IKM uke 13 ♡

Åååh nå beroliget du meg kraftig faktisk!
Dumme meg begynte selvfølgelig å Google folikkel strl i går og hva beste strl var også videre og når man burde sette otrivelle sprøyten og you name it... når man første begynner er man jo plutselig langt ut i forum jungelen:scared001
Haha! Uff.. Ble helt i fra meg for siden testen ikke ble sterkere i går ble jeg redd egget ble for modent og at torsdag ville bli for sent å sette sprøyten hvis eggløsning ikke har kommet av seg selv. Men så fant jeg jo senere på dagen en studie på engelsk som visste at for de som hadde gått på blant annet Letrozol ble flest gravide når folikkelen var mellom 23 til 28mm og det støtter jo du oppunder nå! For du lå jo bare 1mm over meg da du ble sjekket og hvis jeg får eggløsning på fredag senest er jeg trygg! Haha alt man henger seg oppi:bag::oops:

Uansett nå ble jeg glad og litt flau!:oops::rolleyes:

Litt tips og triks skader aldri å prøve! Pute under baken etter sex gjør jeg allerede :D ananas 1 - 5 dpo er det kanskje på tide jeg prøver! Skal holde øynene åpen i butikken og smoothie idéen er jo genial!

Så utrolig deilig med både litt symptomer og mye sterkere strek!! Det lover jo utrolig godt! Tror dette skal gå utrolig fint!!:love7

Tusen takk for du delte!!:Heartbigred
Så bra jeg kan bidra med noe! Håper virkelig det klaffer for deg denne pp! ❤️ Anbefaler enngodt moden ananas, da er den søtest:D Googlet opp og ned selv, og vet godt at man kan lese litt av hvert i denne jungelen! Alle er forskjellig og folliklene vokser nok litt forskjellig fra person til person også. Tenker at du får el mot helgen skal du uansett sette ovitrelle torsdag?
 
Så bra jeg kan bidra med noe! Håper virkelig det klaffer for deg denne pp! ❤️ Anbefaler enngodt moden ananas, da er den søtest:D Googlet opp og ned selv, og vet godt at man kan lese litt av hvert i denne jungelen! Alle er forskjellig og folliklene vokser nok litt forskjellig fra person til person også. Tenker at du får el mot helgen skal du uansett sette ovitrelle torsdag?
Det gjør du absolutt!:joyful:
Ja jeg må jakte på moden ananas! Har bare aldri kjøpt fersk ananas før, men det kan vel ikke være så vanskelig å finne en godt moden en :rolleyes:
Ja Google kan virkelig være skummel i blant, hvertfall når man er veldig sårbar allerede. Merker jeg er veldig overfølsom rundt temaet prøving og graviditet:oops:

Legen sa hvis jeg ikke får postiv test før torsdag skal jeg sette den torsdag. Vil jo helst ikke sette den pga. testingen blir så mye mer komplisert da hvetfall siden jeg vil instille meg tidlig på IVF, vil ikke la meg lure av feile streker :oops:

Det er helt utrolig hvor mange tanker man får oppi disse prøve tidene og garantert under svangerskapet også, ikke minst!

Tusen takk!:Heartbigred

Ønsker deg en nydelig dag! Og nyt graviditeten litt ekstra for meg!:love7
 
Det gjør du absolutt!:joyful:
Ja jeg må jakte på moden ananas! Har bare aldri kjøpt fersk ananas før, men det kan vel ikke være så vanskelig å finne en godt moden en :rolleyes:
Ja Google kan virkelig være skummel i blant, hvertfall når man er veldig sårbar allerede. Merker jeg er veldig overfølsom rundt temaet prøving og graviditet:oops:

Legen sa hvis jeg ikke får postiv test før torsdag skal jeg sette den torsdag. Vil jo helst ikke sette den pga. testingen blir så mye mer komplisert da hvetfall siden jeg vil instille meg tidlig på IVF, vil ikke la meg lure av feile streker :oops:

Det er helt utrolig hvor mange tanker man får oppi disse prøve tidene og garantert under svangerskapet også, ikke minst!

Tusen takk!:Heartbigred

Ønsker deg en nydelig dag! Og nyt graviditeten litt ekstra for meg!:love7
Spennende tider!
Jeg fikk bestilt time til tidlig ul i dag, da vil jeg være 8+3 på timen:D må innrømme at det er veldig skummelt, er fremdeles livredd for å begynne å blø hver dag og er redd jeg ikke kommer meg så langt som 8+3, men jeg tar en dag av gangen. Ble hvertfall ubeskrivelig glad når jeg fikk den timen, så nå har jeg noe å se frem til som ikke er så lenge til ❤️
 
Spennende tider!
Jeg fikk bestilt time til tidlig ul i dag, da vil jeg være 8+3 på timen:D må innrømme at det er veldig skummelt, er fremdeles livredd for å begynne å blø hver dag og er redd jeg ikke kommer meg så langt som 8+3, men jeg tar en dag av gangen. Ble hvertfall ubeskrivelig glad når jeg fikk den timen, så nå har jeg noe å se frem til som ikke er så lenge til ❤️
Ååh det gjør meg veldig glad å lese du fikk den timen!:Heartbigred du må oppdatere hvordan det går! Så spent på dine vegne! Det virker helt uvirkelig og skulle se babyen sin på ultralyd!!:love017
 
Ååh så god du er!! Har så lyst å bli med i desember gruppen med så flotte gode damer! Det hadde vært det beste! En drøm!:smiley-bounce022

Hvordan går graviditeten?:Heartbigred

Det går fint, har foreløpig lite symptomer! Kjenner at jeg er fortsatt stresset, skal til legen fredag for å ta blodprøver! Håper på høy HCG verdi ❤️
 
Så spennende!! Jeg er ferdig med min runde nå, og har tilfeldigvis time til oppfølging hos det offentlige neste fredag, håper de ser en follikkel der :D Gleder meg til å høre hvordan det gikk!
Oppdaterer du hvordan det går i morgen? Kjempe spent!:Heartbigred
 
Ja, det var nå :D lå forresten med pute under baken etter sex, spiste/drakk ananaskjerne i smoothie 1-5dpo og sov med ullsokker frem til positiv test. Umulig å si om noe av det bidro til graviditeten, men skader ikke å prøve :p
Går veldig bra igrunn :happy: takk som spør ❤️ kvalmen har begynt begynt å komme, men ikke så gale enda:playful: ellers lovde jeg meg selv å ikke teste mer, men klarte ikke å la vær, så tok en i går som var mye sterkere :D så håper virkelig spiren fortsetter å klore seg fast ❤️
Hei. Sorry for at jeg sniker her men ble veldig nysjgjerrig. Hvorfor tar du ananaskjerne i smoothie og hvorfor går du i ullsokker? Hørtes veldig spennende ut :D
 
Oppdaterer du hvordan det går i morgen? Kjempe spent!:Heartbigred
Hei! Da sitter jeg lettet i bilen etter timen. Eggstokkene var fine, og en sprekkeklar folikkel på venstre side! Deilig å få kortere sykluser!

jeg visste at jeg hadde en muskelknute på livmoren. Heldigvis så hun at den så inne i veggen og derfor ikke i veien for at et egg kan feste seg! Hun var ikke bekymret for den :)

Når det kommer til blødningene, synes hun ikke at det var bekymringsverdig. Hun mente at noen opplever endret syklus etter en graviditet, og at det var tilfellet her. Hun sa at så lenge eggstokkene slipper egg og at kroppen min tok i mot en graviditet sist, så er store eller små blødninger bagateller.

Videre så hun ingen grunn til ny oppfølging på meg før et år! Det er jo veldig deilig å vite at hun synes at forholdene lå såpass til rette :D

Denne helgen blir veldig busy kjenner jeg :D
 
Hei! Da sitter jeg lettet i bilen etter timen. Eggstokkene var fine, og en sprekkeklar folikkel på venstre side! Deilig å få kortere sykluser!

jeg visste at jeg hadde en muskelknute på livmoren. Heldigvis så hun at den så inne i veggen og derfor ikke i veien for at et egg kan feste seg! Hun var ikke bekymret for den :)

Når det kommer til blødningene, synes hun ikke at det var bekymringsverdig. Hun mente at noen opplever endret syklus etter en graviditet, og at det var tilfellet her. Hun sa at så lenge eggstokkene slipper egg og at kroppen min tok i mot en graviditet sist, så er store eller små blødninger bagateller.

Videre så hun ingen grunn til ny oppfølging på meg før et år! Det er jo veldig deilig å vite at hun synes at forholdene lå såpass til rette :D

Denne helgen blir veldig busy kjenner jeg :D
Fantastisk nyheter!!! Nå ble jeg kjempe glad!! Tenk om vi begge blir gravid nå!!:excited001
Hvor stor var din folikkel?
Når tror du ca blir termin om det går denne mnd?:joyful:
 
Hei! Alt dette er ting jeg har lest på diverse forum i desperasjon etter kjerringråd som kan fungere :playful:Ananaskjerne inneholder enzymet bromelain som blant annet brukes til mørning av kjøtt :p har forstått det slik at livmorsslimhinnen blir mer mottakelig for et befruktet egg om man spiser/drikker det 1-5dpo. Jeg kjøpte en godt moden ananas og blanden 1/5 av den i smoothie hver dag fra 1-5dpo jeg syntes kjernen var alt for hard til å spise, derfor ble det smoothie.

Det med å sove med ullsokker er en teori om at er man varm på beina, så er man varm i kroppen. Jeg fryser ofte på beina om natten. Er man varm i kroppen og livmoren er det lettere for et egg å feste seg:joyful:
Mange vil nok si at dette ikke har noe å si og at det bare er tilfeldig at jeg ble gravid akkurat nå, men jeg velger å tro at det bidro litt;) har prøvd siden juni-18 og dette er andre gangen jeg har blitt gravid på all den tiden. Første spiren mistet jeg fort, men denne gangen ser det ut som spiren sitter❤️ Jeg tenker hvertfall at det ikke skader å prøve:happy:
 
Fantastisk nyheter!!! Nå ble jeg kjempe glad!! Tenk om vi begge blir gravid nå!!:excited001
Hvor stor var din folikkel?
Når tror du ca blir termin om det går denne mnd?:joyful:
Hvor stor den var spurte jeg ikke. Tror det er like greit haha :p men hun sa at eggløsningen mest sannsynlig er i morgen! Ja herregud.. siste sjanse for 2020 :D

Jeg har regna at termin vil bli ca rundt 25.des. Hva med deg? :D
 
Hvor stor den var spurte jeg ikke. Tror det er like greit haha :p men hun sa at eggløsningen mest sannsynlig er i morgen! Ja herregud.. siste sjanse for 2020 :D

Jeg har regna at termin vil bli ca rundt 25.des. Hva med deg? :D
Ja det er nok like greit, jeg klarer ikke beherske tankene mine og begynner og Google alt mellom himmel og jord! Føles nesten som jeg er tilbake i 1 prøve mnden :lurking:

Herlighet så spennende!! :smiley-bounce022
Min blir da rundt 28.des. Har så lyst det skal gå for oss nå og at vi kan komme i desember termingruppen sammen :Heartbigred:D
 
Ja det er nok like greit, jeg klarer ikke beherske tankene mine og begynner og Google alt mellom himmel og jord! Føles nesten som jeg er tilbake i 1 prøve mnden :lurking:

Herlighet så spennende!! :smiley-bounce022
Min blir da rundt 28.des. Har så lyst det skal gå for oss nå og at vi kan komme i desember termingruppen sammen :Heartbigred:D
Herregud for en spennende tid!! Denne gangen prøver vi med prefert også!
 
Back
Topp