Ikke svar ang. Kub/Nipt-test

MammaTilEnMillion

Glad i forumet
Februarlykke 2022❄️
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg tok ultralydbilder og blodprøver på Haukeland sykehus for 3 uker siden. Kub/Nipt-test...noe i den duren.
De sa at svarene ville være inne etter 2-3 uker.
Jeg har ennå ikke fått svarene. På Helsenorge, står det nada. Og da jeg ringte KK i dag, fant de ingen svar på testen.
Så nå frykter jeg at de har funnet avvik på fosteret, og dermed går over blodprøvene på nytt for å være sikker, før de gir meg de dårlige nyhetene.

Dere andre som har tatt denne testen.....hvor lenge ventet dere på prøvesvarene?

Hilsen Pessimistisk 14+1

Huff, det er nok ikke enkelt for deg, når man venter på noe så viktig! De har kanskje ferie her i Bergen nå, og ting derfor går senere? ❤️

Tok KUB på UNN, og det gikk over 3 uker. Da ringte jordmor og så kom det brev dagen etter:happy: bare vent noen dager til. Skulle hele neste uke også gå ville jeg ringt på nytt, men har kanskje ingen hensikt :wideyed:
Skjønner du venter:Heartred kan fort være ferie som gjør at det tar tid.

Håper det bare har gått treigt pga ferie. Klem :Heartred:Heartred

Jeg tok kub blodprøven for nesten tre uker siden og ultralyden for nesten to uker siden, og fikk egentlig inntrykk av at blodprøvens resultat var kommet da jeg var til ultralyd.
Men nå ble jeg usikker fordi det ikke ble nevnt noe.
Jeg hører til i Stavanger, vet ikke om det har noe å si?

Når jeg tok kub test på Haukeland tok jeg først en blodprøve noen uker før ultralyd. Slik at blodprøvesvarene var klare. Så når jeg var på ultralydundersøkeksen lå jordmor inn målingene fra ul i ett program (?) slik at det ble sammenlignet med svar fra blodprøver. Og fikk dermed svar med engang.

Ja, ventingen gjør meg gal :inpain:
Hun jeg snakket med på telefonen i går, skulle legge igjen et notis til laboratoriet, sa hun.
Jeg ringer nok igjen på onsdag, om jeg ennå ikke har fått noe svar.
Er jo fylt 40 år, og har allerede ett barn med spesielle behov.....så er redd oddsen min er lavere enn gjennomsnittet :yuck:
Om det er avvik, skal vi ta abort :arghh:

Eg tok KUB ifm UL for 2,5 veker siden på HUS. Har heller ikkje fått svar. Har ikkje stressa med det, tenker at det kjem svar om ikkje så lenge. Håper du klarer å slappe av mens du venter:happy:

Samme som Mays’n her.. Blodprøvesvarene hadde Jm fått da jeg var til ultralyd en uke etter blodprøvene ble tatt. Hun sammenliknet og ga oss svar/ vurdering da vi var der ;)

Da var det jammen meg kommet post til meg. Jeg som trodde det kom på Helsenorge.no :wtf:

Står jo at jeg har gode odds for friskt barn mtp disse tre syndromene.
Men syns trisomi 21 (Downs) hørtes lite ut (1:1422)...hva har dere andre fått i svar der?

Vedlegg

• Screenshot_20210801-201343.jpg
    Screenshot_20210801-201343.jpg
    549,1 KB · Visninger: 178
Da var det jammen meg kommet post til meg. Jeg som trodde det kom på Helsenorge.no :wtf:

Men syns trisomi 21 (Downs) hørtes lite ut (1:1422)...hva har dere andre fått i svar der?
Hvis jeg ikke husker feil, så sa jm til meg at alt over 250 var bra, så det er gode tall. Altså, hvis jeg husker rett:Heartred
Mitt tall der var 1 av 2773

Jeg fikk 1 : 1570 på downs, det er jo veldig liten sannsynlighet ;)

Trisomi 21 1: 1323
Trisomi 18 og 13 <1: 20000

Dette var mine svar i 2015.

Fikk en frisk gutt:)

Jeg har fått 1 til 300, så kjenner på den. Tatt grundig ekstra ultralyd privat, og alt så helt fint ut der. Har nylig bestemt oss for å ikke teste videre.

Jeg har fått 1 til 300, så kjenner på den. Tatt grundig ekstra ultralyd privat, og alt så helt fint ut der. Har nylig bestemt oss for å ikke teste videre.

Hvor tykk er nakkefolden? Hos meg målte de den til akkurat innenfor normalen.

Tok KUB på St. Olavs, fikk svar 8 dager senere. Men de analyserer der, sender ikke, så går sikkert fortere der :)

Ta nipt, så får du rnda sikrere svar!

Back
Topp