Ikke tre, ikke pynt.

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Siden mannen min og jeg ble sammen har vi hatt særdeles lite pynt, og ikke noe tre.
I leiligheten vi bor i nå har vi heller ikke plass.
Vi skal heller ikke feire julen her.
Er det da galt å droppe det? Til neste år blir det viktigere, da skjønner frøkna kanskje bittelitt av hva som skjer, men dette husker hun nok ikke. Har planer om å flytte til neste år, da får vi større plass.
For oss har det ikke vært ett stort savn.
Tenker mest på frøkna.
 
Næsj, drit i det, gjør det som funker og passer dere :happy:
 
Hun er så lita at det vet hun ikke om

Vi pyntet hjemme, litt, men hadde ikke tre før eldstemann ettelyste det. Vi dro jo vekk på juleferie og kom hjem over nyttår.

Nå ferier vi jul hjemme så da er det tre og pynt og stas, men for en baby på et halvt år er det irrelevant.
 
Er vell bare gammel tradisjon at alle barn skal ha et tre å henge å dingle i, når de er så små. Om dere ønsker at hun skal finne noe interesant å rive ned som har masse knuselige ting på så kan dere jo alltid finne noe som ikke tar så stor plass.
 
Davi bodde i leilighet , kjøpte vi et lite tre og pyntet.
Man må ikje men for meg er det viktig med tradisjoner selv om vi reiser bort
 
Siden mannen min og jeg ble sammen har vi hatt særdeles lite pynt, og ikke noe tre.
I leiligheten vi bor i nå har vi heller ikke plass.
Vi skal heller ikke feire julen her.
Er det da galt å droppe det? Til neste år blir det viktigere, da skjønner frøkna kanskje bittelitt av hva som skjer, men dette husker hun nok ikke. Har planer om å flytte til neste år, da får vi større plass.
For oss har det ikke vært ett stort savn.
Tenker mest på frøkna.

Vi hadde ikke tre i fjor, da var mini 11mnd.
Vi har sykt dårlig plass i stua, så det blir ikke tre i år heller, når han er snart 2,for julaften feires et annet sted. Han har jo ikke noen forventinger eller noe forhold til juletre og det har ikke babyen din heller :)
 
Er vell bare gammel tradisjon at alle barn skal ha et tre å henge å dingle i, når de er så små. Om dere ønsker at hun skal finne noe interesant å rive ned som har masse knuselige ting på så kan dere jo alltid finne noe som ikke tar så stor plass.
Eller det får stå helt uten at det rives ned noe.
 
Eller det får stå helt uten at det rives ned noe.

Joda, men om det får stå der i fred å ro, så er det jo neppe veldig interessant i utgangspunktet for dette barnet. Å bruke unødvendig stor plass til noe som ungen ikke bryr seg om er jo litt unødvendig når man ikke har plass til det.
 
Vi har ikke hatt tre med barn så langt, men dog litt pynt fordi samboeren min luker sånt. Jeg kunne fint ha droppa det og hadde garantert ikke plaga ungen.
Heng opp en forlanger med lys eller no, om du vil pynte. Unger syns sånt er gøy å se på, og man trenger ikke så mye mer for å få litt stemning.
 
Så lenge det ikke er viktig for dere, er det jo bare å droppe det. For meg er det veldig viktig med tre, så da sønnen og jeg bodde i en bitteliten leilighet hadde vi alltid et bittelite tre i potte med litt pynt på. Og stjerne i vinduet. Ellers ingen julepynt.
 
Vi har bodd i en liten leilighet i over 6 år, aldri hatt juletre hjemme på de årene. Men har pyntet til jul da :) Blir ikke noe juletre før neste jul (skal flytte våren 2020). Har en 3 åring, og føler ikke han skjønte noe særlig av jul og pynt før i fjor (2 år).
 
Når vi bodde i leilighet hadde vi ikke tre. Hadde litt pynt (adventsstake, et par nisser og jule te/kaffe kopp). Ungene har ikke skjønt noe så de har overhode ikke brydd seg. Nå er eldstemann blitt 3 år og vi har flyttet inn i stort hus. Så i år blir det både juletre og julepynt.
 
Back
Topp