IKM UKE 22

Ja, det er jo lov å håpe! Håpet kan ingen ta fra oss. Men jeg er ikke langt ifra å bare drite i hele prøvingen denne mnd faktisk. Slipper jeg i alle fall å bli skuffa.

Jeg skulle bare ønske vi kunne prøve under «normale» omstendigheter!! Det er ekstra sårt nå kanskje, for jeg hadde gleda meg så innmari til neste pp. Visste jo at han skulle bytte jobb, men trodde ikke det skulle skje så kjapt :(

Føler virkelig med deg!
Tror du at du kan få en pause fra forventninger å skuffelse om du snur litt på det? Jeg mener, om denne pp'n uansett har veldig dårlige odds, kanskje det ikke er så mye og forvente og dertil mindre å bli skuffet over?
 
Ja, temper ca til samme tid hver dag. Værtfall uka som har vært nå. Men første mnd jeg gjør det da :) Med testene blir det litt værre med. Bare å kjøre på med sex, tester og temping så er det bare å krysse fingrene. Mer får jeg vel ikke gjort :laughing001

Sex er vel det eneste som egentlig spiller en rolle i dette gamet, så det lyder som en vettug prioritering :D
 
Rakk akuratt å få EL testene før helga :D men den var super negativ på kvelden nå, kunne så vidt se antydning til strek. Hvis denne syklusen ligner på de 3 siste bør EL skje på søn/man en gang, om ikke jeg har kort lutealfase da :scratch burde jo ha testet dette i en syklus vi ikke prøvde for å ha litt kontroll :hilarious: dere som pleier å teste for EL, ca hvor mange dager pleier dere å ha fra tydlige streker til de blir positive?
 
Rakk akuratt å få EL testene før helga :D men den var super negativ på kvelden nå, kunne så vidt se antydning til strek. Hvis denne syklusen ligner på de 3 siste bør EL skje på søn/man en gang, om ikke jeg har kort lutealfase da :scratch burde jo ha testet dette i en syklus vi ikke prøvde for å ha litt kontroll :hilarious: dere som pleier å teste for EL, ca hvor mange dager pleier dere å ha fra tydlige streker til de blir positive?
Det varierer veldig hvor lang lh-topp man har. Noen får positive tester i flere dager, mens andre må teste flere ganger om dagen for å rekke å fange den opp.
 
Attpåklatt :) 40år. PP2. B3. EL 06.05. IKM 31.05.
 
Hei!

Jeg er på CD10 i dag, og har i kveld fått litt murringer i nedre del av magen? Er dette pga EL som kommer? Om jeg har 28 dagers syklus, så er det jo fortsatt noen dager til EL skal være da:confused005

Håper bare der ikke er TR...hun kom allerede på CD12 forje syklus (regner med det var siden det var så kort siden pilleslutt)

Noen med erfaring?
 
Hei!

Jeg er på CD10 i dag, og har i kveld fått litt murringer i nedre del av magen? Er dette pga EL som kommer? Om jeg har 28 dagers syklus, så er det jo fortsatt noen dager til EL skal være da:confused005

Håper bare der ikke er TR...hun kom allerede på CD12 forje syklus (regner med det var siden det var så kort siden pilleslutt)

Noen med erfaring?

Jeg har inntrykk av at det er veldig stor forskjell på hvordan folk opplever eggløsning. Noen kjenner ingenting, andre har vondt i flere dager. Jeg mener at jeg kjenner et konkret stikk i det egget bryter seg ut og det "eksploderer". Var den korte syklusen første etter slutt på p-piller? Det tar jo tid før ting faller på plass. Selv hadde jeg en kort og rar syklus i april, som startet med bortfallsblødning etter uttak av spiral, men det var nok egentlig et stykke ut i syklusen med tanke på hvor kort den ble. Forholdet mellom symptomer, temperatur og eggløsningstester ga ikke mening, så jeg er litt glad for å være i gang med en mer normal syklus selv om jeg egentlig helst ville vært gravid i stedet ;)
 
Jeg har inntrykk av at det er veldig stor forskjell på hvordan folk opplever eggløsning. Noen kjenner ingenting, andre har vondt i flere dager. Jeg mener at jeg kjenner et konkret stikk i det egget bryter seg ut og det "eksploderer". Var den korte syklusen første etter slutt på p-piller? Det tar jo tid før ting faller på plass. Selv hadde jeg en kort og rar syklus i april, som startet med bortfallsblødning etter uttak av spiral, men det var nok egentlig et stykke ut i syklusen med tanke på hvor kort den ble. Forholdet mellom symptomer, temperatur og eggløsningstester ga ikke mening, så jeg er litt glad for å være i gang med en mer normal syklus selv om jeg egentlig helst ville vært gravid i stedet ;)

Tusen takk for svar! Da sattser jeg på at det er EL på vei og ikke TR!

Ja, jeg tror det var første syklus etter at jeg sluttet på minipiller. Håper denne blir en mer normal en:happy:
 
Føler virkelig med deg!
Tror du at du kan få en pause fra forventninger å skuffelse om du snur litt på det? Jeg mener, om denne pp'n uansett har veldig dårlige odds, kanskje det ikke er så mye og forvente og dertil mindre å bli skuffet over?

Ja, tror jeg bare skal senke forventingene og tenke at det ikke går. Sjansene er vel ikke helt på vår side, dessverre :( det er egentlig ikke så mye å gjøre med det, så det er egentlig ikke noe poeng i å irritere seg over dette. Det skaper bare unødvendig stress.
 
Settes jeg på lista? Eller må jeg gjøre noe annet for å settes på?:)

Jeg har satt deg opp nå :) var ikke pålogget i går. Måtte bare prøve å distansiere meg fra hele greia en liten stund. Beklager det :)
 
Ja, tror jeg bare skal senke forventingene og tenke at det ikke går. Sjansene er vel ikke helt på vår side, dessverre :( det er egentlig ikke så mye å gjøre med det, så det er egentlig ikke noe poeng i å irritere seg over dette. Det skaper bare unødvendig stress.

Hvis du uansett ikke kan påvirke det fordi mannen er bortreist, kanskje det ikke er noe vits i å teste og bry seg om når EL er? Jeg merker at fokuset på å ikke tisse på et visst antall timer er en av de tingene som gjør at jeg tenker på prøveprosjektet oftere...
 
Slenger meg inn her:smug:
Kristin90 - 29år - PP1 - B2 - el 15 mai - IKM 30 juni

Fikk denne el-testen nå, så nærmer seg tydeligvis:D
 

Vedlegg

  • 2DD66536-FF21-40F4-91C4-A3C3CE5A0DA0.jpeg
    2DD66536-FF21-40F4-91C4-A3C3CE5A0DA0.jpeg
    21,6 KB · Visninger: 76
Jeg har satt deg opp nå :) var ikke pålogget i går. Måtte bare prøve å distansiere meg fra hele greia en liten stund. Beklager det :)
Beklager, var ikke ment som masing altså. Bare lurte på om jeg for eksempel måtte sette meg opp på ei anna liste inne på forumet. Er mange år siden sist jeg var inne her, så kunne ha skjedd mye nytt :D
Lurt å ha pauser og få litt distanse noen ganger tror jeg :)
 
Back
Topp