***IKM UKE 46***

Nei, men er 15 eller 16 DPO og skikkelige menssmerter så den kommer i natt tenker jeg negativ test fortsatt. Håper den kommer i natt så jeg kan bli El-testetøs for første gang. :) Tror nemlig jeg ikke har EL når jeg tror jeg har det, så har handlet inn EL tester og temp. Wish me luck :D

Krysser alt jeg har for deg :D
Blir spennende med EL testing da ;)
Har du tenkt å tempe og eller? Anbefales av en med rare tester :p
Kommer nok innom og heier på dere skal du se ;)

Nei, men er 15 eller 16 DPO og skikkelige menssmerter så den kommer i natt tenker jeg negativ test fortsatt. Håper den kommer i natt så jeg kan bli El-testetøs for første gang. :) Tror nemlig jeg ikke har EL når jeg tror jeg har det, så har handlet inn EL tester og temp. Wish me luck :D

Masse lykke til! Fikk meg en aha opplevelse jeg også første gang jeg brukte EL-tester! :)

Når hadde du el? Er du mange dager dpo? Jeg tørr ikke teste mer i fare for at de blir bare svakere og svakere ;)

Jeg er 13 dpo i dag. Hadde EL 30. oktober. :)

Jeg er også redd for kjemisk fortsatt, så nå er det nedtelling til neste torsdag, da er jeg jo 5+0. :D

Gratulerer såååååå mye!! Unner deg dette veldig! Det var virkelig din tur nå ❤️ håååper den klamrer seg fast til slutten av svangerskapet, og at du får en frisk liten baby i armene dine :)

Det hadde vært fantastisk om jeg endelig kan bli mamma. ❤️ Tusen takk! :) Håper du følger etter nå da.

Jeg synes du hadde en veldig fin strek jeg da :) så jeg håper det gir seg fort! :)
Jeg har ikke oppdaget noe blod selv, men har kun rosa streker, eller lyseblå på CB. De vil ikke bli helt positiv. Hadde det slik både med kjemisk og med EX.U. Men samtidig så har jeg blødd i tre mnd i strekk med førstemann. Ble innlagt for observasjon to ganger, men den lille hadde det veldig bra! Krysser fingerene for deg :)
Ja den var veldig sterk så tidlig. Håper spira klorer deg fast denne gangen! Tusen takk fordet ❤️

Ingen tegn til tr her heller.. Fortsatt murringer, men hatt de over ei uke. Tar de som et godt tegn til tross for neg test :P hadde masse murringer sist!

Sikkert et teit spørsmål.. Men det regnes som SA etter uke 5-6? Og kjemisk før uke 5?

Det regnes som SA uansett, spontanabort, men de fleste skiller jo på kjemisk og tidlig abort, og da vanligvis kaller man det for kjemisk før 5+0 og SA etter 5+0 for å gjøre det enkelt.

Kjemisk graviditet er en undergruppe av spontanabort (SA). Spontanaborter deles i:
- kjemisk graviditet før 5+0
- tidlig abort før 12+0
- sen abort etter 12+0

Det heter "kjemisk" fordi man før 5+0 kun kan finne graviditeten kjemisk ved å måle hcg i blodprøve eller urinprøve. Det er først etter uke 5 man kan begynne å se noe på ultraltyd, altså ved klinisk undersøkelse. Når svangerskapet kan påvises med ultralyd kalles det derfor "klinisk".

Ingen spørsmål er teite, man må jo lære for å vite. :)

Testedag i morgen. Grugleder meg. Føler jeg har en haug av symptomer. La det bli min tur nå da! :)

Back
Topp