Ikke uthvilt ...

Luckie

Elsker forumet
Tross 12 timer søvn er ikke 1,5 åringen uthvilt...
grinete og sur på morgenen... men nekter og sove mer... ofte våken i 06 draget...
Sover ca 1,30 på dagen... prøvd og forlenge luren men går ikke...
Synes jo ikke det er altfor lite søvn i løpet av et døgn heller liksom... hva gjør jeg feil...? Noen med innspill?

Er det kun på morgenen h*n er sur og grinete? Morgengretten? :p
Jeg har en på 2,5 som enda har lur på dagen. Og han er som regel alltid gretten når han står opp etter den.
Han sover ca 12t på natt og 1-2t på dagen:)
En stund før 2årsdagen hadde han også en fase der han ofte var sint, grinete og generelt virket i ulag det meste av dagen. Men ga seg etterhvert:)

Min er også det noen ganger. Verst de dagene han våkner tidlig, rundt 6, men han også sover nok.
Merkelig nok blir han alltid blid når vi kler på oss for å sykle til barnehagen, og de sier at han aldri er sur når vi kommer dit. Lurer av og til på om han synes det er kjedelig hjemme på morgenen og vil i barnehagen for å leke :P

Sulten når han våkner kamskje , blir det bedre etter mat?

Dette tenkte jeg også på. I ettårsalderen var det helt krise fra vi sto opp til mat var plassert inni munnen til ungen :hilarious:

Og ellers har jeg dessverre ikke kommet over noen triks som får barn til å sove lenger eller så lenge som vi tenker at de burde sove :joyful:
Men min har også vært grinete når jeksler og andre tenner har jobba nedi kjeven, gjør visst vondt lenge før de faktisk bryter gjennom.

Back
Topp