Ikke spise nøtter når man er gravid

Sånn vet jeg det var litt før i tiden. Det er jo masse slikt man har gått bort ifra de siste 15-20 årene. Mye rart. Ikke rart gravide blir forvirra. 

Å herlighet! Det med nøttene vet jeg ikke noe om - jeg er selv allergisk så sier seg selv at jeg ikke spiste nøtter selv under graviditeten - var aldri noe tema.

Helt utrolig hvordan rykter kan oppstå - og de er jo helt ekstreme på det også da! "Hun ristet spørrende på hodet", faktisk;) hehe

Hehe, ja jeg måtte bare le litt. Det står også i artikkelen at hun selv ikke er allergisk så det er iallefall ikke derfor. :P

Som de over skriver, så er pressen på jakt hele tida. Kan jo være mange grunner til at hun ikke spiste nøtter, men klart pressen må spekulere. De hadde vel helst sett at nyheten om en baby hadde kommet for et par måneder siden.

I Norge er det ikke kommet noen anbefalinger om saken, men i England er visst pianøtter på fy-for-gravide-lista.
Men uansett da. Det kan jo være mange andre grunner til at hun ikke ville ha... Hadde skjønt spekulasjonene bedre dersom hun takka nei til alkohol, men selv det kan ha heeeelt andre grunner.
Men sånn er det jo med tabloidpresse...

Hørtes skikkelig teit ut og ikke noe jeg har fått med meg..kun hørt det i forbindelse med amming jeg! Men de leter vel desperat etter noe å skrive om og å være først ute med nyheten om at ho er gravid...noe jeg faktisk ikke tror ho er 

Det var slik før, da man ikke visste hvordan allerig oppsto, mye som var fy-fy........ så når jeg hører utsagnet "gravide kan ikke spise noe nåtildags" eller "gravide kan ikke spise noenting lengre" fordi de ikke kan spise måkeegg og rått kjøtt...... ;)

Back
Topp