Ikke rop til barnet ditt!

Tips nummer 4 er helt genialt! Et fantastisk redskap :-)
Jeg jobber hele tiden med å roe meg ned. Jeg synes selv jeg kjefter for mye. Men jeg banner aldri til barnet, og jeg sier unnskyld om jeg føler at jeg gjorde feil. Jeg tror på konsekvenser, så når lillemor gjør noe hun ikke får lov til så får hun advarsler, og hører hun ikke så må vi følge det opp. Men jeg kan roe ned stemmebruken, for det er sjeldent behov for kjeft. Så godt som aldri faktisk, det er mye mer produktivt å lære barnet hva det skal gjøre enn å bare kjefte over at det gjør ting det ikke får lov til.

Jeg teller og teller og teller og.....
Sksl prøve hviskinga

Er ikke det opplagt da? Burde ikke trenge en professor til å fortelle en at en ikke skal banne og komme med fornærmelser til barna...
Problemet med slike korte unyanserte artikler er at foreldre blir livredd for å irettesette ungene sine og er ikke tydelige nok som gjør barna utrygge. Edit: pga all reklamen trodde jeg artikkelen stoppet, så nå det var mye mer under :)

Last edited:
Ikke for å høres partisk ut med meg selv, men jeg tror neppe det er så ille med kjefting her i huset. Det blir som regel når begeret er fullt ved leggetider. Men dette forandrer seg vel. ;) Jeg har jo bare én treåring foreløpig. :P

Å telle til ti fungerer dårlig for meg. :P Jeg har fortsatt lyst til å rive ned huset etter tellingen...

Ikke for å høres partisk ut med meg selv, men jeg tror neppe det er så ille med kjefting her i huset. Det blir som regel når begeret er fullt ved leggetider. Men dette forandrer seg vel. ;) Jeg har jo bare én treåring foreløpig. :P

Å telle til ti fungerer dårlig for meg. :P Jeg har fortsatt lyst til å rive ned huset etter tellingen...
Noen har lengre lunte enn andre;) hehe

Er ikke det opplagt da? Burde ikke trenge en professor til å fortelle en at en ikke skal banne og komme med fornærmelser til barna...
Problemet med slike korte unyanserte artikler er at foreldre blir livredd for å irettesette ungene sine og er ikke tydelige nok som gjør barna utrygge. Edit: pga all reklamen trodde jeg artikkelen stoppet, så nå det var mye mer under :)
Nei trenger ikke nødvendigvis en professor for å fortelle det, men er jo greit med en påminnelse og da er det vel mer troverdig om en professor forteller enn om nabokona skulle fortalt:)

Synes det er ganske opplagt. Jeg ble oppdratt med verbal "slåing", og jeg merker det godt i mitt dagligliv for å si det sånn.
Så det var noe jeg bestemte meg for før jeg fikk barn at jeg aldri skulle videreføre.

Back
Topp