IKM uke 43

Syns liksom denne pp går uvanlig sakte? Føler jeg er i ingenmannsland nå, bare venter på det fruktbare vinduet.. Mistenker at ventetiden etter EL kommer til å bli enda verre og langtekkelig. Må prøve å finne på noe jeg kan glede meg til om det ikke skulle komme streker på testene mot slutten av oktober. Er redd jeg kommer til å gå langt ned i kjelleren hvis jeg ikke blir gravid.. Motivasjonen er jo heller ikke på topp. Motivasjonen for å bli mamma er der, men ikke all denne jobben med å få det til...

Håper alle har en fin start på uken :)

kjenner meg igjen, går sakte her også. El kom før forventa så der gikk det fort, og da føler man jo at det er noe man kan gjøre. Men nå er jeg 1dpo og kan ikke gjøre noe annet enn å vente, vanskelig å tenke på annet enn at det er lenge til vi kan teste...
 
Idag har jeg kjent på følelsen av å synes at å teste etter el, legge inn aksjer til riktig tid, vente, bli skuffa og samt å prøve å være positiv, begynner å tære på. Jeg har rett og slett en drittdag.

Har egentlig bare lyst til å drite i alt av testing og alt det fører med seg. Ikke kjent på denne følelsen før. Så fra neste syklus (om vi ikke skulle være så heldige å klare det denne syklusen), så tror jeg rett og slett vi tar en pause fra hele prøvinga. Jeg er så lei!!!

Tror vi heller skal fokusere på å være kjærester ut året, og ta timen på Rikshospitalet i januar når den tid kommer. For vi gir ikke opp, men det er på tide å ta en liten pause etter snart to år som aktive prøvere.
 
Idag har jeg kjent på følelsen av å synes at å teste etter el, legge inn aksjer til riktig tid, vente, bli skuffa og samt å prøve å være positiv, begynner å tære på. Jeg har rett og slett en drittdag.

Har egentlig bare lyst til å drite i alt av testing og alt det fører med seg. Ikke kjent på denne følelsen før. Så fra neste syklus (om vi ikke skulle være så heldige å klare det denne syklusen), så tror jeg rett og slett vi tar en pause fra hele prøvinga. Jeg er så lei!!!

Tror vi heller skal fokusere på å være kjærester ut året, og ta timen på Rikshospitalet i januar når den tid kommer. For vi gir ikke opp, men det er på tide å ta en liten pause etter snart to år som aktive prøvere.
Huff..!! Får litt dårlig samvittighet over at jeg klager over å ha vært med i gamet siden mai.. Det er utrolig «imponerende» (om man kan si det slik) å holde på måned etter måned, i to år, som aktiv prøver. Skjønner godt at det tærer på selv om jeg ikke har vært i samme situasjon med så langvarig prøving. Det er så frustrerende..

At du har en drittdag nå, (og evt alle andre dager for den saks skyld) er fullstendig forståelig..Håper motet, håpet og motivasjonen holdes oppe de neste ukene og at pausen fra aktiv prøving etter denne syklusen rett og slett er fordi dere er blitt gravide. Og hvis ikke så høres det faktisk litt deilig ut å legge til side «prøver-hverdagen», iallefall når dere har et nytt lys i tunellen som er timen på Riksen. Det er to korte mnd før dere er i gang der. Og hvem vet, kanskje det plutselig klaffer når timen nærmer seg (har lest det skje med «mange»)..

Virtuelle klemmer til deg og håper de neste dagene blir bedre ❤️
 
Føler meg så trøtt og slapp, som om jeg er i dpo-land. Er bare på CD9. Oppdaget litt mørkt og litt friskt blod på papiret i dag. Syns det var merkelig, mensen var da over i forrige uke ?!
Aldri opplevd «spotting» som det gjerne er?

Lett å skylde på at det sikkert har noe med MA i slutten av juli å gjøre, eller kjemisk graviditet forrige syklus, men det er vel grenser for hvordan/hvor mye det kan klusse med syklusen. Har hatt det nesten som normalt, litt mer mens enn vanlig og litt senere el...

Legger merke til A L T denne kroppen foretar seg for tiden og blir fort bekymret for om noe er galt.
 
Føler meg så trøtt og slapp, som om jeg er i dpo-land. Er bare på CD9. Oppdaget litt mørkt og litt friskt blod på papiret i dag. Syns det var merkelig, mensen var da over i forrige uke ?!
Aldri opplevd «spotting» som det gjerne er?

Lett å skylde på at det sikkert har noe med MA i slutten av juli å gjøre, eller kjemisk graviditet forrige syklus, men det er vel grenser for hvordan/hvor mye det kan klusse med syklusen. Har hatt det nesten som normalt, litt mer mens enn vanlig og litt senere el...

Legger merke til A L T denne kroppen foretar seg for tiden og blir fort bekymret for om noe er galt.

Jeg hadde akkurat samme! Bittelitt blod i dag, på cd 11. Har samme oppplegg som deg med MA og mulig kjemisk. Min hadde kanskje sammenheng med samleie i går kveld.

Vi skal prøve i to pp til nå, tror jeg. Etter det har jeg mest lyst til å ta pause til neste vår. Jeg er ikke så oppsatt på å bli gravid igjen sånn som forrige pp og jeg orker ikke å være helt gal i julen etc.
 
Huff..!! Får litt dårlig samvittighet over at jeg klager over å ha vært med i gamet siden mai.. Det er utrolig «imponerende» (om man kan si det slik) å holde på måned etter måned, i to år, som aktiv prøver. Skjønner godt at det tærer på selv om jeg ikke har vært i samme situasjon med så langvarig prøving. Det er så frustrerende..

At du har en drittdag nå, (og evt alle andre dager for den saks skyld) er fullstendig forståelig..Håper motet, håpet og motivasjonen holdes oppe de neste ukene og at pausen fra aktiv prøving etter denne syklusen rett og slett er fordi dere er blitt gravide. Og hvis ikke så høres det faktisk litt deilig ut å legge til side «prøver-hverdagen», iallefall når dere har et nytt lys i tunellen som er timen på Riksen. Det er to korte mnd før dere er i gang der. Og hvem vet, kanskje det plutselig klaffer når timen nærmer seg (har lest det skje med «mange»)..

Virtuelle klemmer til deg og håper de neste dagene blir bedre ❤️
Tusen takk for gode ord! De trengte jeg nå:Heartred
 
Hhhhh beklager jeg er en Muslim dame og Insha Allah betyr: med Guds vilje.
Vi altid bruker dette ordet når vi skal/ onsker noe.

Ok, ja har jo hørt det mange ganger, men har bare aldri heilt skjønt hva det betydde, men takk nå vet jeg det :joyful: Jeg er kristen så skjønner godt hvorfor dere bruker det uttrykket, kan ikke skje mye uten Guds vilje, hehehe :Heartred
 
Skjønner hva dere mener om å begynne å bli lei, selv om vi bare har prøvd i 5 måneder.. Etter SA var vi veldig fokusert på å få det til med en gang. Det var en sår og vanskelig tid.. Men nå, jeg er så lei av alt fokuset på prøving.. Det har blitt et ikke-eksisterende tema hjemme, mens jeg føler at jeg har en ok uke ila måneden. Ellers går det i stress rundt el, dpo-land og skuffelse når tanta kommer. Åsså er det jo å vente på den rette tiden å legge inn aksjer :rolleyes: Har vurdert å «legge opp» de to siste pp, prøve å ikke tenke på dette.. Men det er ikke så enkelt!
 
Jeg hadde akkurat samme! Bittelitt blod i dag, på cd 11. Har samme oppplegg som deg med MA og mulig kjemisk. Min hadde kanskje sammenheng med samleie i går kveld.

Vi skal prøve i to pp til nå, tror jeg. Etter det har jeg mest lyst til å ta pause til neste vår. Jeg er ikke så oppsatt på å bli gravid igjen sånn som forrige pp og jeg orker ikke å være helt gal i julen etc.
Jeg noterer ned alt som skjer så jeg har infoen klar dersom fastlegen evt vil ha det (hvis jeg føler for å dra dit på et tidspunkt..).

Kunne ønske jeg var litt mer avslappet til det og kunne si at okei vi legge prøvingen på is noen måneder nå. Men vi har ikke barn fra før av og jeg er 32 år. Føler litt at det er NÅ tiden er inne og har ingen tid å miste hvis vi vil ha søsken etc også. + selvsagt påvirket av at alle venner og bekjente popper ut den ene babyen etter den andre.. Ser for meg det kanskje hadde vært litt enklere å ta pause dersom vi allerede hadde hatt et barn selv om ønske om søsken er vel så stort som ønske om den første..

Må nok bare lære meg å «leve livet» og ikke ha forventninger om graviditet hver bidige måned. Heller ta det som en bonus. Lettere sagt enn gjort :)
 
All ære til dere som er langtidsprøvere! ❤️ Vi prøver på barn nr 2, og er vel på sett og vis prøvere for første gang. Det har alltid klaffet på første forsøk, selv om tre graviditeter bare har resultert i ett barn så langt. Merker at det allerede begynner å tære på meg, selv om vi er ferske i prøvingen.
 
Fikk fast smiley på cb advanced digital i går kveld :D Fikk aldri det forrige pp som var første pp etter ma så det var veldig gledelig! Må si meg imponert over oss, til tross for våkennatt fikk vi inn aksjer før alarmen ringte kl 05:15 i dag :p Han drar på jobbreise etter levering i bhg i dag og blir borte til torsdag så dette var siste sjansen - nå kan han bare reise, hehe.
 
Idag har jeg kjent på følelsen av å synes at å teste etter el, legge inn aksjer til riktig tid, vente, bli skuffa og samt å prøve å være positiv, begynner å tære på. Jeg har rett og slett en drittdag.

Har egentlig bare lyst til å drite i alt av testing og alt det fører med seg. Ikke kjent på denne følelsen før. Så fra neste syklus (om vi ikke skulle være så heldige å klare det denne syklusen), så tror jeg rett og slett vi tar en pause fra hele prøvinga. Jeg er så lei!!!

Tror vi heller skal fokusere på å være kjærester ut året, og ta timen på Rikshospitalet i januar når den tid kommer. For vi gir ikke opp, men det er på tide å ta en liten pause etter snart to år som aktive prøvere.

skjønner godt du føler det sånn, det må være slitsomt å holde på så lenge. Håper du slipper å ta pause fordi det klaffer denne pp, men hvis ikke så er det sikkert deilig med en pause hvis dere klarer det. Godt å få en liten pause kanskje, før dere skal på riksen. ❤️❤️ Klemmer til deg.
 
Fikk fast smiley på cb advanced digital i går kveld :D Fikk aldri det forrige pp som var første pp etter ma så det var veldig gledelig! Må si meg imponert over oss, til tross for våkennatt fikk vi inn aksjer før alarmen ringte kl 05:15 i dag :p Han drar på jobbreise etter levering i bhg i dag og blir borte til torsdag så dette var siste sjansen - nå kan han bare reise, hehe.

Hva betyr fast smiley i forhold til blinkende? Jeg har bare brukt strimler ‍♀️
 
Positiv el-test i morges, men Premom gir den samme testen to forskjellige score. Mulig jeg sletter en av dem etter å ha sett hvilken score de andre testene i dag får. Ser uansett ut som om el kommer en dag før forventet :D
Screenshot_20201006-091057.png
 
Litt brunt igjen i dag men ser på notatene mine fra forrige syklus at det samme skjedde et par ganger mellom mens og EL da så det er kanskje den nye normalen for meg.

Skal begynne prøvingen igjen i dag etter å ha hatt vel 1 mnd pause.. Må si jeg ikke er helt motivert pga er så trøtt og sliten men vi får bare mobilisere og få det gjort:hilarious: Kommer nok fort inn i det:joyful:
 
Har skikkelig ustabil syklus, men gjetta at EL skulle komme 9/10. Har hatt smerter på høyre side søndag og i går, så satser på at EL var i går siden jeg ikke tester og ikke temper. Må si meg svært fornøyd med EL på CD 13 om så er tilfellet :joyful:
 
Blir litt endring her. Satte Ovitrelle i går, regner el i dag og 14 dager etter el blir ny ikm:joyful:

Sol.i.hjertet - 27 - PP15 (første med Letrozol) - EL 6/10 - IKM 20/10
 
Back
Topp