Ikke tilbud om ul???

tontolini

Glad i forumet
Var hos fastlege på første kontroll idag, fortalte at jeg hadde vært på privat ul for en uke siden. Er 16 uker nå. Spurte om han ordnet henvisning til ordinær ul, men da sa han at det behøves ikke når jeg hadde vært på privat ul?

Tull og tøys! Det har du krav på om du ønsker det. Ta kontakt igjen og be han henvise deg.

Hva? 
For er merkelig lege ....... 

For en dustelege da!
Man skal ALLTID ha Ordinær Ultralyd på sykehuset for å fastslå termin, sånn er reglene for alle, legen burde skamme seg, for de skal vite bedre enn som så.. ville ringt han tilbake å sagt at han skal sende henvisning eller snakke med Jordmoren du går til.

Lykke til :)

Syns det hørtes rart ut ja... Med tanke på å se etter avvik og den slags. Hm... Ringe han igjen i morgen jeg. Har forvirring allerede"sprengt" det måleskjema for symfysemål da. Hehe

Har han søkt fødeplass for deg på et sykehus? Når man har fått fødeplass pleier man få ordinær ul på samme sykehus for å få en tilstandsrapport på barnets helse, og mer eksakt termin! Dette er legen sin jobb, og ikke meningen at du skal måtte oppleve stress pga. Evt. Kan jordmor fikse fødeplass. Lykke til! Stå på krava!

Han skulle søke fødeplass når det nærmet seg mer sa han... Hm. Merkelig. Ringer fødeavdeling i morgen jeg, og evt. Jordmor. :)

Jeg holdt på å miste min ordinære ultralyd, men jeg klarte å "mase" meg til den alikevel :D Fikk beskjed fra sykehuset om at ALLE har rett på ordinær ultralyd uansett. Så dette er et tilbud du skal få, selv om du har vært hos privat.

Bare vær bestemt, så vil det nok ordne seg. Om legen ikke vil ordne det for deg, ring til jordmoren du skal ha, eller eventuelt sykehuset du skal føde på! :)

Lykke til! =)

Back
Topp