IKM uke 16 - 2020

Ser ut som estimatet stemmer med positiv test nå i kveld. :)
 

Vedlegg

  • CF42D999-E19E-4FE7-8CE6-87D00ABD98E4.jpeg
    CF42D999-E19E-4FE7-8CE6-87D00ABD98E4.jpeg
    26,3 KB · Visninger: 68
Her er det ingenting som ser ut som at el er nært forestående:banghead: det enkeltbildet er fra nå nettopp i kveld. Trodde det var håp cd9, men gikk andre veien gitt. Burde jo vist sterkere nå? Pleier å ha el cd12-14
 

Vedlegg

  • F989454E-35E3-4528-BC1A-D37BFA9057AA.jpeg
    F989454E-35E3-4528-BC1A-D37BFA9057AA.jpeg
    7 KB · Visninger: 60
  • B28A53D0-8F9B-4589-949A-D0D18CCFF558.jpeg
    B28A53D0-8F9B-4589-949A-D0D18CCFF558.jpeg
    28,4 KB · Visninger: 64
Der finnes glidemiddel som er designet for å hjelpe å bli gravid som ligner veldig mye på vårt naturlige EL slim.
Den jeg bruker heter PreSeed. Vet ikke om de har noe lignende i Norge men pakken ser sånn ut:
Screenshot_20200401-212233_Samsung Internet.jpg

Skal hjelpe svømmerne å komme seg oppover visstnok. :angelic:
(For de av dere som er bekymrer for at manglende el-slim minker sjansene)
 
Der finnes glidemiddel som er designet for å hjelpe å bli gravid som ligner veldig mye på vårt naturlige EL slim.
Den jeg bruker heter PreSeed. Vet ikke om de har noe lignende i Norge men pakken ser sånn ut:
Vis vedlegget 322343
Skal hjelpe svømmerne å komme seg oppover visstnok. :angelic:
(For de av dere som er bekymrer for at manglende el-slim minker sjansene)
Jeg har kjøpt det en eller annen plass, husker ikke om det var på Farmasiet.no, billige-tester.no eller babyplan.no. En av de tror jeg. Har ikke fått testa det da.

Var denne jeg tenkte på, men fungerer på samme måte: https://www.farmasiet.no/product/891438/intim-og-underliv/glidemidler/conceive-plus
 
Jeg har kjøpt det en eller annen plass, husker ikke om det var på Farmasiet.no, billige-tester.no eller babyplan.no. En av de tror jeg. Har ikke fått testa det da.
Leste en del om det før jeg kjøpte, og også på britiske forum i ettertid. Mange som er veldig fornøyde med det.
Må jo gi de stakkars svømmerne LITT hjelp :p
 
Leste en del om det før jeg kjøpte, og også på britiske forum i ettertid. Mange som er veldig fornøyde med det.
Må jo gi de stakkars svømmerne LITT hjelp :p
Den jeg har kjøpt er Concieve plus, la lenke i innlegget mitt over. Det finnes noe som heter Prefert også.

Jeg skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe svømmerne da, blir glidemiddelet dyttet inn i livmorhalsen liksom? Brakkesyke gir tid til å tenke på ting. :hilarious:
 
Den jeg har kjøpt er Concieve plus, la lenke i innlegget mitt over. Det finnes noe som heter Prefert også.

Jeg skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe svømmerne da, blir glidemiddelet dyttet inn i livmorhalsen liksom? Brakkesyke gir tid til å tenke på ting. :hilarious:
Hehe nei du skal ikke helt opp dit, men Det følger med applikatorere som du har glidemiddelet inni og... stikker opp og fyller inn, så kan få det ganske langt opp. Skal så klart ikke helt opp inn i livmorhalsen men du skal i teorien ha det så og si nesten opp dit ja.
 
Gubben var så trøtt i går, at det var såvidt han gadd å bli med på å legge inn aksjer. Så nå i kveld spurte jeg han «hvordan er formen i kveld da?», og han bare «i kveld også?», «ja, hver dag nå rundt eggløsning!».
«Og hvor lenge har du eggløsning....?»
Haha, stakkars fyr. Han er ikke av typen som liker å jobbe under press:angelic:

Men, han har faktisk spurt ganske mye om syklus og eggløsning de siste dagene, så det forteller meg at han iallfall er all in på babyprosjektet:Heartpink:Heartblue
 
Forresten, dere snakker om livmorhalsen. Synes dere denne er langt inn? Eller at den er ganske stabilt på samme plass?

Beklager om det er ekkelt, men noen ganger er livmortappen min nesten på vei ut nedentil (hender spesielt om jeg har trykket litt på do...:bag:), når jeg ligger på rygg eller med bekkenet opp kan den være så langt inn at jeg ikke kjenner den.

Er det livmora mi som er lealaus da eller?
 
Forresten, dere snakker om livmorhalsen. Synes dere denne er langt inn? Eller at den er ganske stabilt på samme plass?

Beklager om det er ekkelt, men noen ganger er livmortappen min nesten på vei ut nedentil (hender spesielt om jeg har trykket litt på do...:bag:), når jeg ligger på rygg eller med bekkenet opp kan den være så langt inn at jeg ikke kjenner den.

Er det livmora mi som er lealaus da eller?
Jeg vet ærlig talt ikke for jeg har aldri tenkt over det/kjent etter. Det er sikkert ulikt hos alle.
Har gynekolog kommentert på det?
 
Forresten, dere snakker om livmorhalsen. Synes dere denne er langt inn? Eller at den er ganske stabilt på samme plass?

Beklager om det er ekkelt, men noen ganger er livmortappen min nesten på vei ut nedentil (hender spesielt om jeg har trykket litt på do...:bag:), når jeg ligger på rygg eller med bekkenet opp kan den være så langt inn at jeg ikke kjenner den.

Er det livmora mi som er lealaus da eller?
Neida, den lever sitt eget liv den. :hilarious:

Mange sjekker syklusen ved «tappetafsing». Da sjekker man om livmortappen ligger høyt eller lavt, om den er hard eller myk og om den er åpen eller lukket. Må visst sjekkes på samme tidspunkt hver dag for best oversikt.

Selv har jeg ikke helt knekt «tappekoden», annet enn at den var tydelig hard og lukket da jeg var gravid.
 
Jeg vet ærlig talt ikke for jeg har aldri tenkt over det/kjent etter. Det er sikkert ulikt hos alle.
Har gynekolog kommentert på det?

Neida, så er sikkert ikke noe uvanlig.. men nå kan jeg ikke si at jeg ligger og presser i gyn-stolen heller da:hilarious:
 
Neida, den lever sitt eget liv den. :hilarious:

Mange sjekker syklusen ved «tappetafsing». Da sjekker man om livmortappen ligger høyt eller lavt, om den er hard eller myk og om den er åpen eller lukket. Må visst sjekkes på samme tidspunkt hver dag for best oversikt.

Selv har jeg ikke helt knekt «tappekoden», annet enn at den var tydelig hard og lukket da jeg var gravid.

Ja, har hørt om tappetafsing:) Det orker jeg ikke selv, synes det blir litt styr.. har nok med å tempe! :) Det er nok normalt at posisjonen endrer seg gjennom syklusen, men at tappen nesten kommer ut ved dobesøk er kanskje ikke optimalt. Skal huske å spørre om det neste gang jeg er hos legen:)
 
Kveldens EL-test! Nå er det bare «hump and go»;) Eggløsning forventet i morgen, CD 12! Tror det er forholdsvis tidlig, må sjekke tidligere sykluser.
 

Vedlegg

  • 73025B7A-389F-44DA-A7CF-766336B97FC7.jpeg
    73025B7A-389F-44DA-A7CF-766336B97FC7.jpeg
    28,7 KB · Visninger: 49
Ja, har hørt om tappetafsing:) Det orker jeg ikke selv, synes det blir litt styr.. har nok med å tempe! :) Det er nok normalt at posisjonen endrer seg gjennom syklusen, men at tappen nesten kommer ut ved dobesøk er kanskje ikke optimalt. Skal huske å spørre om det neste gang jeg er hos legen:)
Tror ikke det har så mye å si, den flytter seg jo held tiden, syns jeg. På ett tidspunkt kan den være veldig lav, typ midt på pekefingeren, og fire timer etterpå er den «umulig» å nå. Men det gjør ikke noe å spørre hvis du først skal til legen. :)
 
Morgenens el-test var ikke entydig positiv syns jeg. Kanskje jeg har hatt el i løpet av natten? Kort topp i så fall! Max på monitor da..
 
Gubben var så trøtt i går, at det var såvidt han gadd å bli med på å legge inn aksjer. Så nå i kveld spurte jeg han «hvordan er formen i kveld da?», og han bare «i kveld også?», «ja, hver dag nå rundt eggløsning!».
«Og hvor lenge har du eggløsning....?»
Haha, stakkars fyr. Han er ikke av typen som liker å jobbe under press:angelic:

Men, han har faktisk spurt ganske mye om syklus og eggløsning de siste dagene, så det forteller meg at han iallfall er all in på babyprosjektet:Heartpink:Heartblue

Haha, samme her:laughing001 Vi har hatt sex 3 ganger på 4 dager, så i går orket ingen av oss.. Er ganske sikker på at EL er over, så får satse på at det holdt;)
Merker jeg er unormalt opplåst og litt støl når jeg strammer magen, kanskje et godt tegn...?
 
Testene her har ikke blitt nevneverdig sterkere, men tror likevel det nærmer seg noe. I den ene puppen kjennes det ut som om jeg har en tett melkegang, selv om det er lenge siden jeg sluttet å amme, i tillegg til at jeg innimellom får litt stikking, lignende som da jeg hadde Raynauds med førstemann, bare uten smertene. Hadde litt stikkinger i livmoren i går kveld i tillegg. To timer til, så ryker en el-test :D
 
Back
Topp