IKM, symptomer, hva er sjansen?

Becka

Andre møte med forumet
Først litt om min historie
Jeg er 28 år.
Jeg har vært prøver tidligere med IVF da legene trodde jeg hadde PCOS.
Noe jeg ikke har da jeg har tatt kikhulsoperasjon å fått dette utelukket i tilegg til at jeg ikke har endriometriose. Så det skal være helt åpent og fritt for cyster
Jeg har ny kjæreste så håpet er stort for at han har gode svømmere. ❤️

jeg pleier å ha veldig vondt 2 dager før menstruasjon, fosterstilling vondt! Men nå har det holdt på i over 1 uke. Har også PMDD, stakkars mann ❤️

Jeg har ingen kontroll på syklusen mine, noen ganger er det veldig nøyaktig. Mens nå de 3 siste periodene har jeg ventet i alt fra 40 til 50 dager.
Denne gangen er det 44 dager siden sist mens.

I over en uke nå har jeg hatt veldig smerte i venstre eggstokk, men stråling i låret og enda mer smerte ved avf. Vanligvis har jeg diaré da jeg har IBS-D. Men nå er avføringen hard! Og det gjør ekstremt vondt å bæsje..

Utfloden min har også endret seg, kan stå opp om morgenen å det renner nesten vann ut av meg. Utover dagen er den mer melkehvit. Ingen spesiell lukt.

I løpet av de 44 dagene har jeg tatt 3 tester, alle negative.

Symptomer jeg har før mens er somregel:
Kvalme
Ømme bryster
Smerter i livmoren 2 dager før (sengeliggende) vondt å sitte.
Trøtt
Ler og griner om hverandre

Symptomer jeg har nå:
Halsbrann innimellom
Amper
Smerter i 7 dager
Hvit utflod
Vondt under navlen (vet ikke om dette har noe å si)
Hard avføring, vondt å trykke da det presser på livmoren.
Står opp for må så tisse

Venter nå igjen på mens for å få tatt blodprøver i syklus.

Prøvene jeg tok hos lege sist viste seg at jeg har et hormon som er høyt oppe og han trodde jeg var gravid. Noe jeg ikke var. Men nå er det ny mnd og nye muligheter.
Jeg prøver å ikke være på symptomjakt, ikke så lett.. Men nå har jeg symptomer jeg ikke pleier å ha. Lei av å ha vondt og gå å vente på menstruasjon.

Vet ikke hva jeg håper på, men noen i samme båt? Jeg er nok ikke gravid nå heller, men lov å håpe ❤️
 
Hei, jeg har vært prøver i over 3 år, men det klaffet endelig i november og er 5+4 idag - håper at det går bra videre også :)

Etter 37 PP må jeg si at jeg kjenner egentlig mye av det samme symptomene når jeg muligens ikke var gravid (ikke tatt tester hver mnd men syklusene var stabil) som nå når jeg er gravid. Når jeg ikke var gravid var jeg mye kvalm og hadde mensensmerter og nedover beina før mensen kom - nå er jeg foreløpig kun kvalm inni mellom og når jeg er sulten og mensensmertene kommer inni mellom, men det føles helt annerledes på en måte enn når det var mensensmerter :woot:

Ellers brukte jeg å være veldig klam fra magen og nedover når jeg ventet mensen, og det er 100 ganger verre nå. Våkner på natten av at jeg er gjennomvåt av svette fra magen og nedover, aner ikke om det er vanlig. Jeg føler meg veldig følsom også :happy:

har du prøvd å tatt en test?
 
Hei, jeg har vært prøver i over 3 år, men det klaffet endelig i november og er 5+4 idag - håper at det går bra videre også :)

Etter 37 PP må jeg si at jeg kjenner egentlig mye av det samme symptomene når jeg muligens ikke var gravid (ikke tatt tester hver mnd men syklusene var stabil) som nå når jeg er gravid. Når jeg ikke var gravid var jeg mye kvalm og hadde mensensmerter og nedover beina før mensen kom - nå er jeg foreløpig kun kvalm inni mellom og når jeg er sulten og mensensmertene kommer inni mellom, men det føles helt annerledes på en måte enn når det var mensensmerter :woot:

Ellers brukte jeg å være veldig klam fra magen og nedover når jeg ventet mensen, og det er 100 ganger verre nå. Våkner på natten av at jeg er gjennomvåt av svette fra magen og nedover, aner ikke om det er vanlig. Jeg føler meg veldig følsom også :happy:

har du prøvd å tatt en test?

Føler jeg tester i hytt og gevær, tenkte å teste til morgenen. Men er så lei av skuffelsen. Mannen min klager på at jeg er så varm om natten. Noe jeg aldri pleier å være. Så har jo et håp ❤️ men må vel kanskje bite i eple å ta en test.
 
Føler jeg tester i hytt og gevær, tenkte å teste til morgenen. Men er så lei av skuffelsen. Mannen min klager på at jeg er så varm om natten. Noe jeg aldri pleier å være. Så har jo et håp ❤️ men må vel kanskje bite i eple å ta en test.
Det kan være et tegn - det var det for meg! Jeg skjønner deg veldig godt, jeg har så vidt testet det siste året men har jo vært heldig med stabil syklus så har vært rimelig greit. Jeg trodde at mensen var forsinket forrige uke pga mensensmerter og at jeg svettet så orket ikke teste.. men fredagskveld måtte jeg bare ta en test som ble positiv.

Hvor lenge har dere vært prøvere?
 
Det kan være et tegn - det var det for meg! Jeg skjønner deg veldig godt, jeg har så vidt testet det siste året men har jo vært heldig med stabil syklus så har vært rimelig greit. Jeg trodde at mensen var forsinket forrige uke pga mensensmerter og at jeg svettet så orket ikke teste.. men fredagskveld måtte jeg bare ta en test som ble positiv.

Hvor lenge har dere vært prøvere?
Vi har prøvd i snart 1 år, syklusen var stabil for så å bli ustabil. Så i august gikk jeg i over 60 dager å ventet på mens, du kan tenke deg hvor mange tester jeg tok.. Legen lo litt av meg når jeg sa jeg hadde tatt over 20 tester på 30 dager, da tok han automatisk blodprøve.

Prøver liksom å vente litt med å teste, så ikke jeg blir så skuffa.. Tok en test for 7 dager siden, å den var negativ.. Men etter det at smertene kom, så tenker jeg prøver å vente litt til, men kjenner jeg meg selv rett blir det en test i morgen tidlig.

Gratulerer med en spire ❤️
 
Back
Topp