IKM Uke 29

Har EL på torsdag i følge appen. Prøver å få inn aksjer hver dag denne uken bare for å være sikker :D
Hvordan ligger du an?;);)

Lurt :) bedre med litt ekstra!
EL på lørdag, så vi er også i gang med aksjelegging ;)
 
Lurt :) bedre med litt ekstra!
EL på lørdag, så vi er også i gang med aksjelegging ;)
Har endelig mannen hjemme under hele EL perioden så må jo benytte sjansen :D
Krysser fingrene for at det klaffer for oss denne pp ;)
Har dere prøvd lenge?
 
Har endelig mannen hjemme under hele EL perioden så må jo benytte sjansen :D
Krysser fingrene for at det klaffer for oss denne pp ;)
Har dere prøvd lenge?

Ååh, ja da er det bare å kjøre på :woot:
Her er også mannen hjemme, men klaffer det ikke nå så blir det nok to pp pauser pga jobbreiser for samboeren min:facepalm:

Vi begynte å prøve i mai, positiv test 14.mai, spontanabort 26.mai. ❤️ Så hadde jeg EL 14,dager etter sa, og nå er første prøveperiode etter mens etter sa! Så vi er vel forsåvidt i PP3.
Hva med dere?❤️
 
Ååh, ja da er det bare å kjøre på :woot:
Her er også mannen hjemme, men klaffer det ikke nå så blir det nok to pp pauser pga jobbreiser for samboeren min:facepalm:

Vi begynte å prøve i mai, positiv test 14.mai, spontanabort 26.mai. ❤️ Så hadde jeg EL 14,dager etter sa, og nå er første prøveperiode etter mens etter sa! Så vi er vel forsåvidt i PP3.
Hva med dere?❤️

Er ikke lett alltid mår de reiser mye :shy:
Så trist at det endte i Sa:(:Heartred håper det klaffer nå da, så du slipper å hoppe over 2 mnd. ;)

Vi er i pp 10, men har vært uten prevensjon siden jeg fikk guttungen for 2,5 år siden :hungover: men er ikke alle pp vi har fått lagt inn aksjer da han har vært på sjøen ;)
 
Vi fikk akkurat vite at mannen har få svømmere og nedsatt bevegelsesevne :( Han må ta en ny prøve om 3 mnd å se om det er bedring. Derfor settes ivf-henvisning på vent til etter den prøven er tatt, og vi må vente ytterligere 3 måneder :sad015 Veldig kjip beskjed å få midt i el-tiden.. Optimismen for denne pp'en gikk rett i vasken for å si det sånn.
 
Er ikke lett alltid mår de reiser mye :shy:
Så trist at det endte i Sa:(:Heartred håper det klaffer nå da, så du slipper å hoppe over 2 mnd. ;)

Vi er i pp 10, men har vært uten prevensjon siden jeg fikk guttungen for 2,5 år siden :hungover: men er ikke alle pp vi har fått lagt inn aksjer da han har vært på sjøen ;)

Nei, det er helt sant!
Krysser fingrene ❤️

Håper det snart er deres tur. Vi har en jente på straks 2 år❤️ brukte dere lang tid på førstemann?
 
Vi fikk akkurat vite at mannen har få svømmere og nedsatt bevegelsesevne :( Han må ta en ny prøve om 3 mnd å se om det er bedring. Derfor settes ivf-henvisning på vent til etter den prøven er tatt, og vi må vente ytterligere 3 måneder :sad015 Veldig kjip beskjed å få midt i el-tiden.. Optimismen for denne pp'en gikk rett i vasken for å si det sånn.
Ånei, så kjipt med venting i tre månader... Betyr dette at sædkvaliteten dermed blir sett på som veldig dårleg? Sa dei noko om behandlingsforløp for å forbetra kvaliteten?
 
Vi fikk akkurat vite at mannen har få svømmere og nedsatt bevegelsesevne :( Han må ta en ny prøve om 3 mnd å se om det er bedring. Derfor settes ivf-henvisning på vent til etter den prøven er tatt, og vi må vente ytterligere 3 måneder :sad015 Veldig kjip beskjed å få midt i el-tiden.. Optimismen for denne pp'en gikk rett i vasken for å si det sånn.
Vet du! Ikke gå helt i kjelleren pga dette :Heartred
I desember tok mannen også spermprøve.. Det var nedslående resultater med 10% total motilitet og 4% progressiv motilitet. Det var skikkelig ræva og vi ble henvist rett til ICSI.

Jeg ble gravid to uker senere, men mistet dessverre den spiren.
Ble gravid tre uker etter jeg mistet, men mistet dessverre også den gang.
Poenget er at en dårlig prøve er ikke garantert at dere ikke får det til på egenhånd :)

Mannen tok ny prøve i mai og den var betraktelig forbedret med 56% total motilitet og 10% progressiv motilitet. Fremdeles behov for ICSI, men jeg har blitt gravid to ganger, så det er absolutt ikke håpløst å klare det igjen :love017

Tullete at henvisningen skal bli satt på vent pga det!! Det er jo absolutt grunn til å få henvisning.
Sa de noe om hvorfor dere må vente 3 mnd?
 
Nei, det er helt sant!
Krysser fingrene ❤️

Håper det snart er deres tur. Vi har en jente på straks 2 år❤️ brukte dere lang tid på førstemann?


Ja, vi brukte nesten 2 år på førstemann, så håper virkelig ikke det tar så lang tid nå:Heartred
 
Ånei, så kjipt med venting i tre månader... Betyr dette at sædkvaliteten dermed blir sett på som veldig dårleg? Sa dei noko om behandlingsforløp for å forbetra kvaliteten?
Den var nedsatt ja, men tror ikke den var veldig dårlig.. Vet ikke, har ikke fått noen tall eller referanseområder. Ingen tips for forbedring av den, men har jo lest på nett og vi følger jo alt etter boka. Spise mye grønt, være i aktivitet, redusere koffein og alkohol, ingen røyk, han tar c-vitamin og sink.. Vi fikk bare beskjed om at vi skal avtale time når neste sædprøve er tatt om 3 mnd :(
 
Vet du! Ikke gå helt i kjelleren pga dette :Heartred
I desember tok mannen også spermprøve.. Det var nedslående resultater med 10% total motilitet og 4% progressiv motilitet. Det var skikkelig ræva og vi ble henvist rett til ICSI.

Jeg ble gravid to uker senere, men mistet dessverre den spiren.
Ble gravid tre uker etter jeg mistet, men mistet dessverre også den gang.
Poenget er at en dårlig prøve er ikke garantert at dere ikke får det til på egenhånd :)

Mannen tok ny prøve i mai og den var betraktelig forbedret med 56% total motilitet og 10% progressiv motilitet. Fremdeles behov for ICSI, men jeg har blitt gravid to ganger, så det er absolutt ikke håpløst å klare det igjen :love017

Tullete at henvisningen skal bli satt på vent pga det!! Det er jo absolutt grunn til å få henvisning.
Sa de noe om hvorfor dere må vente 3 mnd?
Takk, dette løfta faktisk håpet mitt litt :Heartred:Heartred
Avtalen vår var egentlig at hun skulle henvise oss dersom vi ikke var blitt gravide innen sommeren var over. Altså i august. Men nå blir det ytterligere halvannen måned (siden vi ikke får svar på neste prøve før i slutten av september) før vi skal legge plan videre med gynekologen.. :oops:
 
Jeg er på CD12, og jeg troor EL er en gang mellom fredag-mandag (CD14-17), men jeg har bare hatt én syklus siden ppilleslutt, så er derfor ikke helt sikker! Har startet så smått å ta eggløsningstester og de er som forventet helt negative. Men, det "rasler" og "bobler" nede i livmorområdet, og i dag fikk jeg ganske vondt i korsryggen også! Er det flere som oppleverer noe lignende så "lenge" før eggløsning? o_O
 
Jeg er på CD12, og jeg troor EL er en gang mellom fredag-mandag (CD14-17), men jeg har bare hatt én syklus siden ppilleslutt, så er derfor ikke helt sikker! Har startet så smått å ta eggløsningstester og de er som forventet helt negative. Men, det "rasler" og "bobler" nede i livmorområdet, og i dag fikk jeg ganske vondt i korsryggen også! Er det flere som oppleverer noe lignende så "lenge" før eggløsning? o_O
Har du noe el-slim da? :) Det kan jo være kroppen som jobber mot el, hvis du får el CD14 så er du jo bare to dager ifra :)
 
Har du noe el-slim da? :) Det kan jo være kroppen som jobber mot el, hvis du får el CD14 så er du jo bare to dager ifra :)

Ikke helt el-slim enda, men har begynt å bli mer klissete, så ja, kanskje det! Blir bare litt i stuss over de kritthvite el-testene, men de kan jo fort snu frem mot fredag :) Fingers crossed :D
 
Takk, dette løfta faktisk håpet mitt litt :Heartred:Heartred
Avtalen vår var egentlig at hun skulle henvise oss dersom vi ikke var blitt gravide innen sommeren var over. Altså i august. Men nå blir det ytterligere halvannen måned (siden vi ikke får svar på neste prøve før i slutten av september) før vi skal legge plan videre med gynekologen.. :oops:
Hørtes merkelig ut! At dere må vente på svar på prøven altså.. hadde ringt en annen gynekolog hvis jeg var deg :) Tar jo litt tid å vente fra henvisning til forsamtale også, spesielt siden det er sommerferie på klinikkene.
 
Hah... Tviler på at jeg passer inn her likevel, hadde mensen i 12 dager og ble ferdig i går :shifty:
Førte denne mensen inn i appen, og appen endra seg ikke i forhold til EL og neste mens o_O Så den mener at selv om jeg ble ferdig med mens i går, så har jeg fruktbare dager nå :hilarious: Jaja, er lov å håpe, gidder ikke tempe eller ta eggløsningstester.
 
Back
Topp