IKM Uke 34

menskopp er veldig enkelt, nesten som tampong og mye bedre ;)

Jeg synes også menskopp er enkelt! Og mye mer behagelig enn tampong! Eneste er at jeg av og til kan synes at den sklir litt ut liksom, men den er jo fortsatt inni, så er jo egentlig ikke ett problem:)

Edit: jeg har bare brukt den en mens periode enda, så er sikkert bare jeg som baler litt med plassering enda:D
 
Jeg bruker menskopp og det er beste valget jeg har tatt :D føler meg så mye renere med den enn tamponger. Trenger aldri kjøpe tamponger, trenger ikke tenke på den ekle bomullsgreia man kan få infeksjoner av, og ikke minst ingen ekle tamponger å måtte hive i søpla over alt.. Glemmer at jeg har uka mi store deler av dagen hver dag!! Absolutt verdt det ;) Bare husk at det kan ta en mnd eller to å få dreisen på plasseringen, men når du kommer inn i det så funker det perfekt!
Men jeg lurer på et par ting:
Hvor ofte koker du den? Etter hver mens? Oftere?
Tømmer man bare ut innholdet i do og skyller i vasken etter bruk?
Er det ikke fort gjort å søle når man tar den ut?
 
Men jeg lurer på et par ting:
Hvor ofte koker du den? Etter hver mens? Oftere?
Tømmer man bare ut innholdet i do og skyller i vasken etter bruk?
Er det ikke fort gjort å søle når man tar den ut?
Nei du tar den ut mens du sitter på do, det gjør iallefall jeg. Så evt søl renner ut der, og så vasker man den med såpe når den er tømt i do. Koker den etter hver mens ja :) Og vasker den godt når det er tid for ny.
 
Jeg bruker menskopp og det er beste valget jeg har tatt :D føler meg så mye renere med den enn tamponger. Trenger aldri kjøpe tamponger, trenger ikke tenke på den ekle bomullsgreia man kan få infeksjoner av, og ikke minst ingen ekle tamponger å måtte hive i søpla over alt.. Glemmer at jeg har uka mi store deler av dagen hver dag!! Absolutt verdt det ;) Bare husk at det kan ta en mnd eller to å få dreisen på plasseringen, men når du kommer inn i det så funker det perfekt!
Kanskje jeg skal prøve meg på en menskopp :hilarious: Jeg bruker sjeldnet tampong, siden jeg ikke blør så veldig mye. Jeg bruker 1-2 tamponger hver mens :p

Anbefaler dere å øve på å sette den inn/ha den der før mens?
Hender det at det kommer gjennom/utenfor koppen? Bør man bruke et lite truseinnlegg i tilegg?
Er ganske sikker på at jeg kommer til å søle noe forferdelig med det der :hilarious:
 
23 dager etter du er ferdig mens??? Nei da synes ikke jeg heller synd på meg selv :hilarious::hilarious:

De to månedene jeg har målt fikk jeg eggløsning CD 23, så det blir ca. 19 dager etter jeg er ferdig med mensen. Har veldig kort lutealfase, så vurderer å ta en tur til gynekologen hvis den er like kort neste måned (kommer 6-10 DPO avhengig av når egget egentlig slipper og hva man regner som første dag med mens).
 
Kanskje jeg skal prøve meg på en menskopp :hilarious: Jeg bruker sjeldnet tampong, siden jeg ikke blør så veldig mye. Jeg bruker 1-2 tamponger hver mens :p

Anbefaler dere å øve på å sette den inn/ha den der før mens?
Hender det at det kommer gjennom/utenfor koppen? Bør man bruke et lite truseinnlegg i tilegg?
Er ganske sikker på at jeg kommer til å søle noe forferdelig med det der :hilarious:
Du kan nok godt øve litt ja. Den skal på en måte utenpå livmorhalsen, og når den er på rett plass skal du kunne kjenne litt motstand om du drar litt i den. Da har du oppnådd vakuum slik det skal være. De anbefaler at du bruker et lite innlegg i starten til du begynner å bli trygg på plassering. Når du har lært deg å få den rett på plass slipper du lekasjer :) Jeg syns det var fantastisk å kunne dra på badeland mens jeg hadde uka mi, fordi ingen tampong eller bind er nødvendig.
 
Nei du tar den ut mens du sitter på do, det gjør iallefall jeg. Så evt søl renner ut der, og så vasker man den med såpe når den er tømt i do. Koker den etter hver mens ja :) Og vasker den godt når det er tid for ny.
Men jeg klarer liksom ikke vende meg til tanken å koke den i samme gryte som jeg koker maten min i :p Men har tenkt lenge på at jeg burde begynne å bruke den :) For miljøhensyn.
 
Går tiden like tregt for dere andre som for meg? :rolleyes: Ca en uke til el, veldig lenge til :hilarious: Heldigvis reiser vi på ferie før det, så det får kanskje tiden til å gå litt fortere :)
Har EL litt sent i syklusen så ja, synes det er lenge å vente:hilarious:
 
Haha! Jeg da, hadde/har en plan om å la både denne PP'n og evt senere PP'er seile sin egen sjø.. Har nå bestilt meg 35 EL - tester fra babyplan, og mottok i dag pakke med digitale EL - tester fra CB:hilarious: Så får vi nå se da, om jeg kan klare å kun teste til positiv EL test, og la resten gå, eller om jeg tester hele PP'n:hilarious:
Akkurat ferdig med tanta også:D:p

EDIT; og har noen EL - tester igjen fra sist bestilling/PP:wacky:
 
Men jeg klarer liksom ikke vende meg til tanken å koke den i samme gryte som jeg koker maten min i :p Men har tenkt lenge på at jeg burde begynne å bruke den :) For miljøhensyn.
Ta en gammel kasseroll og bruk til bare den kjøp en billig brukt på gjenbruk eller på kjøp/salg :) eller kjøp steriliseringsposer til babyflasker til mikro kanskje? :)
 
Her kom TR i dag... :banghead: Så me prøver igjen med friskt mot! Siste PP før me skal prøva inseminasjon, så det hadde vore veeeeldig artig om det klaffa no. Beregna termindato er på bursdagen til treåringen vår, haha! :joyful: Så kanskje det er dette som er det beste tidspunktet på året for oss...

Uansett, here goes:

Smuta - 38 - B2 - PP16 - EL 09.08 - IKM 24.08

Måtte det blir flust av spirer her!! :smiley-angelic001
 
Her kom TR i dag... :banghead: Så me prøver igjen med friskt mot! Siste PP før me skal prøva inseminasjon, så det hadde vore veeeeldig artig om det klaffa no. Beregna termindato er på bursdagen til treåringen vår, haha! :joyful: Så kanskje det er dette som er det beste tidspunktet på året for oss...

Uansett, here goes:

Smuta - 38 - B2 - PP16 - EL 09.08 - IKM 24.08

Måtte det blir flust av spirer her!! :smiley-angelic001
Håper det klaffer for dere nå så dere slipper hjelp :smiley-angelic001
 
Noen som skal prøve ut noe ekstra for å få det til å klaffe denne pp'en? :)
 
Back
Topp