Ikke ri når man er gravid?

Lille Lykke

Forumet er livet
Himmelbarn
Leser dagens tekst på pregnancy+ om aktiviteter som er fyfy under svangerskapet. Var ikke klar over at ridning er en av de! Andre hestefolk her med noen meninger? Hva med rolig ridning tro?

Jeg rei gjennom forrige svangerskap, kommer til å fortsette så lenge det er behagelig denne gangen også! Jm mente forrige gang at det ikke skulle være noe problem. Men greit å holde seg til en trygg hest, tenker jeg :happy:

Det er vel fordi man kan falle av, så greit å holde seg til en rolig hest. Om du er en erfaren rytter, så går det nok veldig bra tenker jeg:)

Leser dagens tekst på pregnancy+ om aktiviteter som er fyfy under svangerskapet. Var ikke klar over at ridning er en av de! Andre hestefolk her med noen meninger? Hva med rolig ridning tro?
Sniker fra Desember. Jeg er en meget erfaren rytter. Jeg sluttet tvert å ri da jeg fikk positiv test med sønnen min. Ikke verdt det om man detter av eller blir sparket. Og der skjer jo, jaffal med de hestene jeg holdt på med.
Men vet det er mange som rir hele veien. Selve ridningen er jo ikke farlig. :-)

Jeg har ikke turt å ri når jeg er gravid.. Er noen år siden jeg falt av sist, men alikevell. Hoppa mi er gammel og burde være stø. Men har fortsatt sine dager, for å si det sånn:-p 18 år i går, 15 år som min<3 hun er med som hund på tur i stedet om dagen>.<

Tror ikke balansen er den samme i svangerskapet heller. Ville ikke tatt den risikoen.

Jeg har ikke turt å ri når jeg er gravid.. Er noen år siden jeg falt av sist, men alikevell. Hoppa mi er gammel og burde være stø. Men har fortsatt sine dager, for å si det sånn:-p 18 år i går, 15 år som min<3 hun er med som hund på tur i stedet om dagen>.<
Jeg har en gammel fjording på hele 35 år og ei veldressert islandshoppe på 16 :) Gode og gamle. Har til dags dato ikke vært redd for å falle av akkurat de to. Men jeg blir jo plutselig det nå. Har gledet meg så til late småturer til stranda i sommer :) Mannen tar seg av foring nå - det er eneste situasjon jeg har vært redd for at noe kan skje i matknuffinga hestene i mellom.

Jeg har en gammel fjording på hele 35 år og ei veldressert islandshoppe på 16 :) Gode og gamle. Har til dags dato ikke vært redd for å falle av akkurat de to. Men jeg blir jo plutselig det nå. Har gledet meg så til late småturer til stranda i sommer :) Mannen tar seg av foring nå - det er eneste situasjon jeg har vært redd for at noe kan skje i matknuffinga hestene i mellom.
Hadde jeg hatt en gammel fjording så hadde jeg nok ridd... Men merra mi er varmblodstraver, å de blir liksom aldri helt gamle:'-D pga tidligere maer så er jeg liksom ekstra redd for å miste også, derfor tør jeg ikke ri henne.

Kos deg med hestene du:-*

Sist jeg var gravid red jeg kun en gang. Jeg tror jeg var 12 uker ca og ble sjøsyk så fort jeg satt meg opp. :(
Men jeg tror og det har med fare for fall og spark etc. :)

Sist jeg var gravid red jeg kun en gang. Jeg tror jeg var 12 uker ca og ble sjøsyk så fort jeg satt meg opp. :(
Men jeg tror og det har med fare for fall og spark etc. :)
Ja, det er nok det som er grunnen. Tror i midlertidig det er større fare for at jeg faller ned den bratte trappa vår opp til andre etasje enn fra hestene våre :)) Men jeg skjønner at jeg må være mer varsom fremover.

Mener å ha lest at man kan fortsette å ri om du gjorde dette før du ble gravid, men det er ikke anbefalt å starte opp med dette som gravid. Føl deg frem og kos deg sier jeg. Kroppen sier iallefall ifra om den får nok, så får du heller se ann risikoen for fall/spark

Mener å ha lest at man kan fortsette å ri om du gjorde dette før du ble gravid, men det er ikke anbefalt å starte opp med dette som gravid. Føl deg frem og kos deg sier jeg. Kroppen sier iallefall ifra om den får nok, så får du heller se ann risikoen for fall/spark
Takk! Ja jeg skal ta det litt som det kommer tenker jeg :)

Jeg har også hest, driver ikke og faller av sånn i tide og utide, ikke er det noen fare for å bli sparket av egne hester heller. Jeg rir foreløpig, føler meg frisk og fin, har ikke vondt noe sted verken før eller etterpå. Tror jeg kommer til å fortsette med det til det ikke føles bra mer.

Back
Topp