IKM uke 17 & 18

Babydrømmen<3

Forelsket i forumet
IMG_1708.jpeg

Velkommen til IKM uke 17 og 18 :Heartblue
Her kan vi skravle, tolke tester sammen og få tiden til å gå mens vi venter på positive tester. Måtte det bli mange søte små vinterspirer :Heartblue

For å melde deg inn i gruppen kan du skrive:
Nick - Alder - Barnet du prøver på - Prøveperiode - Eggløsningsdato (EL) - Ikke kommende mens dato (IKM)

F.eks.:
Babydrømmen<3 - 34 - B1 - PP8 - EL 11.04 - IKM 23.04

Mandag 20.04
  • rebi11 - 33 - B2 - PPX - EL 6/4 - IKM 20/4

Tirsdag 21.04

Onsdag 22.04

Torsdag 23.04
  • Babydrømmen<3 - 34 - B1 - PP8 - EL 11.04 - IKM 23.04
  • Lykkedans - 36 år - B4(5) - EL 08.04 - IKM 23.04

Fredag 24.04

Lørdag 25.04

Søndag 26.04
  • Himmelmamma - 32 år - Barn nr 3, har en i hånden og en i hjertet - prøveperiode 4 etter d.fødsel jan 2026 - eggløsning rundt 16-17 april - IKM ca 26 april

Mandag 27.04
  • Skye36 - 36 år - B4 (fra før av er ett av de hjertebarn, dødfødsel uke 27, mai 2025) - PP5 - EL 13. april - IKM 27.april

Tirsdag 28.04
  • Spirenummer3?- b3- PP1 etter exu- EL 13/4- IKM 28/4

Onsdag 29.04
  • Stilken - 26 - B2 - PP4 - EL 14.04 - IKM 29.04

Torsdag 30.04

Fredag 01.05

Lørdag 02.05
  • bev28 - 28 - B2 - PP3 etter SA - EL 24/4 -IKM 2/5

Søndag 03.05

Statistikk

Gravid:
TR:
Byttet gruppe:

Last edited:
Melder meg inn her jeg ❤️

Himmelmamma - 32 år - Barn nr 3, har en i hånden og en i hjertet - prøveperiode 4 etter d.fødsel jan 2026 - eggløsning rundt 16-17 april - IKM ca 26 april.

Hehe, ja :happy: Jeg lagde den samme dag som TR kom, så har vært alene her frem til nå :laughing002
Ble så glad når jeg så det, når TR først kommer er jeg ferdig med syklusen. Må liksom bare komme meg videre med engang, tenke fremover.

Jeg har bedt om progesteron støtte men fastlegen virker ikke til å ville skrive det ut før jeg har vært hos gyn enda jeg har prøver som viser lavt progesteron. Frustrerende greier altså!

Så nå er det bare å vente på gyn time som ikke er før i juni, er altfor lange ventetider innen kvinnehelse - synes nå jeg :smiley-ashamed004

Ble så glad når jeg så det, når TR først kommer er jeg ferdig med syklusen. Må liksom bare komme meg videre med engang, tenke fremover.

Jeg har bedt om progesteron støtte men fastlegen virker ikke til å ville skrive det ut før jeg har vært hos gyn enda jeg har prøver som viser lavt progesteron. Frustrerende greier altså!

Så nå er det bare å vente på gyn time som ikke er før i juni, er altfor lange ventetider innen kvinnehelse - synes nå jeg :smiley-ashamed004
Ja, da er det bare å se fremover og tenke på neste eggløsning :p

Neei, så kjedelig da! Det er lenge å vente. Har du noen private gynekologer i nærheten der du bor? Hvor lang lutealfase har du?

Ja, da er det bare å se fremover og tenke på neste eggløsning :p

Neei, så kjedelig da! Det er lenge å vente. Har du noen private gynekologer i nærheten der du bor? Hvor lang lutealfase har du?
Ja det er en del å velge mellom egentlig men det er ganske kostbart. Har satt meg på liste for avbestillinger så krysser fingrene for at jeg får time tidligere. Enn så lenge så får vi bare fortsette å prøve.

Vi har jo blitt gravide to ganger naturlig og jeg har aldri hatt SA eller MA så det er jo positivt.
Jeg har aldri fulgt syklus slik jeg gjør nå og det er jo ikke så lenge siden jeg fødte (januar) men foreløpig har det vært 10 dager og 13 dager så det er innafor.

Men progesteronet har vært på 19, 17 og 12 så det er i det nedre sjiktet.

Ja det er en del å velge mellom egentlig men det er ganske kostbart. Har satt meg på liste for avbestillinger så krysser fingrene for at jeg får time tidligere. Enn så lenge så får vi bare fortsette å prøve.

Vi har jo blitt gravide to ganger naturlig og jeg har aldri hatt SA eller MA så det er jo positivt.
Jeg har aldri fulgt syklus slik jeg gjør nå og det er jo ikke så lenge siden jeg fødte (januar) men foreløpig har det vært 10 dager og 13 dager så det er innafor.

Men progesteronet har vært på 19, 17 og 12 så det er i det nedre sjiktet.
Jaa, skjønner. Da jeg fikk henvisning til offentlig gynekolog gjennom fastlegen så var det 7 måneder ventetid.. Så da har jeg tatt meg råd til å gå privat et par ganger i mellomtiden :dead:

Får håpe du får komme inn litt fortere og at du får tett oppfølgning nå :Heartblue

Jeg vurderer å be om progesteron selv. Har ikke målt progesteron skikkelig men har gjerne 10-11 dager lutealfase og det syns jeg er i korteste laget.

Jaa, skjønner. Da jeg fikk henvisning til offentlig gynekolog gjennom fastlegen så var det 7 måneder ventetid.. Så da har jeg tatt meg råd til å gå privat et par ganger i mellomtiden :dead:

Får håpe du får komme inn litt fortere og at du får tett oppfølgning nå :Heartblue

Jeg vurderer å be om progesteron selv. Har ikke målt progesteron skikkelig men har gjerne 10-11 dager lutealfase og det syns jeg er i korteste laget.
Fikk faktisk melding i dag om ny time i slutten av april, så det var veldig digg! Da er det «bare» en syklus til som vi selvfølgelig bare prøver som vanlig.

Om det klaffer nå så får vi tre januar-barn :hilarious:

Venter så tålmodig jeg kan på denne eggløsningen. Funnet litt ro i denne syklusen, enten så sitter det denne gangen eller så er det hjelp å få på slutten av syklusen.

Så fint å se at LH testene dine nærmer seg noe ❤️
Det er virkelig mye venting i å være prøvere altså!
Så godt å høre at du har funnet ro. Det er krevende å være prøver, og spesielt med alt du har vært gjennom i tillegg :confused: :Heartblue

Ja, tok en til som var på 0.6, og så gikk de ned igjen. Så har ikke fått peak enda. Litt tidlig til å være meg også :pompus:

Hei. Ikke mange her inne enda. Kan vi kanskje lage denne til uke 17 og 18?
Jeg er litt usikker her pga uregelmessig syklus nå, men ca slik.
Skye36 - 36 år - B4 (fra før av er ett av de hjertebarn, dødfødsel uke 27, mai 2025) - PP5 - EL 13. april - IKM 27.april.

Så godt å høre at du har funnet ro. Det er krevende å være prøver, og spesielt med alt du har vært gjennom i tillegg :confused: :Heartblue

Ja, tok en til som var på 0.6, og så gikk de ned igjen. Så har ikke fått peak enda. Litt tidlig til å være meg også :pompus:
Ja, prøver å få meg litt frisk luft og går turer - hjelper veldig at solen har kommet frem!

Blir spennede å se, min økte litt i dag - fortsatt tidlig men håper EL kommer før CD 21 denne runden iallfall!

Hei. Ikke mange her inne enda. Kan vi kanskje lage denne til uke 17 og 18?
Jeg er litt usikker her pga uregelmessig syklus nå, men ca slik.
Skye36 - 36 år - B4 (fra før av er ett av de hjertebarn, dødfødsel uke 27, mai 2025) - PP5 - EL 13. april - IKM 27.april.
Hei :love2
Velkommen hit. Det kan vi gjøre. Bare si fra om jeg skal endre på noe datoer etterhvert.

Back
Topp