Ikke stor mage, sa du?

ingiln

Flørter med forumet
Jeg synes alltid det er koselig når noen kommenterer magen min. Men blir samtidig litt irritert når jeg nevner termindatoen og får som kommentar at jeg har jo ikke stor mage i det hele tatt! Jeg har tvillingmage, og jeg er sikker på at mannen min og jeg ikke overdriver når vi sier at den nærmer seg størrelsen den hadde da jeg fødte vår datter. Og i dag er det tre måneder til termin! Må jeg stille meg i profil for at folk skal se magen min skikkelig?

Mine nærmeste synes jeg har blitt veldig stor, og det er jo det viktigste. Jeg bare elsker mammamagen min, elsker å vise den frem! :)

Sier folk at magen min ikke er stor fordi de synes det er et kompliment? Eller synes de virkelig ikke at magen er stor? Da må det være fordi de bare ser den forfra...

Hva synes dere om slike kommentarer? Er dere glad i magene deres?

ImageUploadedByBV Forum1379926403.906330.jpg

Jeg fikk også en kommentar om at "den ser ikke så tung ut", da var det 2-3 uker til termin, og jeg hadde gått opp 30 kg. Kjente at jeg blei litt forbanna inni meg da ja, syns det var ganske så tungt!

Vedlegg

• 1379929827197.jpg
    1379929827197.jpg
    63,9 KB · Visninger: 161
Kan godt tenke meg at de sier det nesten som et kompliment. På meg virker det av og til som at det beste og "flinkeste" man kan gjøre som gravid er å ikke se ut, virke som eller oppføre seg som man er gravid i det hele tatt.
Jeg synes magen din er stor! :) Men kanskje ikke volsomt stor vis det er to inni der, om jeg skal sammenligne med min. Jeg får for øvrig høre jevnt og trutt at jeg har veldig liten mage - det har riktignok roa seg litt nå, den har gjort et vokserykk de siste par ukene.

Nyt mammamagen og stol på at du har rett :) Vi er så forskjellige og folk mener mye rart. Ofte sier vel folk mye bare for å si noe også.
Også for å svare på siste spørsmålet ditt: Jeg liker magen bedre nå enn forrige gang jeg var gravid. Men mest av alt synes jeg den begynner å bli i veien :) Foretrekker å være "herre i eget hus" ;)

Jeg blir sliten av at folk hele tiden skal mase om hvor stor jeg jeg, så det der funker begge veier. Jeg VET at jeg er stor, og jeg føler meg ikke noe mer stilig av at alle blir like overrasket over at det ikke er termin før i desember...

Magen din er nok litt større enn min, jeg er 30+1 idag. På symfysemålet ligger jeg helt oppe på det grønne feltet, hvor ligger du? Jeg får høre at babyen er så stor, føler magen er stor men er jo tross alt en baby på 1,5 kg inni der så skjønner egentlig ikke hvordan hun får plass ;) må være veldig spennende å ha to inni der :)

Hei dere som får kommentarer på "for liten" mage (som jeg forøvrig ikke er enig i - det var da helt normale, fine gravidmager!); Idag fikk jeg en "lykke til med fødselen, det kan jo ikke være så lenge til"-kommentar fra bussjåføren jeg sitter på med hver dag...og kommer til å sitte på med hver dag i to måneder til fram til permisjonen starter...:/

Hei dere som får kommentarer på "for liten" mage (som jeg forøvrig ikke er enig i - det var da helt normale, fine gravidmager!); Idag fikk jeg en "lykke til med fødselen, det kan jo ikke være så lenge til"-kommentar fra bussjåføren jeg sitter på med hver dag...og kommer til å sitte på med hver dag i to måneder til fram til permisjonen starter...:/
Jeg føler med deg!!! Jeg får også høre "nå er det ikke lenge igjen.." JO det er det!! Tre måneder faktisk... blæh..

Magen din er nok litt større enn min, jeg er 30+1 idag. På symfysemålet ligger jeg helt oppe på det grønne feltet, hvor ligger du? Jeg får høre at babyen er så stor, føler magen er stor men er jo tross alt en baby på 1,5 kg inni der så skjønner egentlig ikke hvordan hun får plass ;) må være veldig spennende å ha to inni der :)

Jeg ligger et stykke over det grønne feltet på symfysemålet. Følger min egen kurve :)

Det fins vel større mager enn min, men min er stor til å være meg :)

Syns folk kan holde seg til å si "åh, så fin mage da" eller ingenting. Å kommentere størrelsen på folk syns jeg er heeelt unødvendig. Er på ikke morsomt å høre verken "åhåi, nå er det ikke lenge igjen du!" eller "er du gravid du ja, den va jo ikke stor" :P

Føler med deg! Får hele tiden høre at jeg har liten mage, men det var den i forige svangerskap også, men målene er helt fine og det er det viktigste. Men er ikke noe gøy og høre det hele tiden.. Jeg syns selv jeg er kjempestor :p
Kos dere med magene deres damer, store eller små :D

Back
Topp