Ikke svangerskapsforgiftning, men?

Destiny85

Forumet er livet
Jeg har slitt myyye med hodepine i svangerskapet her.. i dag var det ILLE!

Varte hele dagen til tross for 2 runder paracet og mye hvile, så i perioder stjerner, og har fra før myyye vann i kroppen. Blodtrykket var fint (130/85), urinen var fin og blodprøven var fin.
Ble sendt hjem med 5 paracet.. fikk beskjed om å ta 2 der og da, virka en liten halvtime så kom hodepina tilbake.. skulle ta 3 om natta om det ikke ga seg.

Har jeg fremdeles hodepine i morgen tidlig skulle jeg komme til svangerskapspoliklinikken og undersøkes av lege.. men jeg skjønner ikke helt hvorfor?
Noen som har vært borti det før? Hva kan de gjøre med det?

Oppdatering:

Endte opp på sykehuset i dag ja... fikk ikke sove i natt, hadde så vondt at jeg ble kvalm. Tok de 3 paracetene, men det hjalp ikke[&o] Trur jeg har sovet maks 1 1/2 time tilsammen.

Jeg fikk +1 på proteiner i urinen, og blodtrykket var 130/85, men hun mente det ikke var SF. Skal inn på kontroll igjen på mandagen (+ jordmor i morgen), så vi får se hva som skjer.

Har de tatt blodprøver av deg??

Jeg fikk HELLP - syndrom. Med ekstrem hodepine og magesmerter. Men BT og urinen var fin lenge

Kan ikkje ha fått migrene da?
Såvidt eg har hørt er det noen som får det når de går gravide?[8|]

De tok blodprøve ja, men den var fin..

Skjønner liksom ikke helt hva de kan gjøre da?

Da må du bare prøve å slappe av, heldigvis ikke lenge igjen for deg da[:)]
Man blir jo så sliten av hodepine

hvis helsen til mor er så redusert at det ødeleger så kan de ta avgjørelsen om å sette i gang fødselen
ser du har termin nå i april så er jo ikke så lenge til det
Så kan ha noe med det å gjøre

ORIGINAL: bondekone

hvis helsen til mor er så redusert at det ødeleger så kan de ta avgjørelsen om å sette i gang fødselen
ser du har termin nå i april så er jo ikke så lenge til det
Så kan ha noe med det å gjøre

Er satt opp på KS den 13 April pga stort barn da, så er 2 uker igjen..

Nei, for gå å prøve å sove. Satse på at ting blir bedre til i morgen.

Hadde hodepine annenhver dag ca fra uke 30. Blodtrykk på 185/104. Proteiner i urinen. Etter eg fødte fikk eg vite att eg hadde svforgiftning. Men ingenting ble gjort.

Jeg får migrene når jeg er gravid, så kan jo være det du også har fått. Men jeg ville vært påpasselig å heller tatt en ekstra tur til legen bare for å være føre var.

jeg hadde syyyke migrene smerter fra ca 2.trimester da jeg gikk med lillegutt...
ingenting som hjalp...
men jeg hadde veldig lavt blodtrykk da...

Hadde alvorlig sf med 190/120 i bloftrykk, men ikke hodepine. Hadde derimot svangerskapshodepine i svangerskapet og ingen paracet i verden funka på det! Ikke kan man ta migrenemedissin heller:-/ men bt kan svinge veldig, så ville bedt om ny kontroll!

Så lenge blodprøvene, blodtrykk og urinen er fin så er det mest sannsynlig ikke noe "værre" enn svangerskapshodepine. Men er fint at de sjekker deg ordentlig! [:)]

*Oppdatert*

Det kan jo være begynnende SF da, men jeg er ingen lege, så jeg aner ikke.. Det eneste jeg vet er at jeg ble lagt inn på sykehuset med 140/90 i BT, hodepine og 3+ på proteiner... Blodprøvene va rhelt fine lenge, helt til jeg plutselig over natta ble kjempedårlig og fikk HELLP syndrom. Så jeg håper virkelig de passer godt på deg og måler BT med jevne mellomrom..

Hør om du kan får prøve migrene medisin, om det hjelper er det migrene du har. Hadde selv så ille hodepine at jeg ble innlagt på sykehuset, kom dit fikk 1 eller 2 migrenetabletter og den var borte etter 1 time. Da hadde det føltes som om at hode mitt skulle eksplodere i mange dager[:(]

Hadde svangerskapsmigrene jeg. Eneste som hjalp var å sove og ligge på et kaldt rom. [X(]

God bedring

kan legge til at jeg ble først innlagt med 140/90 i bt. dagen etter spratt det opp til 190/120. full krisemaksimeriiiing! så det kan jo fort sprette veggimellom! ville bedt dem om tett oppfølging i så fall, hvis du blir sendt hjem igjen! i andre svangerskap var jeg inne hver dag og annenhver dag for ctg, blodtrykk, ultralyd osv. første svngerskap innlagt fra uke 32 og fram til igangssetting.

Synes det er litt rart at de ikke mener det er det nå.. for sist hadde jeg +1 på proteiner, 129/90, og ødem.
Eneste forskjellen er at undertrykket nå er 85..[&:]
Vi får se hva urinen viser i morgen da..

ORIGINAL: Destiny85

Synes det er litt rart at de ikke mener det er det nå.. for sist hadde jeg +1 på proteiner, 129/90, og ødem.
Eneste forskjellen er at undertrykket nå er 85..[&:]
Vi får se hva urinen viser i morgen da..

Pass iallefall på om du blir verre evt får smerter i mellomgulvet, søsteren min hadde heller ikke veldig høyt BT i starten av sine symptomer, men hun ble lagt inn for å være føre var. I løpet av 6 timer gikk det fra å se an situasjoenen, til ks midt på natten med blodplateoverføring. Hadde de ikke tatt KS da hadde hun sansynligvis ikke overlevd, hun hadde HELLP. Så vær på vakt og ikke gi deg om du føler deg verre.

Kanskje det er begynnende SF? Jeg hadde det slik som deg i mange uker, men BT mitt hoppet litt opp og ned (90 ene dagen og 95 andre dagen), 1+ ene dagen og ingenting andre dagen)...Slet siden uke 13 med hodepine, og skjønte at ting ikke var som de skulle være. Utviklet seg gradvis fra uke 31 til SF, blodprøvene begynte også å forandre seg, men likevel ville de ikke gjøre noe (lå bare inne til observasjon flere ganger i uken) fordi jeg hadde tatt KS med første...Endte opp med veldig lave trombocyttverdier, 170/110 i BT, 2+ på protein og 4+ på blod...egentlig ganske irritert for at de ikke gjorde noe tidligere, men lot meg gå slik i 2 måneder! 

Back
Topp