Ikke vite kjønn

Lily2019

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvor mange er vi her som ikke skal vite kjønn?
Her krysser vi fingrene for et friskt barn, og bryr oss ikke stort om hvilket kjønn det blir. Synes det er spennende å ikke vite, tenker at det kanskje vil gi litt ekstra motivasjon under fødselen også:happy:
Men det er til tidvis stor frustrasjon blant de rundt oss at de må vente så lenge, noen er til og med sure:hilarious: Fatter ikke hvorfor det er så viktig for dem hvilket kjønn det er:meh:

Opplevede det samme selv! Vi skulle ikke vite med første, men måtte inn på en ny UL etter OUL og endte opp med å vote kjønn da. Angrer ikke på det.

Men nestemann ble til at vi ikke ville vite, og alle rundt ble veldig furtne og overrasket.
Uansett hva grunnen er til at vi ønsker eller ikke ønsker å vite, så er det jo vårt valg. Så det er veldig spesielt at alle rundt VIL vite, kommer med SINE agrumenter og mas for hvorfor de hadde ville visst/ eller skulle/ ikke skulle vite med sitt- og bla bla bla....

Vi vil av ulike grunner vite det denne gangen har vi kommet frem til nå.
Ettersom jeg har prøvd begge deler, så kan jeg faktisk ikke si det er så mye forskjell- det er bare rett og slett hva man personlig ønsker, er innstilt på osv... men helt klart kanskje en ørliten ekstra spenning idet man er ferdig med pressriene :)

Her krysser vi fingrene for et friskt barn, og bryr oss ikke stort om hvilket kjønn det blir. Synes det er spennende å ikke vite, tenker at det kanskje vil gi litt ekstra motivasjon under fødselen også:happy:
Men det er til tidvis stor frustrasjon blant de rundt oss at de må vente så lenge, noen er til og med sure:hilarious: Fatter ikke hvorfor det er så viktig for dem hvilket kjønn det er:meh:

Jeg krysser fingrene for et friskt barn jeg også, og hvis det stod mellom å få vite om det er friskt eller få vite kjønn er ikke valget vanskelig. Skjønner meg ikke på de som mener det er enten eller.
Spennende å ikke vite sikkert, og dere skal ikke gjøre noe dere ikke vil fordi øvrig familie og venner maser. Men det går an å forstå at de er spente og syns dette er stas. Ta det heller på den måten :)

Vi visste kjønn sist og vil vite nå også. Hadde ikke gitt meg noen mer eller mindre motivasjon under fødsel uansett hva jeg valgte. Er sikkert spennende å se hva det blir, men er også spennende og stort å vite at snart får du se sønnen eller datteren din :)

Edit: skriveleif.

Jeg er fristet til å ikke vite kjønnet, mest fordi alle maser så innmari om hva det blir. :p Hvis man ikke vet nektes folk å kjøpe rosa eller blått, fargesortering av kjønn er på topp 3 av det verste jeg vet.
Vi har allerede en av hver så det spiller virkelig ikke rolle hva nr 3 blir. Meeeen siden de kommende storesøsknene er så innmari spent og i grunnen bør forberedes i god tid på hva det blir slik at ingen blir skuffa ved fødsel (storesøster ønsker lillesøster og storebror ønsker lillebror) tror jeg det er best for dem å få vite det nå. :)

Vi har valgt å ikke vite kjønnet, rett og slett fordi jeg synes det er så spennende å ha det som en overraskelse!
Vi var enig om det.. er ikke viktig for meg å vite hva det er. Gleder meg stort over å vente i spenning på overraskelsen!

Men jeg er også (veldig) overrasket over hvor mange som reagerer på det. Spesielt familie. De vil så gjerne vite det. Måtte svare kvast til mamma til slutt, for hun begynte å fiske etter små hint som kan indikere hva kjønnet er. Og jeg er lei kolleger som enten skal ha gjetteleken eller se på mageformen å bedømme hvilket kjønn jeg venter.
Jeg savner litt respekt/ aksept rundt vårt valg. Det er jo personlig, selv om jeg vet de ikke gjør det for å være slem.

Og hva gaver angår, så sier jeg at uansett hva det blir, så ønsker jeg meg alle farger, alt unntatt babyrosa og babyblått. Aldri likt de fargene.

Jeg er fristet til å ikke vite kjønnet, mest fordi alle maser så innmari om hva det blir. :p Hvis man ikke vet nektes folk å kjøpe rosa eller blått, fargesortering av kjønn er på topp 3 av det verste jeg vet.
Vi har allerede en av hver så det spiller virkelig ikke rolle hva nr 3 blir. Meeeen siden de kommende storesøsknene er så innmari spent og i grunnen bør forberedes i god tid på hva det blir slik at ingen blir skuffa ved fødsel (storesøster ønsker lillesøster og storebror ønsker lillebror) tror jeg det er best for dem å få vite det nå. :)
Dette er jo som å lese om meg selv :hilarious:
Vi skulle ikke vite, men jeg klarte selvfølgelig å se det siden vi har en gutt og en jente fra før og jeg har lett for å se forskjell, rett og slett. Jeg avskyr kjønnsdeling, og har derfor tenkt å på det sterkeste anmode dem rundt om å ikke kjøpe barselgave denne gangen, men heller ta tilbake tradisjonen med barselgrøt. Det har også med at vi allerede har overflod med klær å gjøre.
Men her ønsket også storebror en gutt og storesøster en jente, så tror det var greit at jeg så det. Storebror tok det greit at det kommer enda en lillesøster. Han har forsåvidt mye av mine holdninger, så for hans del handlet det utelukkende om at han ønsket å ha både lillebror og lillesøster, siden han har både storesøstre og en storebror.

Jeg skulle på mange måter ønske at jeg ikke hadde sett det, men er likevel glad for at jeg fikk muligheten til å fortelle barna. Og for at vi får noen mnd ekstra på å finne et navn vi liker, for vi hadde selvsagt kun guttenavn klart.

Vi skal ikkje vite - visste det heller ikkje med dei to første. Utrulig spennande å ikkje vite, er heilt fantastisk å endelig finne det ut når babyen endelig kjem! Ingen rundt oss reagerer på det, dei synst også det er spennande. Når det kommer til innkjøp - må dei rundt kjøpe ting enten i rosa eller blått? Og om dei må så må dei vell klare å holde seg til etter at ungen er ute?

Kjenner flere som har valgt å ikke vite, og har aldri hørt noen reagert negativt på det. Men ser jo at det blir ekstra gøy for de rundt å tippe, den ekstra oppmerksomheten tror jeg hovedsakelig er positivt ment! Finnes sikkert unntak, men jeg tror ikke jeg ville tatt det som noe negativt selv.

Dette er jo som å lese om meg selv :hilarious:
Vi skulle ikke vite, men jeg klarte selvfølgelig å se det siden vi har en gutt og en jente fra før og jeg har lett for å se forskjell, rett og slett. Jeg avskyr kjønnsdeling, og har derfor tenkt å på det sterkeste anmode dem rundt om å ikke kjøpe barselgave denne gangen, men heller ta tilbake tradisjonen med barselgrøt. Det har også med at vi allerede har overflod med klær å gjøre.
Men her ønsket også storebror en gutt og storesøster en jente, så tror det var greit at jeg så det. Storebror tok det greit at det kommer enda en lillesøster. Han har forsåvidt mye av mine holdninger, så for hans del handlet det utelukkende om at han ønsket å ha både lillebror og lillesøster, siden han har både storesøstre og en storebror.

Jeg skulle på mange måter ønske at jeg ikke hadde sett det, men er likevel glad for at jeg fikk muligheten til å fortelle barna. Og for at vi får noen mnd ekstra på å finne et navn vi liker, for vi hadde selvsagt kun guttenavn klart.
Ikke sant!
Vi skal kun vite for å forberede storesøsknene. Heldigvis vet familien at jeg misliker rosa til jente og blå til gutt, så min mor strikker blandt annet et sett nå i lilla, gult og grønn. :)
Storebror går like gjerne i rosa som andre farger. Men akkurat på nyfødt skiller folk kun kjønn på farge så det unngår jeg. Da kan heller folk spørre hva det er, om det spiller SÅ stor rolle hva som er inni bleia liksom :p Men ja, til unge nr 3 har man på en måte allerede alt man trenger, så jeg synes det er like koselig med besøk og en blomst eller noe spiselig om folk gjerne vil gi en gave eller kjøpe noe. :)

Kjenner flere som har valgt å ikke vite, og har aldri hørt noen reagert negativt på det. Men ser jo at det blir ekstra gøy for de rundt å tippe, den ekstra oppmerksomheten tror jeg hovedsakelig er positivt ment! Finnes sikkert unntak, men jeg tror ikke jeg ville tatt det som noe negativt selv.

Det er gøy å tippe! Ingen er negative til valget, men noen er så nysgjerrige (særlig mamma og søster) at det blir slitsomt. Og to venninner skulle bedømme hva jeg venter utifra ultralydbildene. Da ble jeg litt skuffet, for følte at deres nysgjerrighet overgikk mitt valg og ønske. Det endte bare med at jeg sluttet å hvise ultralydbildet til andre.
Hva gjelder kolleger, så var det hyggelig med gjetteleken i begynnelsen, men nå er jeg så lei av å jatte med.. "nå er det på an igjen.." tenker jeg alltid inni meg når de begynner. Særlig når de skal bedømme mageformen og andre kjerringråd som jeg selv ikke tror på :)

Ikke sant!
Vi skal kun vite for å forberede storesøsknene. Heldigvis vet familien at jeg misliker rosa til jente og blå til gutt, så min mor strikker blandt annet et sett nå i lilla, gult og grønn. :)
Storebror går like gjerne i rosa som andre farger. Men akkurat på nyfødt skiller folk kun kjønn på farge så det unngår jeg. Da kan heller folk spørre hva det er, om det spiller SÅ stor rolle hva som er inni bleia liksom :p Men ja, til unge nr 3 har man på en måte allerede alt man trenger, så jeg synes det er like koselig med besøk og en blomst eller noe spiselig om folk gjerne vil gi en gave eller kjøpe noe. :)
Ser vi er ganske like der ja. Storebror her er 6 og et halvt og elsker rosa og blått. Lillesøster foretrekker grønt, blått og lilla.
Bittelillesøster skal få grønt hentesett (puttyjakke med sparkebukse og lue til) , og det er noe av det jeg virkelig gleder meg til. :Heartred

Vi skal ikke vite. Visste ikke med nr 3 heller, og det ga meg et ekstra gir i fødselen, og i tillegg en ekstra spenning og en ekstra glede da barnet endelig var der, selv om det ble gutt nr 3:)
Ønsker heller ikke snakk om "så heldige dere et som endelig får jente" eller "hva synes dere om at det blir ENDA en gutt" opplegg, da jeg tenker viber ufattelig heldige om vi får et friskt barn nummer fire:love2 skal ikke si at jeg ikke har et ekstra sterkt ønske om en jente, MEN om det er en gutt skla ikke det være et nederlag:love7

Hadde tenkt til å ikke vite det denne gangen, men det ble rimelig umulig da barnet i magen ikke skjulte det

Back
Topp