Ikke spise før tidlig ul?

N-40484132

Flørter med forumet
Skal på tidlig ul i morgen, har vært gravid flere ganger før og tatt ultralyder, men aldri fått med meg at jeg ikke bør spise mat to timer før. Siden det er på morgen, så bør jeg ikke spise da? Å jeg som må spise med en gang jeg står opp ellers blir jeg kvalm..
 
Skal på tidlig ul i morgen, har vært gravid flere ganger før og tatt ultralyder, men aldri fått med meg at jeg ikke bør spise mat to timer før. Siden det er på morgen, så bør jeg ikke spise da? Å jeg som må spise med en gang jeg står opp ellers blir jeg kvalm..
Jeg spiste som normalt. Har ikke hørt noe om at man ikke bør spise. Jeg har vært på tre ultralyder så langt dette svangerskapet og har ikke vært et tema. Heller ikke i mine tidligere svangerskap.
 
Har heller aldri hørt om dette på noen av mine ultralyder. Hvor har du funnet den informasjonen? :)
 
Skal på tidlig ul i morgen, har vært gravid flere ganger før og tatt ultralyder, men aldri fått med meg at jeg ikke bør spise mat to timer før. Siden det er på morgen, så bør jeg ikke spise da? Å jeg som må spise med en gang jeg står opp ellers blir jeg kvalm..
Aldri hørt om heller. Tror du kan spise som vanlig :)
 
Bare kom over det. Derfor jeg lurte . Aldri fjort jeg heller altså. Bare plutselig så d
 

Vedlegg

  • IMG_6959.png
    IMG_6959.png
    349,1 KB · Visninger: 22
Det eneste jeg har fått beskjed om er å tisse før undersøkelsen. :)
 
Skal på tidlig ul i morgen, har vært gravid flere ganger før og tatt ultralyder, men aldri fått med meg at jeg ikke bør spise mat to timer før. Siden det er på morgen, så bør jeg ikke spise da? Å jeg som må spise med en gang jeg står opp ellers blir jeg kvalm..
Har hørt at det er fordi baby kan bli vilter i magen og da er det vanskelig å ta ordentlige mål når babyen bare spreller. Alle mine har vært veldig urolig i magen så har brukt endel ekstra tid :joyful: Men for all del, spis og drikk med god samvittighet om du er kvalm! De får de målene de trenger uansett :)
 
Jeg hadde ultralyd i dag, og valgte å ikke spise de to timene før. Baby lå helt rolig, og jordmor fikk tatt gode bilder og målinger uten problem. Om det har noe med at jeg ikke spiste, eller om det bare er flaks vet jeg ikke, haha. Tenker det er lurt å lytte til kroppen, om den trenger mat for å ikke bli kvalm, ville jeg spist! Lykke til
 
Back
Topp