IKM uke 43

Thapira - 25 - PP5 - B2 - EL 12/10 - IKM 25/10

Er ikke helt sikker på datoene over her, men det er «min» beregning. Etter en runde med svake streker og forsinket tr hadde Premom lagt inn helt andre dager ift el og lutealfase. Får bare resette fertilitetsmonitoren min, å ta den i bruk denne måneden. Den har jo både el og gtest, åsså har jeg endel Makesure tidlig liggende. Så orker ikke handle inn noe mer denne måneden.

Har heller ikke lyst å bli så besatt av testingen, det tar virkelig på.. Man vil gjøre alt i sin makt for å bli gravid, men er det verd det å kave seg sånn opp for så å bli skuffet? :( Klarer ikke å forholde meg nøytral, å ta det som en bonus hvis det går. Håpet er skyhøyt hver pp..

Håper vi får mange fine terminspirer ut av denne uka’s gruppe ❤️
 
@Eskimo28 og @Reana
Opplevde helt likt som dere med voldsomt mens etter MA, spotting i forkant og så forsinket EL med 4 dager... Alt unormalt for min del da jeg vanligvis ikke har mye mens, ingen spotting og EL kommer i tide ift sykluslengden.. Er nå i gang med 2 syklus etter MA-syklusen så spent på om det blir like mye mens denne gang og om EL blir sen eller hva.. Så kjedelig å vente så lenge..

Med kjemisk forrige syklus føler jeg virkelig på at dette «aldri» vil gå veien da det alltids er noe som kan gå feil vei. Er det ikke MA er det kjemisk. Er det ikke kjemisk er det sa. Er det ingenting er det nok en måned med prøving.. blir gal:banghead:

Så jeg er heller ikke bygd for å være en prøver. Er utålmodig når jeg først har bestemt meg for noe, liker å vite hva som skjer/planlegge og ha full kontroll. Får ikke noe av det i prøvetiden hehe.
 
Nå tar jeg sjansen på å spørre her! Er det noen av dere som har vært borti veldig kort mens? *beklager detaljer* Jeg fikk mensen på Fredag, veeeeeldig lite på dagen, mest lysebrun utflod! Det tok seg opp til en normal blødning på kvelden, fikk litt blod i bind men overraskende lite, «fylte» en rød ob på natta og lørdagen blødde jeg veldig lite, søndag var jeg ferdig! Jeg har følt meg veldig hoven og har slitt litt med å få tampongen på plass! Var helt tom for bind så hadde ikke noe valg! Har vært fryktelig kvalm og humørsyk, en grusom hodepine og veldig trøtt! Negativ graviditetstest på fredag morgen.. skal ringe legen og få en time for det kjennes ut som noe ikke stemmer helt, jeg føler meg veldig rar! Noen som har vært borti dette før? Jeg hadde en SA i sommer og har hatt en normal mens etter det :)
 
Slenger meg på her:
Solomor2020(er singel)
Alder:40
PP:1#IVF
B:1
EL+IKM:Kommer an på egguttak, er nå på dag 3 med hormoner.
 
Slenger meg på her:
Solomor2020(er singel)
Alder:40
PP:1#IVF
B:1
EL+IKM:Kommer an på egguttak, er nå på dag 3 med hormoner.
Venter med å legge deg til i lista til du får noen datoer. Oppdater med det senere, så legger jeg deg til:)
 
Nå tar jeg sjansen på å spørre her! Er det noen av dere som har vært borti veldig kort mens? *beklager detaljer* Jeg fikk mensen på Fredag, veeeeeldig lite på dagen, mest lysebrun utflod! Det tok seg opp til en normal blødning på kvelden, fikk litt blod i bind men overraskende lite, «fylte» en rød ob på natta og lørdagen blødde jeg veldig lite, søndag var jeg ferdig! Jeg har følt meg veldig hoven og har slitt litt med å få tampongen på plass! Var helt tom for bind så hadde ikke noe valg! Har vært fryktelig kvalm og humørsyk, en grusom hodepine og veldig trøtt! Negativ graviditetstest på fredag morgen.. skal ringe legen og få en time for det kjennes ut som noe ikke stemmer helt, jeg føler meg veldig rar! Noen som har vært borti dette før? Jeg hadde en SA i sommer og har hatt en normal mens etter det :)

nå bare skjelver jeg...fikk svakt positiv test idag♥️ Skal ringe legen for å be om time snart siden jeg har blødd i helga! Men fikk negativ test før blødningene og positiv nå etter...kaaaan det være spiren sitter? ♥️♥️♥️
 

Vedlegg

  • 27C1EC29-4C28-4A46-A2A8-78FEDFA7FC7C.jpeg
    27C1EC29-4C28-4A46-A2A8-78FEDFA7FC7C.jpeg
    23,9 KB · Visninger: 55
nå bare skjelver jeg...fikk svakt positiv test idag♥️ Skal ringe legen for å be om time snart siden jeg har blødd i helga! Men fikk negativ test før blødningene og positiv nå etter...kaaaan det være spiren sitter? ♥️♥️♥️

For en fantastisk nyhet! Bra at du får sjekket, håper for deg:angel8
 
For en fantastisk nyhet! Bra at du får sjekket, håper for deg:angel8
Tusen takk♥️ Jeg holder på å hoppe i taket, men tør ikke helt heller! Alt tyder jo på at jeg faktisk er gravid så det er jo utrolig stas:happy093
Klarer nok ikke roe meg før legetime, hadde en SA i august, så er veldig redd for de blødningene jeg har hatt:dontknow
 
Last edited:
Tusen takk♥️ Jeg holder på å hoppe i taket, men tør ikke helt heller! Alt tyder jo på at jeg faktisk er gravid så det er jo utrolig stas:happy093
Klarer nok ikke roe meg før legetime, hadde en SA i august, så er veldig redd for de blødningene jeg har hatt:dontknow

Det forstår jeg godt! Men som du sier, alt tyder på det og mange som opplever tidlig blødning:D
 
Det forstår jeg godt! Men som du sier, alt tyder på det og mange som opplever tidlig blødning:D
Jaa! Jeg har lyst til å hoppe i taket:dance018 Men tør ikke helt enda! snakka nettop med jordmor og ho sa at det tyder veldig positivt at testen var negativ før blødning og positiv etter! Ho råda meg til å ta en ny test om en ukes tid eller ta HCG hos lege:love017 men må jo vente på svar uansett;)
 
Jaa! Jeg har lyst til å hoppe i taket:dance018 Men tør ikke helt enda! snakka nettop med jordmor og ho sa at det tyder veldig positivt at testen var negativ før blødning og positiv etter! Ho råda meg til å ta en ny test om en ukes tid eller ta HCG hos lege:love017 men må jo vente på svar uansett;)

Jeg har troa:angel8
 
Jeg testet i dag og fikk svakt positivt igjen. Det er ikke normal stigning og jeg har null forventninger til beskjed om at noe levedyktig har tilhold hos meg nå. Etter MA leste jeg at hcg kan gjøre kvinner ekstra fertil, så kanskje det lille jeg har nå hjelper meg i neste pp.

Jeg har aldri hatt spotting før mens jeg heller, så helt merkelig opplegg denne gangen.

Prøvetid er ikke min beste tid kjenner jeg. Tiden før el er spennende, men dpo har jeg det bare forferdelig. Håper spiren sitter i uke 43, eventuelt at jeg opplever sterk personlig vekst og ikke blir tussete i fremtidig dpo-land om prøvingen drøyer!
Uansett hva som gir deg en svak positiv, så håper jeg som du sier at hcg gir deg en liten dytt :)

Veldig merkelig, nå er det plutselig mindre enn en vanlig etter noen dager der jeg trodde jeg skulle blø på meg anemi :p

Jeg er veldig utålmodig før el, vil bare få «gjort jobben» så en kan begynne nedtelling mot testing. Tester jo alt for tidlig hver gang (lærer aldri), men det er litt av spenningen. Syns første uka i dpo-land er fryktelig, da går jeg bare og tripper! Nei, det bør søren meg bli spirer på oss begge nå, en slik opptur hadde gjort seg etter det vi har vært gjennom ❤️ På lørdag skulle vi vært på privat ul og muligens fått sett kjønn osv.. Var en litt tung dag, nå skulle vi vært «trygge».
 
Har hatt den korteste menstruasjonen noen gang. Blødde lørdag og litt på søndag, men ingenting idag:wideyed: Normalt blør jeg i fem dager. Merkelig!
Hvordan har dere opplevd blødning etter en eventuell kjemisk? Sist jeg hadde kjemisk, blødde jeg kraftig og litt lenger enn en vanlig mens. Aldri vært borti en så kort menstruasjon før. Men kroppen slutter aldri å overraske:bored:
 
Har hatt den korteste menstruasjonen noen gang. Blødde lørdag og litt på søndag, men ingenting idag:wideyed: Normalt blør jeg i fem dager. Merkelig!
Hvordan har dere opplevd blødning etter en eventuell kjemisk? Sist jeg hadde kjemisk, blødde jeg kraftig og litt lenger enn en vanlig mens. Aldri vært borti en så kort menstruasjon før. Men kroppen slutter aldri å overraske:bored:

Jeg hadde muligens en kjemisk denne syklusen og min mens er veldig myr svakere enn hva jeg forventet. Dag fire med beskjeden spotting her. Jeg ventet en monstermens da det er første etter MA. Håper det tar seg opp da jeg vil ha en skikkelig rens!
 
Jeg er på dag 2 med mye blødning og litt smerter nedentil. Ikke ofte jeg har det, vurderte smertestillende.. Om det har med kjemisk å gjøre eller bare er blitt slik etter MA vet jeg ikke.. Rart å tenke på at for 1 uke siden hadde jeg fått positiv test og var helt utrolig lykkelig:sour:

Tar mye mens for et godt tegn egentlig, at kroppen hadde lagd klart en god og solid vegg til en potensiell spire.. Aner ikke om det er noe i det men i mine øyne logisk.. Selv om jeg gjerne skulle vært foruten den j.. mensen nå:meh:
 
Hvilke tiltak skal dere gjøre denne pp, om noen?

Jeg fortsetter som før med temping og aksjer så og si hver dag innenfor det fruktbare vinduet..

Grapefruktkjerneekstrakt i vannet frem til EL, mest fordi jeg har en flaske men fikk voldsomt med EL slim forrige pp og da hadde jeg nesten ikke brukt det. Så usikker på effekten..

Det blir også ekstra fokus på optimalt kosthold, «syklus-vennlig» kosthold. Har lest meg litt opp på det. Tenker det ikke kan skade for er egentlig bare snakk om sunt kosthold :)

Fokus på å få i meg masse vann, lite brus og decaf hvis jeg må ha morgenkaffen..
 
Hvilke tiltak skal dere gjøre denne pp, om noen?

Jeg fortsetter som før med temping og aksjer så og si hver dag innenfor det fruktbare vinduet..

Grapefruktkjerneekstrakt i vannet frem til EL, mest fordi jeg har en flaske men fikk voldsomt med EL slim forrige pp og da hadde jeg nesten ikke brukt det. Så usikker på effekten..

Det blir også ekstra fokus på optimalt kosthold, «syklus-vennlig» kosthold. Har lest meg litt opp på det. Tenker det ikke kan skade for er egentlig bare snakk om sunt kosthold :)

Fokus på å få i meg masse vann, lite brus og decaf hvis jeg må ha morgenkaffen..


Grapefrukt her også :) Ellers EL tester. Pluss stålkontroll på vitaminmangler og sånn. Vet nøyaktig hvordan jeg ligger på nivåene, og det har blitt lettere når det ikke er mangler. Får jo kjemisk uansett. Men det skjer i hvert fall noe <3
Hva gjør du med kosthold? :) Tips mpttas med takk!
 
Back
Topp