Ikke ta med baby på offentlige steder før 6 mnd.

FruEriksen

Betatt av forumet
Leste i et ukeblad på legekontoret at man ikke skulle ta med baby i butikken, på kjøpesenter, legekontoret eller andre offentlige steder før baby er 6 mnd pga rs-virus. Noen flere som har hørt om det? Føler det er lite gjennomførbart i virkeligheten...

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Har ikke hørt om det, men helsesøster sa på hjemmebesøket at det var greit å unngå kjøpesenter og lignende når det var mest folk.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Det har jeg faktisk aldri hørt om. Har vært på kjøpesenter 2 gang allerede. Og ikkeminst på butikken!

Ikke hørt noe om.. Kan jo ikke låse seg inne i 6 mnd!

Jørgen 12.02.14 <3

Har hørt det, men det er ikke gjennomførbart i praksis. Var ukebladet gammelt? Det var en anbefaling som gikk da eldstemann var mindre (nå snart tre), men da var det en periode hvor mange fikk det. Vet ikke om det er mye smitte av rs-virus nå for tiden.

Aldri hørt om.. Veldig vanskelig å gjennomføre og da? Har ikke ubegrenset med andre ting å henge fingrene i de første 6 mnd heller :)

Sent from my iPhone using BV Forum

For min del vil det isåfall si at jeg må vente til jeg har barnepass med å dra på apoteket (på kjøpesenteret som ligger 10min gange fra oss) for å kjøpe ammeinlegg. Ikke ugjennomførbart, men den lufteturen er utrolig deilig!

Tenk de som er alene da? Hvordan skal de få handlet? Dratt til legen? Man trenger kanskje ikke presse seg på den fulleste kafeen på lørdags formiddag, bruke litt sunn fornuft.. Men å holde seg helt unna alle offentlige plasser blir litt vel hysterisk syns jeg.

Jørgen 12.02.14 <3

Burde heller oppfordre til god hygiene. Det smitter jo gjennom direkte kontakt, så aldri ta på babyen eller babyens ting (leker, klær, smokk, teppe og andre ting som babyen er i kontakt med) uten å ha nyvaskede og spritede hender.

Hva hvis babyen blir syk da? Skal man ikke kunne dra til legen? Er ikke så redd for smitte jeg, er ingen som har rørt vogna foreløpig.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er noe av det dummeste jeg har hørt! Man kan jo ikke låse seg inne i 6mnd. Hva om noen kommer på besøk? Hva gjør man da? Skal man nekte de å holde baby? Synes dette er litt vel hysterisk. Skal ha med snuppa på kjøpesenter i morgen ettersom jeg ikke har klær som passer meg lengre og jeg har masse gavekort snuppa har fått.

Greit å vite om, så man kan bære litt obs! men dette bryr jeg meg ikke om! Etter å ha vært mye sliten og dårlig form i 9 mnd har jeg ikke tenkt til å sitte inne i 6 mnd til :) om jeg vil på senter, så gjør jeg det! :) må bare være streng med håndhygiene både på seg selv og de andre som skal røre babyen :)

Tenkte ikke på å sjekke hvor gammelt bladet var, men trur ikke det var 3 år gammelt ihvertfall. Trur nok jeg putter den artikkelen i overhysterisk-kategorien jeg og. Passer på håndhygiene, og drar ut blant folk.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Man kan jo ikke slutte å leve. Min har vært med i stallen siden han var en uke, han lever enda ;) tar mine forhåndsregler med håndhygiene, men løper ikke rundt med antibac..

• Liker
Reactions: BMC
Hos oss så er helsestasjonen på et stort kjøpesenter i byen, så her må vi jo hvertfall innom der ganske tidlig. Om det skulle vært farlig, så er det jo rart at de plasserer helsestasjonen akkurat der...

RS viruset er veldig aktivt i Bergen for tiden.. Eg var selv innlagt med småen i en uke på grunn av det.. han sluttet å puste, men fikk ikkje lungene fulle i slim.. så RS viruset er litt ekkelt.. og det er ingen medisin de egentlig kan gi, bare gi inhalator med saltvannsdamp.. men han ble smittet på barsel avdelingen før vi reiste hjem.. no er han fire uker og vi har vært litt rundt på butikker og kjøpesenter, men er veldig streng med håndhygenen da..

Jeg er forsåvidt litt enig i at man ikke skal fly over alt med baby de første mnd.Har selv ei kjempe forkjøla baby med øye betennelse og diare denne uka,ikke noe kjekt i det hele tatt.Slitsom uke med aktiv storesøster som vil ut uannsett vær,og en sjuk fem ukers baby

Back
Topp