IKM - uke 38

Takk for svar :)
Jeg skjønner jo også at uansett om vi gjør alt rett til rett tid er det ikke sikkert det går, men vil selvfølgelig at sjangsen skal være på plass.
Jeg håper at egget slapp søndagen da el testen var negativ igjen eller at aksjene overlevde til i går så uke 37 og 38 blir spennende:)
Jeg går for enkelt hets skyld utifra EL dagen etter positiv EL-test, altså den dagen testen er negativ igjen.

Hvor lang har dere kommet i syklusen oh eventuelt mange dpo er dere? :)
Mistenker EL imorgen eller fredag.
Pleier få symptomer 6-8 dpo og positiv test fra 8-10 dpo.

Mistenker EL imorgen eller fredag.
Pleier få symptomer 6-8 dpo og positiv test fra 8-10 dpo.

Mener du at hvis du blir gravid så merker du symptomer allerede 6 - 8 dpo som i ' days past ovulation' og får positiv graviditetstest 8 - 10 dpo?

Eller mener du symptomer på eggløsning 6 - 8 dager etter første menstruasjonsdag og så positiv eggløsningstest 8 - 10 dager etter første menstruasjonsdag?

Nei det er lite å kjenne så tidlig :hilarious:
3 - 4 dager før og du ble gravid? Da er det litt håp for meg likevel da:smiley-angelic001
Vi hadde helt optimale forhold for bebislaging, men dagen el testen ble negativ og dagen etter der igjen var det så mye som skjedde så vi fikk ikke skvist noe aksjelegging inn og nå er det vel for sent.
Ja, så lenge jeg hadde el den dagen beregningen sa jeg hadde[emoji4]

Jeg henger meg på her! Fikk positiv el test onsdag så el er vel 7/9. IKM 21/9 prøver på barn nr 2 og dette er pp3

Mener du at hvis du blir gravid så merker du symptomer allerede 6 - 8 dpo som i ' days past ovulation' og får positiv graviditetstest 8 - 10 dpo?

Eller mener du symptomer på eggløsning 6 - 8 dager etter første menstruasjonsdag og så positiv eggløsningstest 8 - 10 dager etter første menstruasjonsdag?
Jeg får symptomer på graviditet 6-8 dager etter eggløsning og får første positive test fra 8-10 dager etter eggløsning. Har mistet 8 ganger siste året så har gjort dette noen ganger nå...
Eggløsning har jeg mellom dag 15-20.

Jeg får symptomer på graviditet 6-8 dager etter eggløsning og får første positive test fra 8-10 dager etter eggløsning. Har mistet 8 ganger siste året så har gjort dette noen ganger nå...
Eggløsning har jeg mellom dag 15-20.

Nei uff stakkars deg :( jeg håper virkelig den sitter ut hele svangerskapet for deg snart!

Nei uff stakkars deg :( jeg håper virkelig den sitter ut hele svangerskapet for deg snart!
takk.
Håper det, men kjenner at jeg tar det for gitt å bli gravid hver måned nå, men også at det går galt.

Har fått influensa så måtte til legen der jeg fikk rinexin - slimløsende og tenkte ikke noe mer på det. Tok en i går kveld og en i dag tidlig, men leste nå på nettet at det ikke skal taes av gravide de første 3 månedene i svangerskapet:nailbiting::nailbiting:
Snakket med legen over telefon og hun sa at i norge har vi strenge regler og hvis ikke man ikke vet 100% at det ikke er skadelig ender det opp på 'skadelig for gravide' listen, men i f.eks sverige er ikke rinexin på noe liste over medikamenter som er skadelige for gravide.

Uansett om jeg ikke tar fler nå (skal ta dem i en uke) så har jeg allerede tatt to og jeg er redd 'skaden har skjedd'.
Nå vet jeg ikke om jeg er gravid i det heletatt, menst sannsynlig ikke siden dette bare er første pp, men huff... nå føler jeg at jeg har gjort noe dumt og kommer sikkert til å lure på om det var 'derfor' om mensen kommer neste helg:(

Hei Henger meg på dette forumet.
Denne mnd har jeg kutta ut el tester og bruker bare "Flo" appen som har kontroll på syklusen min.
Har prøvd i 1 år nå og vært gravid x2. Ble gravid på 3 pp første gang og andre gang på 6 pp. Er nå 3 pp og hadde eggløsning i går 9. Sept venter mensen 23.september. La inn aksjer onsdag, fredag og lørdag, satser på i kveld og Håper virkelig spira sitter nå Lykke til alle! Kjekt å være flere i samme båt. Føler meg veldig alene blandt venninnene mine, di kan jo nesten bare bli tatt på så er di gravide ...

Hei Henger meg på dette forumet.
Denne mnd har jeg kutta ut el tester og bruker bare "Flo" appen som har kontroll på syklusen min.
Har prøvd i 1 år nå og vært gravid x2. Ble gravid på 3 pp første gang og andre gang på 6 pp. Er nå 3 pp og hadde eggløsning i går 9. Sept venter mensen 23.september. La inn aksjer onsdag, fredag og lørdag, satser på i kveld og Håper virkelig spira sitter nå Lykke til alle! Kjekt å være flere i samme båt. Føler meg veldig alene blandt venninnene mine, di kan jo nesten bare bli tatt på så er di gravide ...

Kjenner på det selv.
Mine to søstre har blitt gravide med en gang når de først begynte, de har tre barn hver nå og venninner som blir uplanlagt gravide både her og der og her sitter jeg og endelig har fått ja fra forloveden og venter ikm neste søndag morgen men kjenner ingenting til noe symptomer. Bare influensa.... :dead:

Jeg er veldig forberedt på at det kan ta opp til et år om alt er som det skal, men ønsker selvfølgelig at det ikke skal drøye ut i mange måneder fremover:)

Kjenner på det selv.
Mine to søstre har blitt gravide med en gang når de først begynte, de har tre barn hver nå og venninner som blir uplanlagt gravide både her og der og her sitter jeg og endelig har fått ja fra forloveden og venter ikm neste søndag morgen men kjenner ingenting til noe symptomer. Bare influensa.... :dead:

Jeg er veldig forberedt på at det kan ta opp til et år om alt er som det skal, men ønsker selvfølgelig at det ikke skal drøye ut i mange måneder fremover:)
Godt og ikke være alene.. jeg sa til min eneste søster i fjord samme dag som jeg og samboeren kasta pila at vi skulle prøve. Vi snakket masse om det, det viste seg at noen mnd senere hadde di gjort det samme. Det jikk noen mnd hun ble gtavid og sa det like etter jeg hadde mistet første gang... det føltes ut som et stort svik.. klart jeg valgte og fortelle og hun holde hemmelig. Men følelsen jeg følte da hun sa hun var gravid var ikke veldig god :( .. ufattelig trist at det var slik jeg skulle føle det, det var som å få en stol slengt i tryne.. jeg burde jo blitt lykkelig på hennes vegne men det var jeg ikke. Måtte late som ... det var tøft det!! Det jikk noen mnd så kjente jeg på lykke følelsen på hennes veien, men det er fortsatt sårt .. nå har det gått et år, jeg har mistet x2 mulig tre(tror jeg hadde en kjemisk) og hun er høygravid og har termin i begynnelsen av oktober. Det er ikke hennes feil eller noen sin feil. Men ingenting er mer sårt en å se andre få det di ønsker på så kort tid når det er en helvetes kamp for deg selv! :( for all del ikke tro at jeg ikke gleder meg for det hør jeg virkelig!! Men skulle bare ønske at det var min tur snart. Aller helst skulle ønske jeg ikke skrev dette men lå på sofaen me en baby på brystet :( så jeg skjønner godt va du mener! Vær forberedt på at ting vil ta tid og prøv å ikke stress(lettere sakt en gjort, snakker erfaring).
Dette ble et langt innlegg og mye jeg ikke har satt "ord" på tidligere, det var godt å få ut ... :)
Lykke til!! Heier på deg!
Klem til deg <3

Godt og ikke være alene.. jeg sa til min eneste søster i fjord samme dag som jeg og samboeren kasta pila at vi skulle prøve. Vi snakket masse om det, det viste seg at noen mnd senere hadde di gjort det samme. Det jikk noen mnd hun ble gtavid og sa det like etter jeg hadde mistet første gang... det føltes ut som et stort svik.. klart jeg valgte og fortelle og hun holde hemmelig. Men følelsen jeg følte da hun sa hun var gravid var ikke veldig god :( .. ufattelig trist at det var slik jeg skulle føle det, det var som å få en stol slengt i tryne.. jeg burde jo blitt lykkelig på hennes vegne men det var jeg ikke. Måtte late som ... det var tøft det!! Det jikk noen mnd så kjente jeg på lykke følelsen på hennes veien, men det er fortsatt sårt .. nå har det gått et år, jeg har mistet x2 mulig tre(tror jeg hadde en kjemisk) og hun er høygravid og har termin i begynnelsen av oktober. Det er ikke hennes feil eller noen sin feil. Men ingenting er mer sårt en å se andre få det di ønsker på så kort tid når det er en helvetes kamp for deg selv! :( for all del ikke tro at jeg ikke gleder meg for det hør jeg virkelig!! Men skulle bare ønske at det var min tur snart. Aller helst skulle ønske jeg ikke skrev dette men lå på sofaen me en baby på brystet :( så jeg skjønner godt va du mener! Vær forberedt på at ting vil ta tid og prøv å ikke stress(lettere sakt en gjort, snakker erfaring).
Dette ble et langt innlegg og mye jeg ikke har satt "ord" på tidligere, det var godt å få ut ... :)
Lykke til!! Heier på deg!
Klem til deg <3

Man blir så bitter og sint selv om man vet at det for det første ikke hjelper og for det andre ikke er andre sin feil at det klaffet så fort eller at ting gikk knirkefritt, men man føler alle gnir det i fjeset bare ved å gå forbi med barnevogn likssom... Huff, tragikomisk.

Jeg ble uplanlagt gravid desember 2015 og mistet januar 2016 i uke 9, det var helt grusomt. "Mest grusomt" fordi min forlovede virkelig ikke følte seg klar til å faktisk prøve etterpå så jeg fikk likssom aldri "kommet over det og starte på nytt" så da gikk jeg rundt med sorg og lengsel etter hva som kunne blitt og et tomrom som ikke kunne fylles for det skulle vært en liten en hos oss den september måneden i 2016.

Men september 2017 i år begynte vi å prøve og jeg kunne ikke vært mer glad for å ha endelig begynt et nytt kapittel som så brått ble lukket. Jeg prøver å tenke positivt og nyte at vi er her vi er akkurat nå og ikke ta noen sorger på forskudd:)

Her sitter jeg i dag under fem dyner med influensa men det blir spennende å se om mensen kommer neste helg eller til neste uke uansett, så får det ta den tiden det tar så lenge vi får lagt inn til rett tid hver pp så skal det nok gå til slutt. Vi fikk det jo til en gang;)

Jeg håper alt ordner seg for deg og at du snart gror en liten spire som ligger på brystet ditt som en frisk og sunn liten bebis neste sommer:love2

Jeg fant en gammel trips i baderomsskapet og ble selvfølgelig veldig nysgjerrig, kunne jo ikke skade og nå syntes jeg at jeg skimter to streker på den testen:wideyed:
_20170911_095931.JPG

Fikk ikke til å få det frem på bildet.
_20170911_100549.JPG

Redigerte bildet litt, noe lovende?
_20170911_100357.JPG

_20170911_100638.JPG

Hvordan tolker dere om denne testen?
Håper det ikke er noe lureri fra kroppen eller noe galt med testen.
Har en strimmeltest til som jeg tenker å teste med i morgen.

Jeg har bestilt meg nye som jeg absolutt må teste med når de havner i postkassen, det kan bli kjempe spennende nærmere ikm :happy093

Håper Håper Håper Håper Håper :smiley-angelic001

Jeg fant en gammel trips i baderomsskapet og ble selvfølgelig veldig nysgjerrig, kunne jo ikke skade og nå syntes jeg at jeg skimter to streker på den testen:wideyed:
Vis vedlegget 232187

Fikk ikke til å få det frem på bildet.
Vis vedlegget 232190

Redigerte bildet litt, noe lovende?
Vis vedlegget 232191
Vis vedlegget 232192

Hvordan tolker dere om denne testen?
Håper det ikke er noe lureri fra kroppen eller noe galt med testen.
Har en strimmeltest til som jeg tenker å teste med i morgen.

Jeg har bestilt meg nye som jeg absolutt må teste med når de havner i postkassen, det kan bli kjempe spennende nærmere ikm :happy093

Håper Håper Håper Håper Håper :smiley-angelic001

Er jo tydelig 2 streker[emoji33][emoji33][emoji57] håper [emoji173]️[emoji173]️

Jeg har kjent på stikkinger nederst i magen flere ganger i dag. Kjennes ut som menssmerter. Håååper det er et egg som fester seg! er 5dpo i dag.

Hvordan går det med dere andre? Symptomer? Noen som har begynt å teste?

Back
Topp