IKM uke 49

Første EL-test tatt, og jaggu var det antydning til strek:woot: så då er vertfall noko på gong! veit jo enda ikkje om eg har stabil syklus etter pillene, så håpar eg klare å testa meg fram til el!
 

Vedlegg

  • IMG_20191120_173749.jpg
    IMG_20191120_173749.jpg
    20,2 KB · Visninger: 40
Last edited:
Ok, takk for god informasjon. Det skal jeg absolutt ta til etterretning. Men om jeg ikke har feber, så er det vel mulig at det kan selvbehandles etter det jeg har lest? Ser det ann til i morgen, men lover å sette igang om det tar seg opp igjen
Ja, antibiotika skal man alltid ta dersom man har fått utskrevet det av lege. Bakteriene kan raskt gå til nyrebekkenet ved ubehandlet UVI. Og det smertefullt. Og ved ubehandlet nyrebekkenbetennelse kan så videre gå til nyrene som igjen kan før til blodforgiftning/sepsis. Hos noen kan ta lang tid og andre kan det gå fort.
Penomax/selexid er ikke farlig under prøving eller ved graviditet. Tok selv selexid ved sist svangerskap. Hilsen sykepleier.

Signerer denne. =)
 
Tror kanskje jeg misset EL?! :banghead: Er på CD 12 og det har vært heftige symptomer noen dager. Testet i går og i dag, synes dagens er svakere. Forrige månedene har jeg hatt den rundt CD 18.
 
Første EL-test tatt, og jaggu var det antydning til strek:woot: så då er vertfall noko på gong! veit jo enda ikkje om eg har stabil syklus etter pillene, så håpar eg klare å testa meg fram til el!

Så bra du endte med å teste. Selv om du ikke vil stresse er det lurt å kartlegge syklus noen måneder så kan du heller droppe testene når du kjenner kroppen litt bedre og tegnene på EL. Er mange som går ut ifra at syklusen er 28 dager og El på dag 14 iom at det er mest vanlig, men da risikerer man å bomme fullstendig. Like vanlig med El dag 11 som dag 18 :confused005

De fleste får El test som den du har tatt bilde av. Den kan være sånn i mange dager uten endring. Det er stigningen du er ute etter :)
 
Hopper inn her med min gamle IKM-buddy Bondemamma :p

Bamsemums19 - 30 år - PP1- B2 - EL 21.11.19 - IKM 05.12.19

Kanskje litt optimistisk å joine en IKM gruppe allerede nå. Har jo ikke fått tilbake mensen etter at jeg fødte juni, men fikk positiv EL-test i går som var negativ i dag så tipper egget slapp ila natten. Sykt om en ny sitter allerede nå :)
0ADE5DE3-C7ED-456E-BDC4-AFEAAB8069FA.jpeg
 
Test strekene blir sterkere og sterkere for hver dag nå. Håper på el i løpet av uken nå:)
 

Vedlegg

  • 20191121_092126.jpg
    20191121_092126.jpg
    13,6 KB · Visninger: 45
Så bra du endte med å teste. Selv om du ikke vil stresse er det lurt å kartlegge syklus noen måneder så kan du heller droppe testene når du kjenner kroppen litt bedre og tegnene på EL. Er mange som går ut ifra at syklusen er 28 dager og El på dag 14 iom at det er mest vanlig, men da risikerer man å bomme fullstendig. Like vanlig med El dag 11 som dag 18 :confused005

De fleste får El test som den du har tatt bilde av. Den kan være sånn i mange dager uten endring. Det er stigningen du er ute etter :)

Ja, då veit eg vertfall ca korti eg kan forvente tr om det ikkje skulle lykkast:)
I forrige syklus la eg aldri merke til el-slim, så tenker det er greit å sjå for å i det heile tatt ha ein anelse om at eg har el eller ikkje:happy090
Korti pleier de å merke El-slim? Eg har ingen antydning til det enda, og tenker at det må vel snart komme?
 
Tror kanskje jeg misset EL?! :banghead: Er på CD 12 og det har vært heftige symptomer noen dager. Testet i går og i dag, synes dagens er svakere. Forrige månedene har jeg hatt den rundt CD 18.

har samme følelse her! Har testet 8 dager, å ikke noen tegn på el... å jeg har en syklus på ca 26 dager :( så virker som jeg ikke har el lengre!
 
Hopper inn her med min gamle IKM-buddy Bondemamma :p

Bamsemums19 - 30 år - PP1- B2 - EL 21.11.19 - IKM 05.12.19

Kanskje litt optimistisk å joine en IKM gruppe allerede nå. Har jo ikke fått tilbake mensen etter at jeg fødte juni, men fikk positiv EL-test i går som var negativ i dag så tipper egget slapp ila natten. Sykt om en ny sitter allerede nå :) Vis vedlegget 312782
Jippi!:D velkommen hit:happy:
 
Tror kanskje jeg misset EL?! :banghead: Er på CD 12 og det har vært heftige symptomer noen dager. Testet i går og i dag, synes dagens er svakere. Forrige månedene har jeg hatt den rundt CD 18.

Jeg er redd jeg er i samme situasjon :shifty: Har ikke målt noe topp og nå ser det ut som testene blir svakere igjen... er på CD 16 og har hatt lite symptomer denne gangen. Håper i allefall at eggløsningen finner sted! :chicken: Tvi tvi!
 
Ja, då veit eg vertfall ca korti eg kan forvente tr om det ikkje skulle lykkast:)
I forrige syklus la eg aldri merke til el-slim, så tenker det er greit å sjå for å i det heile tatt ha ein anelse om at eg har el eller ikkje:happy090
Korti pleier de å merke El-slim? Eg har ingen antydning til det enda, og tenker at det må vel snart komme?
Jeg fikk EL slim mandag og har nok hatt EL onsdag kveld natt til torsdag:)
 
Back
Topp