IKM UKE 23

Det er så kjedelig å vente på eggløsning! Herrefred ass... Ventingen i dpo-land er kjedelig den og, men da er ihvertfall
EL overstått og man kan begynne å lete litt etter symptomer og vente i spenning på å kunne svi av en test.

Hvor ofte legger dere aksjer rundt EL? Ser på Flo at vi har en tendens til annenhver dag, og på selve EL-dagen. Ganske sikker på at vesla ble til den ene dagen vi hadde sex både morgen og kveld, kanskje det er det som er trikset her?:p
 
Da havnet jeg akkurat her sammen med dere:angelic:
Håper dette er vår pp!!

Sol.i.hjertet - 27 - PP10 - B1 - EL 23.5 - IKM 7.6
 
I natt har jeg drømt at jeg fikk positiv test, og da følte jeg i drømmen at «hva var det jeg sa, PP9 ville det klaffe», som om det var den største selvfølge:p Vet ikke hvorfor magefølelsen er så god, men om den fortsetter å være det, og det blir TR denne mnd også går jeg sikkert aldeles i kjelleren:rolleyes:

EL-testing kan jeg ikke nok om til å kunne gi noen gode tips! Eneste jeg har plukket opp er at flere her inne tester to ganger for dagen når de tror det nærmer seg, for å få med seg LH-toppen. Jeg er sikker på at du får mange gode råd fra noen andre her i gruppa:)

Og ellers: for en fin gjeng vi er her inne allerede! Glad jeg havnet her sammen med dere! Håper dette er vår måned!:dummy1::dummy:

Haha kjenner meg igjen! Jeg har alltid de rareste drømmene Spesielt nå i prøvetiden, var helt sikker på at jeg var gravid en måned, hadde skikkelig detaljerte drømmer om at jeg var gravid. Får håpe du er litt sanndrømt!
 
Jeg tester en gang på ettermiddagen, ca kl 15:30. Når jeg begynte å teste så testet jeg to ganger om dagen, kl 15 og kl 19 siden jeg hadde lest at det er best å teste på ettermiddagen siden LH øker utover dagen. Men det er mange som får bare positiv test på morgenen eller bare ettermiddag/kveld siden de har kort LH topp. Jeg hadde lang topp på to dager så vanskelig å ikke få med seg toppen :)
Man skal holde seg i ca 4 timer og ikke drikke noe på 2 timer før testing.

Takk for forklaring! Må bare prøve meg litt frem tror jeg vet ikke hvor lang LH topp jeg har, temper denne måneden også, så håper jeg klarer å bli klok på dette. Skal passe på ikke drikke noe 2 timer før og holde i 4!

Er så utålmodig jeg, så lenge til EL og så er det de dumme to ukene med venting etterpå igjen! I begynnelsen da vi akkurat hadde startet å prøve ba mannen meg om å ta graviditetstest dagen etter EL for å se om jeg hadde blitt gravid (), skulle ønske det var slik det funket på ekte.

Edit: kan man ikke bruke emoji fra mobilen her, bare fra det smilefjeset over? Satt inn noen emojis, men de ble borte etter jeg postet!
 
Det er så kjedelig å vente på eggløsning! Herrefred ass... Ventingen i dpo-land er kjedelig den og, men da er ihvertfall
EL overstått og man kan begynne å lete litt etter symptomer og vente i spenning på å kunne svi av en test.

Hvor ofte legger dere aksjer rundt EL? Ser på Flo at vi har en tendens til annenhver dag, og på selve EL-dagen. Ganske sikker på at vesla ble til den ene dagen vi hadde sex både morgen og kveld, kanskje det er det som er trikset her?:p
Helt enig, en ventingen før EL er den kjedeligste. Generelt er det alt for mye venting i en syklus.

Hva gjelder aksjelegging (beklager hvis dette er for mye informasjon) så har jeg en mann som synes det er spesielt gøy å "komme med mening", som han kaller det. Så det har en tendens til å bli mye i EL uka :hilarious:
 
Takk for forklaring! Må bare prøve meg litt frem tror jeg vet ikke hvor lang LH topp jeg har, temper denne måneden også, så håper jeg klarer å bli klok på dette. Skal passe på ikke drikke noe 2 timer før og holde i 4!

Er så utålmodig jeg, så lenge til EL og så er det de dumme to ukene med venting etterpå igjen! I begynnelsen da vi akkurat hadde startet å prøve ba mannen meg om å ta graviditetstest dagen etter EL for å se om jeg hadde blitt gravid (), skulle ønske det var slik det funket på ekte.

Edit: kan man ikke bruke emoji fra mobilen her, bare fra det smilefjeset over? Satt inn noen emojis, men de ble borte etter jeg postet!
Nei, dessverre virker ikke emojis fra telefonen. Må bruke de i forumet. :chicken:
 
Helt enig, en ventingen før EL er den kjedeligste. Generelt er det alt for mye venting i en syklus.

Hva gjelder aksjelegging (beklager hvis dette er for mye informasjon) så har jeg en mann som synes det er spesielt gøy å "komme med mening", som han kaller det. Så det har en tendens til å bli mye i EL uka :hilarious:
Så bra! og litt morsomt også :hilarious: Min mann er litt mer stressa rundt EL, så jeg synes han er vanskeligere å få må med i uka rundt EL. Har også prøvd å ikke la han vite noe om hvor i syklusen jeg er, men han merker det på meg. Sikkert en kombinasjon av at han veit ca hvor lenge etter mensen EL er og at han merker det på andre ting som f.eks. at jeg drikker grapefruktjuice (som er noe av det verste jeg veit) og at jeg nok er mer gira på sex da enn ellers. Men han er jo sykt gira på en baby til, så han burde jo være sykt gira på å lage den også :hilarious: tror jeg må plante noen ideer om dette med å "komme emd mening" :hilarious:
 
Hva er deres slagplan denne mnd? :smiley-angelic005

Min er:
- drikke et glass grapefruktjuice hver dag fram til EL
- bruke Ovesterin østrogenkrem ca annenhver dag fra TR og frem til EL
- teste etter EL fra ca dag 13 (forventer EL dag 16/17) til ca 3 dager etter EL
- sex ca annenhver dag i EL-uka, men sex begge de to dagene før EL
- holde beina høyt og bruke "sugeteknikken" med benkkenmuskulaturen (anbefalt i min forrige IKM-gruppe)
- spise 1/5 ananas hver dag etterEL i ca ei uke
- prøve å ikke teste før IKM (her er det lett å ryke på en testesmell!)
- FÅ POSITIV TEST!
- sette hormonstøtte og blodfortynnende (har respept) fra første dag med positiv g-test

:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Har også vurdert å ta solvipect hsotesaft før EL og temping i hele pp-en, men turte ikke kjøpe hostesaft (haha, redd for å bli stempla som corona-syk på butikken :hilarious:) og er redd det er for seint å begynne nå (er CD12 i dag). Basaltermomteter hadde jeg glømt å bestille, og ville derfor ikke rekke å få i tide. Så får heller bestille til neste PP (som jeg håper ikke blir noe av!).
 
Last edited:
Denne månedens plan:
- EL tester fra CD10 (sist PP fikk jeg mye kortere syklus så gikk glipp av EL topp)
- Temping (første gang jeg prøver)
- Sex annenhver dag fra CD10 og til EL er over
- GR test fra 12 DPO


Skal faktisk på fest 0-3 DPO (avhengig av når EL blir), og for en gangs skyld har jeg ikke tenkt til å være edru (jeg er gjerne edru på fest, så ingen hadde reagert om jeg var det, men kjenner jeg trenger en "skikkelig" fest nå). Derfor sparer det jeg har igjen av solvipect hostesaft til neste PP. Blir altså en enkel og avslappet PP denne gangen, kjenner det blir greit. Det får gå som det går (lett å være avslappet på denne siden av EL :hilarious: ) :)
 
Denne månedens plan:
- EL tester fra CD10 (sist PP fikk jeg mye kortere syklus så gikk glipp av EL topp)
- Temping (første gang jeg prøver)
- Sex annenhver dag fra CD10 og til EL er over
- GR test fra 12 DPO


Skal faktisk på fest 0-3 DPO (avhengig av når EL blir), og for en gangs skyld har jeg ikke tenkt til å være edru (jeg er gjerne edru på fest, så ingen hadde reagert om jeg var det, men kjenner jeg trenger en "skikkelig" fest nå). Derfor sparer det jeg har igjen av solvipect hostesaft til neste PP. Blir altså en enkel og avslappet PP denne gangen, kjenner det blir greit. Det får gå som det går (lett å være avslappet på denne siden av EL :hilarious: ) :)
Høres ut som en veldig god plan! Støtter deg i festen. Den skal du unne deg :love2 Og det er forhåpentligvis lenge til neste fest med alkohol! :dance008 Hvilken CD er du på i dag?
Spennende med temping, da! Hold oss gjerne oppdatert underveis om det dukker opp interessante "tendenser" eller hva man kan kalle det
 
Ser for øvrig nå, som jeg leser "planen" min svart på hvitt, at den kanskje ser litt voldsom ut. Det er ikke meninga å stresse andre :) Det eneste som til syvende og sist er viktig er jo "bare" å treffe med svømmerne. Alt det andre er vel bare staffasje :wacky:
 
Hva er deres slagplan denne mnd? :smiley-angelic005

Min er:
- drikke et glass grapefruktjuice hver dag fram til EL
- bruke Ovesterin østrogenkrem ca annenhver dag fra TR og frem til EL
- teste etter EL fra ca dag 13 (forventer EL dag 16/17) til ca 3 dager etter EL
- sex ca annenhver dag i EL-uka, men sex begge de to dagene før EL
- holde beina høyt og bruke "sugeteknikken" med benkkenmuskulaturen (anbefalt i min forrige IKM-gruppe)
- spise 1/5 ananas hver dag etterEL i ca ei uke
- prøve å ikke teste før IKM (her er det lett å ryke på en testesmell!)
- FÅ POSITIV TEST!
- sette hormonstøtte og blodfortynnende (har respept) fra første dag med positiv g-test

:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Har også vurdert å ta solvipect hsotesaft før EL og temping i hele pp-en, men turte ikke kjøpe hostesaft (haha, redd for å bli stempla som corona-syk på butikken :hilarious:) og er redd det er for seint å begynne nå (er CD12 i dag). Basaltermomteter hadde jeg glømt å bestille, og ville derfor ikke rekke å få i tide. Så får heller bestille til neste PP (som jeg håper ikke blir noe av!).

Planen min er å ta livet med ro og kose meg. Drikke vin, trene, spise både sunt og usunt.

Skal tempe akkurat rundt EL for å få det bekreftet, og sex annenhver dag rundt EL, litt ekstra hvis vi føler oss inspirerte :hilarious:

Håper dette er veien å gå, nå er det 10. gangen vi prøver!!:smiley-angelic001 Har tidligere tester grapefrukt, hostesaft og ananas til ingen nytte, så nå gjør jeg det litt enklere:rolleyes:
 
Last edited:
Ser for øvrig nå, som jeg leser "planen" min svart på hvitt, at den kanskje ser litt voldsom ut. Det er ikke meninga å stresse andre :) Det eneste som til syvende og sist er viktig er jo "bare" å treffe med svømmerne. Alt det andre er vel bare staffasje :wacky:
Haha, jeg kjøpte grapefruktjuice etter å ha lest posten din i dag :hilarious:
 
Med syklus på 22 dager sist PP, hvilken CD bør jeg begynne å teste etter EL da egentlig? Jeg tenkte å starte når jeg er ferdig med mens, er det for tidlig tro?
 
Høres ut som en veldig god plan! Støtter deg i festen. Den skal du unne deg :love2 Og det er forhåpentligvis lenge til neste fest med alkohol! :dance008 Hvilken CD er du på i dag?
Spennende med temping, da! Hold oss gjerne oppdatert underveis om det dukker opp interessante "tendenser" eller hva man kan kalle det
Takk for det :happy: Ja, håper det blir lenge til neste mulighet :cool:

Jeg er på CD12 i dag, så starten på EL uken.
Skal legge ut om noe spennende skjer. Foreløpig tar jeg det bare casually med temping når jeg våkner, selv om det ikke blir med nøyaktig samme klokkeslett hver dag. Får se om noen interessante tendenser dukker opp likevel :p
 
Dagens eggløsningstest.. har beregnet eggløsning til søndag.. og nå er mannen på jobbreise frem til fredag kvel..det ser ikke lovende ut..
81B69FFC-0AA7-4DA6-885A-5215B8D146E8.jpeg
 
Har også vurdert å ta solvipect hsotesaft før EL og temping i hele pp-en, men turte ikke kjøpe hostesaft (haha, redd for å bli stempla som corona-syk på butikken :hilarious:) og er redd det er for seint å begynne nå (er CD12 i dag). Basaltermomteter hadde jeg glømt å bestille, og ville derfor ikke rekke å få i tide. Så får heller bestille til neste PP (som jeg håper ikke blir noe av!).
Hostesaft skal tas fra ca 5 dager før forventet EL så egentlig ikke forsent. Lykke til denne pp!
 
Back
Topp