ikke vite kjønn....

snartmammaX2

Flørter med forumet
*MIA*
Hei.

Er det noen andre som har bestemt seg for å ikke vite kjønn? (eller har valgt det tidligere)

Jeg ga min mann valget denne gang (siden jeg bestemte med sønnen vår) om vi skulle vite kjønn denne gang.

han vil ikke- og jeg tenkte at det var dumt, men at jeg skal klare dette.

Nå derimot kjenner jeg virkelig på følelsen av tomhet.. det høres kanskje utakknemelig ut, men missforstå meg rett.
Jeg har alltid hatt ett ønske om en av hver sort, men må selvfølgelig si at det viktigste er at alt er bra med barna mine.
Siden vi har en sønn, håper jeg litt på jenta denne gang- men er så livredd at jeg skal håpe så mye på jenta at jeg kanskje kan bli skuffet ved fødsel?

Etter UL kjente jeg ikke meg selv igjen- usikker på om det kan være hormoner- men satt bare i bilen og gråt.
følte jeg var blitt frarøvet den spesielle følelsen med å kunne gå å handle enten blått eller rosa og glede meg til April og det lille underet i magen.

Vil ikke si noe til min mann- for han vil selvfølgelig få dårlig samvittighet og si at jeg kan vite det hvis det betyr så mye- men da har jeg jo frarøvet ham valget.

Det er mye mulig at følelsen vil legge seg og at det ikke blir noen stor sak, men akkuratt nå er det tungt.

jeg håper virkelig at ingen tror jeg er utakknemmelig- for det er faktisk ikke viktig HVA kjønnet er, men jeg har ikke den samme gledesfylte følelsen jeg hadde med min sønn.....

håper noen kan forstå og kanskje har vært gjennom det samme.

Hei, vil bare få sagt at jeg forstår deg 100%!
Vi hadde bestemt oss for å ikke vite kjønn på barnet i magen denne gang, trodde det ville bli så spennende og gøy, noe nytt! Dette skulle vi klare..
Noen dager etter oul fikk jeg de samme følelsene du beskriver, bla tomhet.. Følte at jeg hadde mistet endel av den store opplevelsen ved ul. Samtidig syns jeg det var vanskelig å ikke ha noen identitet og forholde meg til, barnet ble liksom bare "den"..
Dette gikk spesielt innpå meg så vi bestemte oss for å dra på en ekstra ul (privat) kun for å vite kjønn. Alle vonde følelser forsvant momentant etterpå, det var så deilig! Vi var overbevist på at det siste valget vi tok var det rette for oss. Til og med han sa at det var mye bedre og vite :)
Babyen i magen er ikke lenger "den" men gutten min <3

Heisann!

I all hovedsak ville ikke jeg vite noe. Personlig var ikke betydningen av å vite kjønn så stor for meg. Alt som sto i hodet mitt var om barnet i magen var frisk, ti fingre, ti tær, innvoller på innsiden og ikke utsiden osv. Tenkte som så at det er så mye fint i nøytralt tøy og stash at det ikke var noe behov for å vite før den lille kommer.
Min mann derimot har en sønn fra før så vi inngikk en deal. Kunne jordmor på UL se kjønnet så ok, da måtte hun gjerne fortelle oss. Skulle hun derimot ikke få sett noe fordi den lille er sjenert så var dette også helt greit =D
Kan skjønne at noen mødre vil vite for å få den ekstra tilknyttningen til babyen og at behovet for viten kan være noe sterkere hos andre enn den var hos meg =)

Nå er det ikke lenge til vi skal på en ekstra UL også. En 3D =D Gleder meg villt til å se om den lille forsatt vokser som den skal og at hun (mest sannsynlig) er frisk og fin =D

Vi skal ikke vite kjønn.
Har ikke visst med de to andre heller, og for oss er det det riktige.
Vil beholde litt ekstra spenning.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi vet heller ikke! Var på OUL for 3 uker siden, å det gikk kjempefint, å ikke vite! Var mannen som ikke fikk det som han ville denne gangen, fordi han ville faktisk vite! Men uansett er jeg ikke veldig glad i rosa/blått osv, koser meg masse med alle de fine nøytrale plagene jeg finner. For meg var det riktig denne gangen, men kan skjønne at det for andre føles HELT feil!

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi visste kjønn med førstemann, ikke med andremann og har nå akkurat fått vite kjønnet på tredjemann. Spennende å ikke vite, men jeg merket at jeg knyttet meg litt mindre til babyen i magen. Istedet for "lille gutten min i magen" ble det "lille hvemdunåer i magen, hvem er du egentlig? Kan vi arve jenteklær som tilbys av søstra mi etc". Selv om det var morsomt ved fødselen så var vi ikke i tvil om at vi ville vite nå. :) skjønner godt følelsen din. Syns du skal fortelle mannen din om det jeg. :)

Hei. veldig godt å høre at noen har forståelse for følelsen.

jeg forklarte min mann situasjonen og han synes at jeg skulle ta en ekstra UL og finne ut, så da får jeg se om jeg kanskje gjør det.
han vil fremdeles ikke vite, så jeg skal prøve å ikke røpe noe.

gleder meg masse til å vite- det betyr lite om det er jente eller gutt så lenge det er friskt, men tror det er godt å vite det nå så jeg ikke får ekstra forhåpninger til ett kjønn mot slutten .

da har jeg fortalt min mann om dette- og han ble jo, som jeg viste, veldig lei seg for at jeg ikke har sakt noe før.
jeg vet nå hva det er, men ingen andre- ingen av vennene mine som en gang vet at jeg vet :)
det er jo mest for min egen del dette- og ingen andre.

kjenner at nå at gleder jeg meg veldig over alt- har allerede begynt å se for meg fremtiden og drømmer veldig om mini i magen :)
:happy093

Back
Topp