~IKM uke 49~2017

Det er slitsomt å ha symptomer og blenda-tester...man tror man begynner å bli gal og overtolker alt:confused:
Jeg hadde masse symptomer frem til en uke siden, var kvalm, oppblåst, murringer, reagerte på lukter, svimmel... så ble de brått borte...så jeg tror ikke det er spire hos meg.o_O

Fikk du sen positiv test forrige gang?
Kroppen kan fort oppføre seg annerledes etter en fødsel.. det gjør min etter abort i august.
Skal du ta ny test senere i dag?:)
Trist å høre at du har mistet, var du langt på vei? [emoji17]
Hadde svakt positiv på 14 dpo sist, og hvis egget slapp etter positiv eltest så skal jeg være 15 dpo. nå.. I og med at testen var blenda i dag tidlig, tenker jeg å vente litt og kanskje teste igjen i morgen tidlig eller på onsdag..

Hva med deg, skal du teste i dag? Fremdeles mulighet for spire, siden tr ikke har kommet enda [emoji16]
Nei, nå får det være nok med dårlig samvittighet!:eek:
Takk!
Ikke drømmejobben og lenger pendling, men bedre betalt så får være fornøyd med det:)
Håper du kommer til å trives i den nye jobben da, selvom det medførte litt lenger reisevei:) lønna trekker vel kanskje mer opp en reisevei trekker ned? [emoji383]

ramla inn her på lørdag.. vet ikke om det var greit eller om jeg skal grine.. blir mye humping før jul iallfall............
første mens etter MA/abort, hadde positiv el-test 25/11, så da kan jeg vel anta at syklusen er 28 dager..

Trist å høre at du har mistet, var du langt på vei? [emoji17]
Hadde svakt positiv på 14 dpo sist, og hvis egget slapp etter positiv eltest så skal jeg være 15 dpo. nå.. I og med at testen var blenda i dag tidlig, tenker jeg å vente litt og kanskje teste igjen i morgen tidlig eller på onsdag..

Jeg var i uke 13 når aborten ble gjennomført...det var ikke levedyktig. Jeg sluttet å telle etter vi fikk nyheten, lissom ingen vits da.:(

Jeg har ikke peiling på om man produserer like mye hCG fra gang til gang, men da burde du få positivt snart:)

Hva med deg, skal du teste i dag? Fremdeles mulighet for spire, siden tr ikke har kommet enda [emoji16]

Jeg er helt overbevist om at tr snart viser seg, så gidder ikke å teste i morgen. Jeg har tenkt å følge med på tempen, og tror den synker i morgen.

Håper du kommer til å trives i den nye jobben da, selvom det medførte litt lenger reisevei:) lønna trekker vel kanskje mer opp en reisevei trekker ned? [emoji383]

Ja, jeg håper og jeg vil trives. Det virker som et bra sted, og forhåpentligvis blir jeg ikke der alt for lenge:D Mer i lønn er absolutt et pluss! Det gir mer i foreldrepenger:woot:

Ja, det er helt sant at det er "risiko" for graviditet i fertil alder, så nå har jeg endelig klart å gruble meg frem til at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for å fortsette å prøve:oops::)

Uff, ja da vet du hvordan det er å miste når man tror det er sikkert:(
Da skal jeg tenke på deg og at det går helt fint å få to streker igjen!:) har du kommet deg litt over i gravid-gruppe enda?

Ehm, nei. Drøyer litt til. Har fått time til ultralyd tirsdag om en drøy uke. Hvis det et liv der, kanskje jeg kan begynne å tro på at det er mulighet for at dette går bra. Enn så lenge er det bare rart å tenke på at jeg er kvalm fordi jeg er gravid...

Ja, har alltid vært sånn:joyful:
Første tok 2 pp, andre var ikke planlagt, tredje satt med en gang, men endte med abort i august.
Nå har vi prøvd siden mai, men ikke kommet i mål, og jeg merker at det sliter på meg.
Det hadde sikkert vært lettere å takle tr og ny pp hvis jeg ikke begynte i ny jobb 1/2-18:shy:
Det føles dumt å eventuelt komme gravid på ny jobb, og ev bli sykemeldt 3 uker senere pga bekkenløsning...men det føles enda verre å utsette prøvingen:(

Hva sier man til sjefen hvis man er gravid og dårlig 1-2 måneder etter man begynte?:eek:

Jeg stresser litt med detten også. Er 4+0 idag, ble sykemeldt i 3 uker, og begynner ny jobb 1.2 [emoji15] Så er ganske stressa over å begynne i ny jobb gravid, og mulig med en sykemelding. Føler meg så slem [emoji17] Også er det bare vikariat som varer litt lenger enn når jeg gjerne skal ut i permisjon, så er redd for å ikke få forlenget det [emoji52] Men vi får krysse fingrene og håpe på det beste begge to! Jeg hadde nok ikke tatt en pause hvis jeg var deg, ikke ha dårlig samvittighet for å fortsette prøvingen!

Ehm, nei. Drøyer litt til. Har fått time til ultralyd tirsdag om en drøy uke. Hvis det et liv der, kanskje jeg kan begynne å tro på at det er mulighet for at dette går bra. Enn så lenge er det bare rart å tenke på at jeg er kvalm fordi jeg er gravid...

Så spennende med ul! Selvfølgelig er det liv der, denne spiren sitter:smug:
Det er alltid uvirkelig i begynnelsen av graviditet, men det er nok verre når man mistet en gang. :rolleyes:
Det eneste man kan gjøre er å hoppe rett inn idet, og som oftest går det jo bra.:)

Jeg stresser litt med detten også. Er 4+0 idag, ble sykemeldt i 3 uker, og begynner ny jobb 1.2 [emoji15] Så er ganske stressa over å begynne i ny jobb gravid, og mulig med en sykemelding. Føler meg så slem [emoji17] Også er det bare vikariat som varer litt lenger enn når jeg gjerne skal ut i permisjon, så er redd for å ikke få forlenget det [emoji52] Men vi får krysse fingrene og håpe på det beste begge to! Jeg hadde nok ikke tatt en pause hvis jeg var deg, ikke ha dårlig samvittighet for å fortsette prøvingen!

Oi! Ja, sånt kan skje,og det var jo ikke som at du planla å bli sykemeldt, så det kan de ikke si noe på.:wideyed:
Forhåpentligvis er du i form til å jobbe når du begynner ny jobb, og hvis du nå ikke får forlenget så finnes det andre jobber:happy:

Jeg bryr meg ingenting om at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å ha en jobb å gå tilbake til etter permisjon. Jeg ønsker å jobbe 50 % etter en et år lang permisjon, og jobben jeg begynner i er 80% stilling...så tror ikke den er aktuell uansett.

Takk! Nå skal jeg bare ta livet og prøvingen med ro, og det som skjer det skjer!:D at det skal være så vanskelig å slippe på den dårlige samvittigheten:eek:

Hvis du er sykemeldt når du begynner i ny jobb og ut svangerskapet...hva skjer da?du har vel opparbeidet rett til foreldrepenger uansett?

Jeg håpet på å bli gravid og sykemeldt før jeg begynte ny jobb, slik at den nye jobben ikke måtte lære meg opp og så finne erstatter....men det skjer jo ikke.

Hvis du er sykemeldt når du begynner i ny jobb og ut svangerskapet...hva skjer da?du har vel opparbeidet rett til foreldrepenger uansett?

Jeg håpet på å bli gravid og sykemeldt før jeg begynte ny jobb, slik at den nye jobben ikke måtte lære meg opp og så finne erstatter....men det skjer jo ikke.

Dette er en jobb jeg har hatt lyst på ganske lenge, så har mest lyst å faktisk begynne der på nyåret [emoji51] Satser på kvalmen og hodeverken gir seg etter hvert, har fått henvisning til fysioterapi, så regner med hodet roer seg etterhvert nå. [emoji4] Så da satser jeg på de slipper å finne en erstatter, og at jeg får jobbe ut vikariatet og så komme tilbake [emoji7] Kan ikke annet enn å krysse fingrene! Det ordner seg for oss begge [emoji5] Lykke til i neste pp, håper lille spira sitter for dete da [emoji173]️

Dette er en jobb jeg har hatt lyst på ganske lenge, så har mest lyst å faktisk begynne der på nyåret [emoji51] Satser på kvalmen og hodeverken gir seg etter hvert, har fått henvisning til fysioterapi, så regner med hodet roer seg etterhvert nå. [emoji4] Så da satser jeg på de slipper å finne en erstatter, og at jeg får jobbe ut vikariatet og så komme tilbake [emoji7] Kan ikke annet enn å krysse fingrene! Det ordner seg for oss begge [emoji5] Lykke til i neste pp, håper lille spira sitter for dete da [emoji173]️

Da krysser jeg fingrene for at du får god hjelp av fysio og kan begynne i den nye jobben:)
Takk! Det blir en spire etter hvert, og det føles i hvert fall bedre å ha bestemt meg for å fortsette å prøve:)

Beklager! Glemte å svare, jeg er 5+2 i dag så er vel omtrent tre dager bak deg. Har du termin 11. August eller noe ?

Tror det, hvis jeg regner 283 dager svangerskap. Men jeg tar ikke termindatoen så tungt ennå, for den blir vel satt mer nøyaktig rundt uke 12 hvis jeg kommer så langt. Og så skal jeg ha ks 3-4 uker før termin, så termindatoen blir uansett bare et tall...

Er det noen som har opplevd å få positiv test veldig sent? Jeg er nå på dag 5 etter IKM, og har fortsatt ikke fått en test som er positiv. De siste dagene har jeg hatt kjempevond stikking i puppene, så håper jo at det er et bra tegn!

Er det noen som har opplevd å få positiv test veldig sent? Jeg er nå på dag 5 etter IKM, og har fortsatt ikke fått en test som er positiv. De siste dagene har jeg hatt kjempevond stikking i puppene, så håper jo at det er et bra tegn!
Har ikke opplevd det selv, men vet om flere som ikke har fått positiv test før i uke 5, 6 eller 8.

Back
Topp