Ikke særlig ømme bryst

Annastar

Blir kjent med forumet
Marshmallows2021
God kveld!

Føler «alle» får ømme bryster når de blir gravide. Selv fikk jeg det i første svangerskap. Var så vondt å ta av bh’n om kveldene at jeg nesten gråt. I dette svangerskapet har jeg nesten ikke hatt antydning til ømme bryster. Har kjent det har «stikket» litt av og til, men ikke noe mer. Kan det være fordi jeg ammet for inntil et år siden? Er 5+0.
 
God kveld!

Føler «alle» får ømme bryster når de blir gravide. Selv fikk jeg det i første svangerskap. Var så vondt å ta av bh’n om kveldene at jeg nesten gråt. I dette svangerskapet har jeg nesten ikke hatt antydning til ømme bryster. Har kjent det har «stikket» litt av og til, men ikke noe mer. Kan det være fordi jeg ammet for inntil et år siden? Er 5+0.
Sniker:) ikke alle får det. Jeg er 13+1 med tvillinger og har ikke hatt ømme bryst. Alt er fint med mine 2, så de på ultralyd for 2 dager siden:love7 men bekymret meg for dette jeg og en stund i begynnelsen.
 
Har ikke ømme bryst i det heletatt :)
Sluttet å amme for ca 1,5 mnd siden, så kan godt være noe i det :)
 
Jeg har heller ikke ømme pupper og bekymrer meg også (er 4+2). 1 år siden jeg ammet, og ømme pupper var mitt første graviditetstegn sist. Men tror det kan være veldig forskjellig for hver graviditet. Så jeg Prøver å ikke tenke for mye på det, men kommer til å ta en digitaltest neste uke for å bekrefte 3+ Har du tatt en sånn test?
 
Jeg har heller ikke ømme pupper og bekymrer meg også (er 4+2). 1 år siden jeg ammet, og ømme pupper var mitt første graviditetstegn sist. Men tror det kan være veldig forskjellig for hver graviditet. Så jeg Prøver å ikke tenke for mye på det, men kommer til å ta en digitaltest neste uke for å bekrefte 3+ Har du tatt en sånn test?
Ja, har en sånn test liggende. Fikk 1-2 uker når jeg var 3+6. Nå har jeg kommet til 5+1. Ønsker å vente i to- tre dager til for å være sikker..
 
Har ikke hatt noe ømhet før den siste uka, 10+1. Og da må jeg kjenne godt etter:p forrige graviditet var det skikkelig ømt. 5 mnd siden amming.
 
Ja, har en sånn test liggende. Fikk 1-2 uker når jeg var 3+6. Nå har jeg kommet til 5+1. Ønsker å vente i to- tre dager til for å være sikker..
Spennende:happy: jeg klarer nok ikke vente lenger enn til 5+1:wacky: Jeg tenker at når man da får 3+ betyr det jo ihvertfall at HCG utvikler seg i det tempo det skal så da blir ihvertfall jeg litt tryggere.
 
Takk for mange svar. Betryggende at jeg ikke er alene:Heartred Opplevde noe sikkelig ekkelt i dag da. 2 åringen i huset landet med strake hender og all sin kraft nederst på magen min. Fikk veldig vondt og er enda litt varm og øm. Det sies at spiren skal ligge godt beskyttet, men synes dette var skremmende. Er for tidlig å se noe på ul antar jeg. Er 5+1 i dag ut i fra mens. Får bare leve i håpet om at det gikk bra i noen uker til... :(
 
Sniker fra novembergruppa. Jeg har ikke hatt ømme bryst en eneste gang dette svangerskapet, er førstegangsfødende og var bekymret for det i starten, men forsto at selv om det er et veldig vanlig symptom så er vi alle veldig forskjellige. Alt er bra med lille jenta i magen og er i dag 22+3.
 
Takk for mange svar. Betryggende at jeg ikke er alene:Heartred Opplevde noe sikkelig ekkelt i dag da. 2 åringen i huset landet med strake hender og all sin kraft nederst på magen min. Fikk veldig vondt og er enda litt varm og øm. Det sies at spiren skal ligge godt beskyttet, men synes dette var skremmende. Er for tidlig å se noe på ul antar jeg. Er 5+1 i dag ut i fra mens. Får bare leve i håpet om at det gikk bra i noen uker til... :(
Jeg tror nok alt går helt fint siden du er kommet såpass kort:Heartred
 
Godt å se at det er så mange med samme erfaring. Jeg hadde også ømme bryster som mitt første graviditetstegn de to gangene jeg har vært gravid tidligere. (En av gangene var en SA). Brystene var så ømme og vonde at jeg ikke kunne ligge på magen. Denne gangen har jeg ikke antydning til ømhet engang. Interessant å lese at flere har samme erfaring og at det kan ha noe med kort tid siden amming? Jeg sluttet vel å amme for ca 3-4 mnd siden.
 
God kveld!

Føler «alle» får ømme bryster når de blir gravide. Selv fikk jeg det i første svangerskap. Var så vondt å ta av bh’n om kveldene at jeg nesten gråt. I dette svangerskapet har jeg nesten ikke hatt antydning til ømme bryster. Har kjent det har «stikket» litt av og til, men ikke noe mer. Kan det være fordi jeg ammet for inntil et år siden? Er 5+0.

Jeg hadde ikke ømme bryst hele mitt første svangerskap.
Jeg har denne gangen da, men det er mulig å ikke ha detxsmile5
 
God kveld!

Føler «alle» får ømme bryster når de blir gravide. Selv fikk jeg det i første svangerskap. Var så vondt å ta av bh’n om kveldene at jeg nesten gråt. I dette svangerskapet har jeg nesten ikke hatt antydning til ømme bryster. Har kjent det har «stikket» litt av og til, men ikke noe mer. Kan det være fordi jeg ammet for inntil et år siden? Er 5+0.
Hvordan gikk det med deg?:) jeg er 4+3, og har heller ikke ømme bryster. I første svangerskap var de superømme.
 
Hvordan gikk det med deg?:) jeg er 4+3, og har heller ikke ømme bryster. I første svangerskap var de superømme.
Ikke meg du spør, men jeg er gravid med nummer 3 nå (15 uker). I andre svangerskapet var brystene suuuuperømme. De vokste fort og måtte kjøpe nye BH-er som ikke pressa. AAUU. Men i dette har jeg ikke vært øm i det hele tatt. Amma nummer to til jeg var 5-6 uker gravid med neste nå, vet ikke om det har hatt innvirkning. Men ultralyd viser at jeg er like gravid nå som sist med en liten sprellende tilsynelatende frisk babis :) Så svangerskapene kan være veldig forskjellig.
 
Back
Topp