IKM August og Septmber 2020 *Vi som har prøvd lenge

Slenger meg på her og, jeg. Usikker på PP, da vi begynte så vagt, men er på halvannet år uten prevensjon, og sikkert et år + hvor jeg har fulgt ekstra med på EL :p Var på Spiren denne PP og har fått spylt opp egglederne, så håper det hjalp litt.. Om ikke, så har vi nå fått henvisning til St Olavs, hvor det mest sannsynlig blir ivf/icsi.

Så..
Lillafrosk - 27 år - PP? - B3 (første felles) - EL 22.08 - IKM 04.09
 
Da er jeg faktisk igang med sprøytebruk etter gyn-timen i dag. Clomid har heldigvis hatt en god effekt på eggstokkene mine (fremdeles cyster, men mye bedre), men en dårlig innvirkning på livmorshinnen eller hva det heter. Den er alt for tynn til at jeg kan bli gravid ut fra når EL er forventet, og den har trolig også vært for tynn de to siste syklusene hvor jeg har gått på clomid. Altså ingen reell sjangs for klaff der altså.

Men nå har vi fått mannens prøvesvar, og siden de så bra ut har gyn nå satt meg på gonal-f-sprøyter for å hjelpe på østrogennivå og livmorshinne. Skal inn til sjekk på lørdag igjen, og setter trolig ovitrelle (EL-sprøyte) på søndag mente han.

Noen som har erfaringer med Gonal-F? Bør jeg forberede meg på bivirkninger?

Krysser fingrene for at det er denne coctailen som blir til. Hvis ikke blir det henvisning til IVF neste syklus.
 
7 DPO :) Er av en eller annen grunn ekstra spent og giret på testingen i denne PP :)
Krysser fingrene og alt for at gullegget ruges på i magehuset allerede :) :)
 
7 DPO :) Er av en eller annen grunn ekstra spent og giret på testingen i denne PP :)
Krysser fingrene og alt for at gullegget ruges på i magehuset allerede :) :)


Krysser fingre for deg jeg og!

Kjenner selv jeg blir litt ekstra gira på å teste denne syklusen! Men 5dpo er ikke noe vits i - og trangen sitter ikke så hardt i (enda) :)
 
Krysser fingre for deg jeg og!

Kjenner selv jeg blir litt ekstra gira på å teste denne syklusen! Men 5dpo er ikke noe vits i - og trangen sitter ikke så hardt i (enda) :)
ja 5 DPO er litt tidlig, egentlig ville jeg sagt at 10 DPO er et fint tidspunkt å starte å teste :) Men klarer ikke alltid styre meg selv :p
 
ja 5 DPO er litt tidlig, egentlig ville jeg sagt at 10 DPO er et fint tidspunkt å starte å teste :) Men klarer ikke alltid styre meg selv :p

Jeg skjønner hva du mener :p Men, merker det gjør litt med en å sitte på forum og. Jeg har ikke hatt spesielt behov for å teste det siste året, med mindre jeg følte noe var annerledes den syklusen. Bare forventet mens liksom. Men å se andres streker, gir litt lyst på egne.. :p

(Men Kan også ha noe med det trykket i magen og. Noe er annerledes, så jeg vil teste. Men, tror jeg skal greie styre meg noen dager til altså.).
Sist hadde jeg svak strek 11dpo. Samme dag eller dagen før IKM. Da hadde jeg akkurat vært til gyn i Trondheim og fått resept på femar og letrozol. Også fikk jeg aldri brukt det. Skulle litt ønske jeg hadde hentet dem ut likevel før resepten gikk ut, sånn at jeg kunne testet det under prøvingen nå ><
 
Jeg er sikkert litt ekstra hormonell og emosjonell pga medisinene jeg går på om dagen:sad010, men sitter her i mine egne tanker og leser på forumet. Og det jeg tenker er - FY SØREN så tøffe vi er! Og ikke minst tålmodige og dedikerte - alle mot et felles mål, som betyr så uendelig mye for oss. Virkelig beundringsverdig! Åå, som jeg unner oss alle sammen å bli gravide:Heartred:Heartred:Heartred
 
Jeg er sikkert litt ekstra hormonell og emosjonell pga medisinene jeg går på om dagen:sad010, men sitter her i mine egne tanker og leser på forumet. Og det jeg tenker er - FY SØREN så tøffe vi er! Og ikke minst tålmodige og dedikerte - alle mot et felles mål, som betyr så uendelig mye for oss. Virkelig beundringsverdig! Åå, som jeg unner oss alle sammen å bli gravide:Heartred:Heartred:Heartred
Ja det blir ekstra tungt når det går så lang tid :( Håper virkelig det blir vår alles tur snart, ingen fortjener det mer enn oss på langtids :p :) Eller jo, alle fortjener, men dere skjønner hva jeg mener :)
 
Jeg skjønner hva du mener :p Men, merker det gjør litt med en å sitte på forum og. Jeg har ikke hatt spesielt behov for å teste det siste året, med mindre jeg følte noe var annerledes den syklusen. Bare forventet mens liksom. Men å se andres streker, gir litt lyst på egne.. :p

(Men Kan også ha noe med det trykket i magen og. Noe er annerledes, så jeg vil teste. Men, tror jeg skal greie styre meg noen dager til altså.).
Sist hadde jeg svak strek 11dpo. Samme dag eller dagen før IKM. Da hadde jeg akkurat vært til gyn i Trondheim og fått resept på femar og letrozol. Også fikk jeg aldri brukt det. Skulle litt ønske jeg hadde hentet dem ut likevel før resepten gikk ut, sånn at jeg kunne testet det under prøvingen nå ><
Skjønner godt hva du mener :) Forumet gjør at man får økt testetrang :p :p :p Og det er helt greit for min del denne PP :p
Føler på meg at det blir din tur også i denne PP :) :)
 
7 DPO, aner ikke hva som skjedde med denne testen :hungover::hungover:

118681825_611716596201606_5212581905648495968_n.jpg
 
Skjønner godt hva du mener :) Forumet gjør at man får økt testetrang :p :p :p Og det er helt greit for min del denne PP :p
Føler på meg at det blir din tur også i denne PP :) :)

Let's hope! Mai-barn høres bare herlig ut!! ♥️ (Juni og juli og august også, men.. ikke så bra som.mai :p)
 
Den så nesten litt defekt ut :S men ser strek over hele da. Men tror jeg bare ville regnet den som defekt o.o Du får legge ut morgendagens test når den kommer!
ja er noe kluss med den :p Men er likevel optimistisk om at "noe" skjedde :) Må ikke tisse mer nå og får bli en i morgen :) :)
 
9 DPO :)
Får en svak strek :) Av erfaring vet jeg at dette veldig ofte ender i en kjemisk, men er godt at noe likevel skjer for første gang i hele år med disse testene.
 
9 DPO :)
Får en svak strek :) Av erfaring vet jeg at dette veldig ofte ender i en kjemisk, men er godt at noe likevel skjer for første gang i hele år med disse testene.
Det var en fin strek, da! Fin øking, så er jo ingen indikasjon på kjemisk sånn sett. Får håpe denne sitter ♥️
 
Det var en fin strek, da! Fin øking, så er jo ingen indikasjon på kjemisk sånn sett. Får håpe denne sitter ♥️
Vi får se :) har før fått fin strek 11-12 DPO, og dagen etter var den blenda. Men aldri fått noe antydning til strek før 10 DPO før , så dette er skikkelig tidlig for meg :)
 
Vi får se :) har før fått fin strek 11-12 DPO, og dagen etter var den blenda. Men aldri fått noe antydning til strek før 10 DPO før , så dette er skikkelig tidlig for meg :)
Det har vel mest med når egget fester seg, tror jeg..? Kjent noe festesmerter eller noe denne gang..? :)
 
Det har vel mest med når egget fester seg, tror jeg..? Kjent noe festesmerter eller noe denne gang..? :)
Kjemisk er vel i grunn bare et annet ord for en veldig tidlig SA, det kan kun måles via HCG da en UL bare vil muligens vise tykkere slimhinner. Kalles kjemisk frem til uke 5, og egget må jo feste seg (i alle fall en stund) for at HCG skal slå ut.
Har ikke kjent noe spesielle festesmerter eller slikt tror jeg :)

Tror dette stemmer, men om noen vet det er feil info jeg skrev så korriger meg gjerne :)
 
Kjemisk er vel i grunn bare et annet ord for en veldig tidlig SA, det kan kun måles via HCG da en UL bare vil muligens vise tykkere slimhinner. Kalles kjemisk frem til uke 5, og egget må jo feste seg (i alle fall en stund) for at HCG skal slå ut.
Har ikke kjent noe spesielle festesmerter eller slikt tror jeg :)

Tror dette stemmer, men om noen vet det er feil info jeg skrev så korriger meg gjerne :)

Joda, jeg mente bare at positive tester tidlig kontra sent, hadde en sammenheng med om egget fester seg f.eks 3dpo kontra å feste seg 8dpo :p
 
Back
Topp