IKM uke 42

Sille92 - 30 - B2 - PP13 - EL 4/10 - IKM 19/10

Hadde egentlig tenkt å ta en pause,for syklusen min og mannens turnusjobbing klaffer ikke i det hele tatt. Mannen er bortreist denne uken og halve neste uke. Forventet el sent denne uken(fredag,cd16 ca), MEN søren meg er eltesten positiv i kveld! Har ikke hatt så tidlig el på flere måneder. Hadde sex i forgårs og i går kveld. Så da er sjansen der! Melder meg derfor inn her. Regner med el ila natten/morgendagen.
 
El-test tatt i kveld kl 2100 :)
 

Vedlegg

  • 20221003_214345.jpg
    20221003_214345.jpg
    1,4 MB · Visninger: 51
Hva slags øvelser hjelper på blodsirkulasjonen i bekkenet?
Jeg har en hel liste med øvelser jeg fikk fra fysioterapeut da jeg slet med plager i bekkenet/hoftene etter graviditeten. Hvis du googler "hip training/strengthening", eller "yoga fertility" finner du ganske mange. :) (Vet ikke om det virkelig hjelper med å stimulere eggløsningen, men det skader ikke å trene litt.)
 
Æsj positiv EL-test ikveld og aksjene lagt inn nå. Hva skjer med tidlig EL i denne syklusen. Er selv bare på CD13 og pleier og få positiv test på CD15/CD16 så håpte vi hadde litt flere dager på oss med aksjer. Får lagt inn imorgen og onsdag også just in case, men føler det er for seint og har mista troa på denne PP. :dead:
 
CD14 og tror EL er idag. Egentlig ganske kjedelig når jeg var helt sikker på at EL ville være tidligst imorgen eller torsdag. :wtf: Håper de ene aksjene vi la inn igår var nok, men legger inn en runde ikveld og just in case.
 

Vedlegg

  • 1B623533-A6B6-491C-880C-C3B505CEE049.jpeg
    1B623533-A6B6-491C-880C-C3B505CEE049.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 39
Hvor ofte har dere samleie før og rundt EL? Ønsker å optimalisere sjansene :hilarious: Har EL 9/10, mest sannsynlig, så tenkte sånn her:
02/10, 04/10, 06/10, (7/10?), 8/10, 9/10, 10/10, 11/10 osv.

Høres det ut som en god plan? Eller sjeldnere/oftere? Begynner med el-testing i morgen 5/10, så skal ta hensyn til det også selvsagt. Lurer bare på om det er ofte nok før EL egentlig. Har blitt raskt gravid før, så hvis syklus er på stell nå bør det være gode muligheter - om man bare treffer på EL :)

Godt man har dette forumet, for alle andre er jo dette helt koko :smiley-ashamed004
 
Hvor ofte har dere samleie før og rundt EL? Ønsker å optimalisere sjansene :hilarious: Har EL 9/10, mest sannsynlig, så tenkte sånn her:
02/10, 04/10, 06/10, (7/10?), 8/10, 9/10, 10/10, 11/10 osv.

Høres det ut som en god plan? Eller sjeldnere/oftere? Begynner med el-testing i morgen 5/10, så skal ta hensyn til det også selvsagt. Lurer bare på om det er ofte nok før EL egentlig. Har blitt raskt gravid før, så hvis syklus er på stell nå bør det være gode muligheter - om man bare treffer på EL :)

Godt man har dette forumet, for alle andre er jo dette helt koko :smiley-ashamed004
De to gangene jeg har blitt gravid har vi hatt sex 5 dager på rad, 3 dager før EL og på El dagen og dagen etter. De andre gangene vi har prøvd har vi lagt inn aksjer fra positiv test og ikke klaffet(og da har vi prøvd i flere måneder). Så vet hva som funker for oss hvertfall. Men merker at motivasjonen er litt lav etter to aborter.

Høres bra ut din plan. Det anbefales jo annenhver dag.
 
Hvor ofte har dere samleie før og rundt EL? Ønsker å optimalisere sjansene :hilarious: Har EL 9/10, mest sannsynlig, så tenkte sånn her:
02/10, 04/10, 06/10, (7/10?), 8/10, 9/10, 10/10, 11/10 osv.

Høres det ut som en god plan? Eller sjeldnere/oftere? Begynner med el-testing i morgen 5/10, så skal ta hensyn til det også selvsagt. Lurer bare på om det er ofte nok før EL egentlig. Har blitt raskt gravid før, så hvis syklus er på stell nå bør det være gode muligheter - om man bare treffer på EL :)

Godt man har dette forumet, for alle andre er jo dette helt koko :smiley-ashamed004
Det høres fint ut! Dersom dere er friske skal det være nok med samleie annenhver dag. :)
 
Hvor ofte har dere samleie før og rundt EL? Ønsker å optimalisere sjansene :hilarious: Har EL 9/10, mest sannsynlig, så tenkte sånn her:
02/10, 04/10, 06/10, (7/10?), 8/10, 9/10, 10/10, 11/10 osv.

Høres det ut som en god plan? Eller sjeldnere/oftere? Begynner med el-testing i morgen 5/10, så skal ta hensyn til det også selvsagt. Lurer bare på om det er ofte nok før EL egentlig. Har blitt raskt gravid før, så hvis syklus er på stell nå bør det være gode muligheter - om man bare treffer på EL :)

Godt man har dette forumet, for alle andre er jo dette helt koko :smiley-ashamed004
Vi tar 3.10, 5.10, 7.10 og 9.10 (potensielt 11.10). Annenhver dag funket helt greit de to andre graviditetene :)
 
Yuhuu, var på kontroll i dag og de så en stor eggpose på 18 mm. Eggløsningen skjer snart. :) Så det har tydeligvis hjulpet med alt jeg har prøvd denne måneden for å få eggløsning tidligere, hehe.
 
Var hos legen i dag, og spurte ift at jeg har så uregelmessige sykluser, og hun ville sende henvisning til GU. Det er jo greit det. Så fikk jeg melding om at jeg har fått time, går inn å sjekker helsenorge, og jeg har fått time midt i mars :arghh: må jeg virkelig vente helt til mars?? Det er helt sykt…
 
Kanskje litt dumt spm, men bør man ligge flatt etter samleie ?
Jeg ligger litt i ro en 15-20 minutt etterpå.

Var hos legen i dag, og spurte ift at jeg har så uregelmessige sykluser, og hun ville sende henvisning til GU. Det er jo greit det. Så fikk jeg melding om at jeg har fått time, går inn å sjekker helsenorge, og jeg har fått time midt i mars :arghh: må jeg virkelig vente helt til mars?? Det er helt sykt…
Offentlig gynekolog har helt ekstremt lang ventetid. Anbefaler eventuelt privat om du ikke vil vente. Koster et par lapper, men de sjekker alt på kort tid.
 
Back
Topp