ikke tid til amming

nancy drew

Forumet er livet
Føler jeg ikke har tid til å amme. Har fortiden alt annsvar her hjemme alene. Mannen har vært gjennom en større oprasjon i en fot og går på masse sterke smertestillende som gjør han hverken i stand til å gjøre noe hjemme eller noe med ungen (annet en å holde de i kortere perioder når de ikke er sure eller lignende) Skal jeg amme må jeg være inne og låse alle dører så 3 åringen ikke skal stikke av ut, og han benytter anledningen inne til herverk ol. Og i tillegg så føler jeg at det alltid er kaos i huset, og folk kommer jo innom på sykebesøk, og sambo blir sur når han syns det er for rotete i huset (han vil ha det strøkent). Også siden det er fint vær ute så  er det masse ting ute som skulle vært gjort, vasking av vindu, vaske og olje terasse, male hus, vaske bilder, rake ut grus osv osv osv

Og ammingen tar jo evig mye tid. tid jeg føler jeg ikke har på å sitte i ro... (skriver dette innlegget mens jeg legger 3åring og venter på at terassevasken skal virke skikkelig)

Beklager, men det synes jeg høres litt ut som feil prioritering. Det er alltid mye som skulle vært gjort, men å amme babyen er jo det aller viktigste nå. Gjør det egentlig noe om huset ikke er strøkent? Her er huset bombet til tider, og mye som skulle vært gjort utendørs. Jeg gir blaffen, og tenker at jeg har fått fri fra jobb et år for å ta meg best mulig av babyen, ikke for å holde huset strøkent.

Jeg må også ha låste dører for at ikke storebror skal stikke ut. Har du ingen mulighet for å sette ham i gang med noe når du ammer? Prøve å gi ham mat samtidig, og sitte ved kjøkkenbordet og amme? Jeg bruker ofte å finne fram puslespill eller hobbysaker, men det er jo ikke alle barn som liker det. Hva med å se film? Sette på musikk og synge? Klarer ikke pappan å lese for ham, eller spille brettspill eller lignende?

Uffda, kjære deg, hørres ut som du har noen hektiske dager!emoticon

Tar mini flaske? Hva med og prøve og bytte ut et måltid og to med flaske, se om du føler det er bedre?

Jeg har foresten nesten sluttet helt med husarbeid.
Har ikke tid, og den ekstra tiden jeg har innimellom, den vil jeg ikke bruke på stress.
Tenker det er en overgang.

Håper det kommer seg hjemme oss dere snart emoticon

her ser heller ikke huset ut. verken utenfor eller innenfor... i dag har jeg fått tid til å vaske gulvet i stuen. ja, d er vel d.. lille må få kos, mat, også når han sover, så må jeg slappe av noen ganger. for om ettermiddagen må jeg ha energi til å ha alle 3. så da har jeg ikke tid til så mye annet. mannen liker også å ha d strøkent, men da får han gjøre d selv. og skjønner at din ikke kan gjøre så mye, men da må han gjerne forstå at du ikke kan klare alt alene?

nei, her blir d meste gjort når mannen er hjemme fra nordsjøen. da kan vi samarbeide. enten tar jeg ungene og han gjør litt eller omvendt. nei, rydding har vi vel nok av tid til når ungene blir store:)

altså jeg ammer enda jeg... men  for første gang i dag velgte jeg å la pappaen gi et måltid på flaske fordi jeg måtte ta storebror på badet (uhell) og har dårlig samvittighet for deg selvf.  Også blir jeg sur på min mann fordi han ikke forstår at jeg ikke greier å holde huset prikkfritt slik som ting er nå, men vil jo så gjerne prøve så mye som mulig. Småen har også begynt å bli veldig lett å distrahere så skjer det mye rundt han (lyder osv) så tar ammingen enda lenger og jeg kjenner det kribler i hele kroppen etter å bli ferdig så jeg får gjort noe av de millionene av ting som skulle vært gjort. vet jeg må stresse meg ned og akseptere at slik er det bare, men skulle ønske jeg kunne gi puppene mine til mannen (som alltid er i senga eller sofaen) også kunne han hatt min meierirolle en stund...

Huff da...
Forstår du er lei av ammingen, har vært der selv men selvfølgelig ikke av samme grunner som deg. Jeg vil også råde deg til å prøve ett par flaske måltider om du føler det er mindre stressende. Babyen merker jo også at du er stresset, å jo mer du stresser jo mindre produksjon kan du få. Prøv å senk skuldrene dine, snakk med mann din å få han til å forstå at du har litt for mye på skuldrene dine om dagen, så om han kan ha forståelse for at huset ikke kan være plettfritt til enhver tid. Hadde blitt stresset selv jeg!

Å til dere to som kommenterte øverst; Tror kanskje ikke dere helt forsto poenget med innlegget her!

Vil bare råde deg til å snakke med mannen din om dette jeg, og gjøre det som er best for deg og babyen!
emoticon 

Back
Topp