IKM uke 27 ☀️

Jeg er så sykt glad,har blitt "friskmeldt" fra cystene på eggstokkene og fikk se egg på begge to :D jeg er så SYKT glad og lettet!!

Så gode nyheiter!! Kryssar fingrane for at det klaffar fort! [emoji4]
 
Selv om vi ikke er blitt utredet?
Enn om jeg skulle blitt gravid, utreder de da også mens jeg evt. er gravid? slik at en kan forbygge om det går?

Han sa det før utredningen også. Da vi fikk konstatert MA og satt opp time til utredning spurte jeg om en evt. ny graviditet. Da sa han da tar vi det bare derfra. Men alle er forskjellige så jeg ville ringt å spurt kanskje. Bare for å være helt sikker. Jeg har lest om andre som stopper opp under utredningen.

Kromosomfeil kan de sjekke for når du er gravid, men jeg tror ikke de kan sjekke for APS-resistens så lenge du fortsatt har hcg i blodet. Da er jo blodet ditt annerledes. Men igjen - det vet jeg ikke sikkert.

Og du kan jo ta en privat ul av livmoren før du utredes for å sjekke forholdene. Bare ta med jornalen til utredningen dersom du blir gravid i mellomtiden. Tenker bare høyt her [emoji13] Kjipt å sette prøving på vent dersom det er lang ventetid.
 
Venter på utredning etter 3 aborter på rappen. Legen sa ikke noe om vi skulle sette prøvinga på pause i påvente, eller om vi bare skal fortsette å prøve.. Noen som vet?

Jeg venter også på utredning etter 3 aborter!
Har time neste uke! Er så spent og nervøs, redd for at det skal komme flere kjipe beskjeder..
Fikk ikke beskjed om å vente så vi har kjørt på, men ikke blitt gravid da :-/
 
Hvordan var utredningen synes du? Er så spent, skal inn neste uke!!

Det var helt greit. Det er ikke noe voldsomme greier. En vaginal ultralyd og masse blodprøver av meg og samboeren. De undersøkte også han for infeksjon i ballene. De tok ikke sædprøve da vi lett blir gravide og problemet ikke ligger der. Nå må vi bare vente. Det er det verste!
 
Positiv EL test nå?!??!!???!! Wtffff. CD 11. Med EL smerter. Skjønner ingenting
 
Positiv EL test nå?!??!!???!! Wtffff. CD 11. Med EL smerter. Skjønner ingenting
Bare 1 ting å gjøre, hopp i køys!
Har fremdeles ujevn syklus etter MA i februar. Varierer fra 26 dager til 33.
 
Det var helt greit. Det er ikke noe voldsomme greier. En vaginal ultralyd og masse blodprøver av meg og samboeren. De undersøkte også han for infeksjon i ballene. De tok ikke sædprøve da vi lett blir gravide og problemet ikke ligger der. Nå må vi bare vente. Det er det verste!

Takk for svar! :)
Balleundersøkelse, hvordan foregår det? ;-)
(Hilsen mannen)
 
Bare 1 ting å gjøre, hopp i køys!
Har fremdeles ujevn syklus etter MA i februar. Varierer fra 26 dager til 33.

Du tror ikke at syklusen enda kan være litt ustabil etter bo- en? Har du helt stabile sykluser vanligvis? Jeg håper på litt kortere syklus denne gang, da første syklusen etter MA var på 37 dager [emoji85]
Jo jeg tenker også det.. for jeg ventet ikke EL før i helgen! Så nå blir det sengekos ;)
 
Jeg venter også på utredning etter 3 aborter!
Har time neste uke! Er så spent og nervøs, redd for at det skal komme flere kjipe beskjeder..
Fikk ikke beskjed om å vente så vi har kjørt på, men ikke blitt gravid da :-/
Var det lang ventetid?
Håper det er noe enkelt å fikse! :) Krysser fingrene for deg!
 
Han sa det før utredningen også. Da vi fikk konstatert MA og satt opp time til utredning spurte jeg om en evt. ny graviditet. Da sa han da tar vi det bare derfra. Men alle er forskjellige så jeg ville ringt å spurt kanskje. Bare for å være helt sikker. Jeg har lest om andre som stopper opp under utredningen.

Kromosomfeil kan de sjekke for når du er gravid, men jeg tror ikke de kan sjekke for APS-resistens så lenge du fortsatt har hcg i blodet. Da er jo blodet ditt annerledes. Men igjen - det vet jeg ikke sikkert.

Og du kan jo ta en privat ul av livmoren før du utredes for å sjekke forholdene. Bare ta med jornalen til utredningen dersom du blir gravid i mellomtiden. Tenker bare høyt her [emoji13] Kjipt å sette prøving på vent dersom det er lang ventetid.
Vet ikke hvem jeg skal ringe.. Har en ubrukelig fastlege! Dårlig utvalg med private her jeg bor, men skal reise sørover i sommer, hadde tenkt å bestille time der for samtale da jeg fikk positive tester i forrige uke, men nå er det ikke vits..

Synes du utredningen var okei? Fikk dere svar fort?
 
Vet ikke hvem jeg skal ringe.. Har en ubrukelig fastlege! Dårlig utvalg med private her jeg bor, men skal reise sørover i sommer, hadde tenkt å bestille time der for samtale da jeg fikk positive tester i forrige uke, men nå er det ikke vits..

Synes du utredningen var okei? Fikk dere svar fort?

Da hadde jeg tatt en telefon til Ullevål sykehus eller til St. Olavs eller en annen fertilitetsklinikk. F.eks Frøyaklinikken. De bør kunne svare deg.

Utredningen var helt Ok. Blitt så vant til ultralydene så det var null stress, og blodprøver går også helt fint. Mer er det ikke :) Var over på 40 min. Venter fortsatt på svar. Kan ta 3-4 uker, men håper de kommer snart for jeg tror jeg er gravid igjen [emoji15]

Jeg tror du kan be om den samme utredningen privat? Det bør du kunne hvertfall. Hvorfor ikke bare gjøre det når du er her i sommer? Undersøke om det er en mulighet hvertfall, og hva det koster...

Som du sikkert skjønner er jeg veldig utålmodig av meg. Jeg antar ofte at andre er det de og ;)
 
Back
Topp