Ikke vært på OUL ennå

Gabella

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
Er det noen andre som ikke har vært på OUL ennå? Jeg har time 6.april, er da 20+2.

Er det flere som venter på ultralyd? :happy:
 
Jeg var selv på ultralyd 19+3. så var ikke så tidlig på ultralyd jeg heller. Men, jeg er jo litt lenger på vei enn deg da, så dermed har jeg jo vært. :)
 
Jeg var selv på ultralyd 19+3. så var ikke så tidlig på ultralyd jeg heller. Men, jeg er jo litt lenger på vei enn deg da, så dermed har jeg jo vært. :)

Ja, jeg har jo termin mot slutten av måneden + litt sen OUL. Så føler at nesten "alle" har vært allerede.
 
Jeg var først for 2 dager siden, da var jeg 19+1. Følte jeg også var sent ute i forhold til resten, men ikke så rart når termin er helt i slutten av august :p
 
Jeg var på ultralyd da jeg var i uke 20, og syntes jeg ventet i en evighet fordi alle andre hadde vært der. Men da vi først hadde vært der var hele ventetiden glemt, det var så fint! Og vi hadde verdens beste jordmor som virkelig elsker jobben sin. Så håper dere får en like fin opplevelse som oss, termin ble bare flyttet med èn dag! Fredag den 13...heeh:shy:
Men! Så sa hu at sykehuset ikke tilbyr flere ultralyd. Må jeg til helsestasjonen for videre oppfølging, eller hva gjør dere ? Har bestilt time hos helsestasjonen nå, siden jeg følte plutselig at jeg sto litt alene uten noe form for oppfølging:p
Men trodde også at jeg skulle til sykehuset flere ganger i løpet av svangerskapet for å se at alt fortsetter fint jeg da ...:hilarious:
 
Jeg var på ultralyd da jeg var i uke 20, og syntes jeg ventet i en evighet fordi alle andre hadde vært der. Men da vi først hadde vært der var hele ventetiden glemt, det var så fint! Og vi hadde verdens beste jordmor som virkelig elsker jobben sin. Så håper dere får en like fin opplevelse som oss, termin ble bare flyttet med èn dag! Fredag den 13...heeh:shy:
Men! Så sa hu at sykehuset ikke tilbyr flere ultralyd. Må jeg til helsestasjonen for videre oppfølging, eller hva gjør dere ? Har bestilt time hos helsestasjonen nå, siden jeg følte plutselig at jeg sto litt alene uten noe form for oppfølging:p
Men trodde også at jeg skulle til sykehuset flere ganger i løpet av svangerskapet for å se at alt fortsetter fint jeg da ...:hilarious:
Har fått et ark av fastlegen min over hvilke kontroller jeg skal ha. Det fikk jeg i uke 12 når jeg tok blod prøver hos fastlegen. Så må du jo ringe helsestasjonen og bestille time hos jordmor selv :). Jeg går annen hver gang til lege og jordmor :) da setter vi opp time til neste gang når timen er ferdig:) vis alt ser normalt ut er det ikke normalt med mer en 1 ultralyd. Denne gang skal jeg få ekstra oppfølging med ultralyd siden storesøster bare var 2500gr med fødsel :) så blir det legen nå i uke 24 å jordmor igjen i uke 28 mener jeg:) du kan jo få mer oppfølging vis du trenger det bare og gi beskjed til jordmor :)
 
Jeg var på ultralyd da jeg var i uke 20, og syntes jeg ventet i en evighet fordi alle andre hadde vært der. Men da vi først hadde vært der var hele ventetiden glemt, det var så fint! Og vi hadde verdens beste jordmor som virkelig elsker jobben sin. Så håper dere får en like fin opplevelse som oss, termin ble bare flyttet med èn dag! Fredag den 13...heeh:shy:
Men! Så sa hu at sykehuset ikke tilbyr flere ultralyd. Må jeg til helsestasjonen for videre oppfølging, eller hva gjør dere ? Har bestilt time hos helsestasjonen nå, siden jeg følte plutselig at jeg sto litt alene uten noe form for oppfølging:p
Men trodde også at jeg skulle til sykehuset flere ganger i løpet av svangerskapet for å se at alt fortsetter fint jeg da ...:hilarious:

Jeg følte også at jeg ble litt forlatt til meg selv... Neste hos meg er den sukkerprøven (gravidhjernen streika, husker ikke hva det egentlig heter) og den må jeg ringe og bestille time til selv.
Hos jordmor setter vi opp ny time mens jeg er der, det synes jeg er mye greiere:happy:
 
Jeg var på ultralyd da jeg var i uke 20, og syntes jeg ventet i en evighet fordi alle andre hadde vært der. Men da vi først hadde vært der var hele ventetiden glemt, det var så fint! Og vi hadde verdens beste jordmor som virkelig elsker jobben sin. Så håper dere får en like fin opplevelse som oss, termin ble bare flyttet med èn dag! Fredag den 13...heeh:shy:
Men! Så sa hu at sykehuset ikke tilbyr flere ultralyd. Må jeg til helsestasjonen for videre oppfølging, eller hva gjør dere ? Har bestilt time hos helsestasjonen nå, siden jeg følte plutselig at jeg sto litt alene uten noe form for oppfølging:p
Men trodde også at jeg skulle til sykehuset flere ganger i løpet av svangerskapet for å se at alt fortsetter fint jeg da ...:hilarious:
Alltid koselig med ul, men er nok bare vanlig med en ul på sykehuset med mindre de finner noe som skulle være behov å sjekke opp flere ganger.

Videre oppfølging er hos fastlege og/eller jordmor men gjør regning med at du allerede har vært hos lege i uke 12 for blodprøver. Ellers er vanlige kontroller i uke 24, 28, 32, 36, 38, 40. Evt oftere om du skulle ha behov for å ta opp noe med lege/jordmor utenom de vanlige kontrollene :).
 
Alltid koselig med ul, men er nok bare vanlig med en ul på sykehuset med mindre de finner noe som skulle være behov å sjekke opp flere ganger.

Videre oppfølging er hos fastlege og/eller jordmor men gjør regning med at du allerede har vært hos lege i uke 12 for blodprøver. Ellers er vanlige kontroller i uke 24, 28, 32, 36, 38, 40. Evt oftere om du skulle ha behov for å ta opp noe med lege/jordmor utenom de vanlige kontrollene :).

Takk, Godt å høre at det er såpass, jeg misforsto sikkert. Virket på henne som om at ikke alle velger å gå til jordmor - så da for meg at neste kontakt med lege/sykehus var visst jeg fikk plager eller evt. ved fødsel ! :hilarious:

Krisemaksimerer litte gran kan du si, følte at vi sto veldig alene om det. Så derfor ringte jeg jo helsestasjonen da. Så jeg har tatt tak i det, men ble jo litt nysgjerrig på åssen andre gjør det og når. Og ikke minst hvilken/hvor de har fått info fra :happy:
Jeg skal allefall besøke helsestasjonen for første gang imorra! :D:D
 
Takk, Godt å høre at det er såpass, jeg misforsto sikkert. Virket på henne som om at ikke alle velger å gå til jordmor - så da for meg at neste kontakt med lege/sykehus var visst jeg fikk plager eller evt. ved fødsel ! :hilarious:

Krisemaksimerer litte gran kan du si, følte at vi sto veldig alene om det. Så derfor ringte jeg jo helsestasjonen da. Så jeg har tatt tak i det, men ble jo litt nysgjerrig på åssen andre gjør det og når. Og ikke minst hvilken/hvor de har fått info fra :happy:
Jeg skal allefall besøke helsestasjonen for første gang imorra! :D:D
Lykke til på helsestasjonen i morgen :)
Jeg fikk en veldig god kjemi og opplevelse første timen hos jordmor :) Følte at hun genuint brydde seg, kontra legen som føltes mer ut som plikt.
 
Takk, Godt å høre at det er såpass, jeg misforsto sikkert. Virket på henne som om at ikke alle velger å gå til jordmor - så da for meg at neste kontakt med lege/sykehus var visst jeg fikk plager eller evt. ved fødsel ! :hilarious:

Krisemaksimerer litte gran kan du si, følte at vi sto veldig alene om det. Så derfor ringte jeg jo helsestasjonen da. Så jeg har tatt tak i det, men ble jo litt nysgjerrig på åssen andre gjør det og når. Og ikke minst hvilken/hvor de har fått info fra :happy:
Jeg skal allefall besøke helsestasjonen for første gang imorra! :D:D
Lykke til på helsestasjonen. Alltid spennede første gang. Har god nytte av å gå til jordmor selv, jordmor setter av mer tid og en kan ta opp hva det måtte være. Hos lege er det helst en kort samtale og mer ser på målinger og om en trenger f.eks sykemelding. Har 3 styrtfødsler bak meg og jordmor har fått meg til å senke skuldrene litt ihvertfall at det går bra og om mannen ikke er hjemme får jeg ambulanse om jeg bare husker å gi beskjed at jeg har styrtfødsler bak meg. Frister lite å føde i bilen på motorveien på vei til sykehuset
 
Da har jeg endelig vært på OUL, og alt så fint ut med den lille:Heartred Ble flyttet frem 4 dager.
 
Back
Topp