IKM dag 7 og negativ graviditetstest

L

Lilly7ikm

Guest
Hei!

Er det noen her som er i lignende situasjon. Jeg er 7 dager ikm og har negative graviditetstester. I går gikk jeg fra en test som jeg trodde var negativ. Og da jeg gikk for å kaste den en time senere, så var den blitt svak positiv.. Testet på nytt i dag både med cb digital og billigtest og ventet i over en time, men begge er negative.

Har hatt veldig regelmessig syklus og aldri gått over.. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Ingen tegn til tr i hvert fall..

Mest sannsynlig har bare eggløsning blitt forsinket. Det er ikke uvanlig at det skjer en gang i blant, tross regelmessige sykluser ellers. Det kan skje om man har hatt det meget stressende psykisk eller fysisk (f.eks sykdom) i follikelfasen; men også "bare fordi".
Fortsett å test litt av og til frem til tr evt kommer. :)
Om den ikke er kommet til mandag, så kan du jo vurdere å få time hos gynekolog, om du har noen i nærheten. De kan se om EL har vært eller ikke.

Takk for svar!! Jeg har hatt sommerferie, så har hatt fire veldig rolige og avslappende uker. Men mnd før det var det mye stress og lite søvn. Så kan jo være det som har forsinket syklusen

Jeg hadde noen år der jeg ikke fikk mensen i juli. Umulig med graviditet fordi jeg var bortreist fra typen og derfor ikke hadde sex. Vet ikke hva som var greia, men har tolket det som at kroppen min reagerte på varmen og/eller reisingen. Antar det er EL som er blitt påvirket siden mensen ikke kom/kom veldig sent. Det til tross for stabil syklus ellers.

Ja jeg lurer litt på om jeg kan ha ´´hoppet over´´, for jeg har ingen tegn til mensen. Rundt ikm hadde jeg de normale symp jeg pleier å ha før mensen. Uren hud og strålinger i ryggen. Men dette har blitt helt borte nå. Har lest flere steder om folk som tester positivt mange dager etter forventet mens, men må si at jeg begynner å miste håpet om mulig graviditet denne syklusen.

Takk for at du deler Mamsi22!

Takk for svar!! Jeg har hatt sommerferie, så har hatt fire veldig rolige og avslappende uker. Men mnd før det var det mye stress og lite søvn. Så kan jo være det som har forsinket syklusen
Ja, eller bare tilfeldig, noen ganger får man bare en anovulatorisk syklus. Det er normalt og ikke noe å tenke på. Jeg hadde en sånn på fjerde syklus etter fødsel sist, men fikk da blødning (/"mens") på dag 42 eller noe sånt. 12 dager forsinket.

Jeg har også fått forsinket eggløsning med ellers stabile sykluser. Men det er nå sånn 9 år siden, og jeg husker ikke hvor sen den ble. Tror den syklusen også ble på rundt 42 dager, at jeg fikk eggløsning ca rundt IKM.

Ja jeg lurer litt på om jeg kan ha ´´hoppet over´´, for jeg har ingen tegn til mensen. Rundt ikm hadde jeg de normale symp jeg pleier å ha før mensen. Uren hud og strålinger i ryggen. Men dette har blitt helt borte nå. Har lest flere steder om folk som tester positivt mange dager etter forventet mens, men må si at jeg begynner å miste håpet om mulig graviditet denne syklusen.

Takk for at du deler Mamsi22!
Jeg hadde for øvrig også en syklus uten eggløsning i vår. Det skjedd mnd etter at jeg hadde hatt en kjemisk. Da hadde jeg menssmerter som normalt rundt ikm, men mensen kom først over en uke etter. Var hos gynekologen 7 dager over ikm og da sa hun at det kunne se ut som at jeg ikke hadde hatt EL. Fikk en litt rar mens til slutt.

Back
Topp