ikke ta mannens etternavn når du gifter deg? *artikkel*

KiNiZ

Gift med forumet
http://www.bt.no/forbruker/husoghjem/Ikke-ta-mannens-navn-hvis-du-vil-gjoere-karri%26egrave%3Bre-1079983.html

hmm.. da må vel jeg stille ganske sterkt... siden min mann tok mit ultra-sjeldne etternavn da vi gifta oss [:D][:D][:D]

hehe [:D] her har vi begge navnene begge to, han tok mitt og jeg tok hans. nygaard-dommett er vårt nye etternavn

ORIGINAL: dommett

hehe [:D] her har vi begge navnene begge to, han tok mitt og jeg tok hans. nygaard-dommett er vårt nye etternavn

ja er vel egentlig sånn det er her også...
men vi har ikke bindestrek, for skulle videreføre to sjeldne navn, og mitt var mest sjelden derfor ble det etternavn, og hans gamle etternavn ble mellomnavn.

Eg komme kun te å ta sambo sitt uttenavn uansett . Eg gidde kje å hetta Evy Therese Andersen Hansen liksom . E begrensa koss langt navn eg kan ha [8D] Så siden Emil og Sambo har Hansen, så komme nok eg o te å kun ta det når/vis me gifte ås [:D]

Vi heter begge to begges navn [:)] Hans er riktignok sist da...

tenker jeg blir en "winglebrigtsen" uansett jeg[8D]

ORIGINAL: snusmumrik

Vi heter begge to begges navn [:)] Hans er riktignok sist da...

Samme her[:)]

Haha. Minner om en radiodiskusjon der en kvinne mente at damer som tok mannens etternavn burde vernes fra seg selv[:D]

Har begge navnene jeg.. Så får ting gå som de går[;)]

Hmm... Vi er ikke gift enda, men har tenkt å enten beholde vårt eget navn, eller bruke begge og da mitt til slutt. Axel har begge med mitt til slutt.

Jeg har tatt min manns sjeldne etternavn. Var en selvfølge for meg at vi skulle ha samme etternavn alle sammen [;)]

Syns det er fint at hele familien har samme etternavn eg, så eg har tatt min manns etternavn[:D] Beholdt jo midt pikenavn da men mannen kan ikke så lett ta den også siden eg heter *dottir[;)]

(i min familie(mamma, pappa og søsken) har vi pga 4 ulike etternavn og spesielt nordmenn kan ikke skjønne hvordan man vet at vi er en familie[8D])

ORIGINAL: Sjeglo

Flaks for meg at mannen er livredd for å gifte seg [8D]

he he... har en her også som er livredd for det tror jeg[8D]

Jeg kommer til å ta hans navn den dagen vi kommer så langt, det er ganske skjeldent og kort. pluss at Emilian heter det han også. og jeg har jo er råååvanlig navn i dag. men når jeg tar hans navn blir jeg den Eneste i norge som heter akurat det jeg heter :) det samme gjelder han og emilian :)

Interessant. Men jeg tror gjerne at det ligger noe i det... Jeg bytta etternavn uten å mukke, hmm.... [8|] [:D]

Synes dem forsker på mye rart. Men jeg tar sjansen. Når vi gifter oss i august, tar jeg hans navn. Får håpe det ikke tar knekken på karrieren min[8D]

Blir nok absolutt ikke Jensen sist i mitt navn etter 22.mai......
Har ventet på å bli kvitt det etternavnet siden jeg var lita....
Nå skal jeg endelig bli kvitt det og få et mye bedre sjeldnere etternavn :-)

Jeg ville også at hele familien skulle ha samme etternavn så jeg tok sambos etternavn i fjor mens jeg gikk gravid selv om vi ikke har giftet oss enda. Men jeg beholdt mitt etternavn som mellomnavn. Hadde sambo hatt et helt vanlig navn som f eks Hansen hadde jeg nok vært mer motvillig, men hans etternavn er det kun hans familie som har, så derfor tok jeg det uten å tvile.

Back
Topp