Ikke plass til stellebord på badet

Silkehår

Blir kjent med forumet
Hei! Føler jeg stiller mange dumme spørsmål her.

Men hvor har man stellebordet hvis man ikke har plass til det på badet? Er det ikke upraktisk å ha det på barnerommet når det er i en annen etasje?
 
Jeg har stellebordet på barnerommet :) det er i samme etasje som resten da.. jeg er glad for det, hadde ikke orket opp og ned trapper med baby og dårlig rygg
 
Vi har to bad da, men stellebordet har kun plass i 2. Etg. Planen er å ta bæsjebleier oppe. Og ha en løs stellematte til tissebleier stående i 1. Etg. Bytter da tissebleier på rommet vårt i 1. Etg, tar bare med våt klut fra badet nede... Samme løsningen hadde jo blitt uten badet oppe. Så å ha stellebord på babys soverom er absolutt en løsning :) balje med vann og klut. Litt mer styr men d blir jo rutine. Hvis man ikke bruker våtservietter da :)
 
Vi har ikke plass til stellebord, så her blir det stellematte oppå vaskemaskinen. Hadde det med forrige også. Flytter bare matta rundt hvis vaskemaskinen er i bruk.
 
Hva med vegghengt stellebord? Eller bare matte på gulvet? Sist hadde vi matte oppå vaskemaskinen, da bodde vi i leilighet med bare ett bad.

Nå bor vi i hus og har et bad i hver etasje. Alle soverom er oppe, og der er også hovedbadet med stellebord. Praktisk for skift om natten, da det er rett ved siden av soverommet.
Hovedetasjen er nede, og der har vi toalett med dusj og baderomsinnredning. Gidder ikke å ha stellebord der også, men tenker å ha bleier og kluter i en skuffe, og kanskje body+strømpebukse. Da kan jeg bare hente der og f. eks skifte tissebleie på håndkle i stua ☺️
 
Vi skal kjøpe minst mulig gadgets som tar masse plass og må kvittes med etter noen måneder, så blir ikke noe stellebord på oss. Blir nok en enkel stellematte på baderomsbenken eller vaskemaskinen :happy: Der er det vask og skapplass til alt vi trenger.
 
Vi skal kjøpe minst mulig gadgets som tar masse plass og må kvittes med etter noen måneder, så blir ikke noe stellebord på oss. Blir nok en enkel stellematte på baderomsbenken eller vaskemaskinen :happy: Der er det vask og skapplass til alt vi trenger.

Stellebord er vel noe som blir brukt ofte lenger enn noen måneder :) Her blir stellebordet brukt frem til bleieslutt, så noen år. Men det viktigste er jo å ha en plass å bytte bleier som man er komfertabel med, uansett om det er bord, kommode eller på benk/vaskemaskin. :)
I TS sin situasjon ville jeg kanskje hatt stellekommode på soverom (en som kan bli bare kommode når du er ferdig med bleier, og nå også kan romme klær) og stellematte på gulvet på stue :)
 
Vi hadde stellematte på vaskemaskinen. Det kan du fint ha i stua eller et annet sted. Viktigste er at du ikke må gå langt hver gang ei bleie skal skiftes tenker jeg. Jeg liker å ha rennende vann npr jeg skal skifte bleie, er ikke så glad i våtservietter, men man kan fint lage "våtservietter" av gjenbrukskluter eller engangs kompresskluter som man ordner til om morgenen også varer det ett døgn.
 
Vi hadde ikke plass til stellebord på badet sist, så vi hadde det på barnerommet i andre etasje. Vi hadde løs stellematte i stua, så vi skiftet tissebleier der.

Ang tilgang til vann og ikke bruke våtservietter osv, så løste vi det på denne måten:
Tørre engangsservietter (disse er da ikke tilsatt noe) som ble dyppet i vann. Vannet var i noen skåler som var ment til å henge på siden av stellebordet. Sikkert opprinnelig ment til oppbevaring av kremer osv, men det fungerte ypperlig til kluter.

Ellers så har vi også lagt stellematte på spisebordet, stuegulvet, vaskemaskinen, senga og alle steder vi fant ut at det var enkelt og greit å skifte der og da :)
 
Vi hadde ikke plass til stellebord på badet sist, så vi hadde det på barnerommet i andre etasje. Vi hadde løs stellematte i stua, så vi skiftet tissebleier der.

Ang tilgang til vann og ikke bruke våtservietter osv, så løste vi det på denne måten:
Tørre engangsservietter (disse er da ikke tilsatt noe) som ble dyppet i vann. Vannet var i noen skåler som var ment til å henge på siden av stellebordet. Sikkert opprinnelig ment til oppbevaring av kremer osv, men det fungerte ypperlig til kluter.

Ellers så har vi også lagt stellematte på spisebordet, stuegulvet, vaskemaskinen, senga og alle steder vi fant ut at det var enkelt og greit å skifte der og da :)

Takk for svar. Vi har kommet frem til at vi løser det på denne måten :)
 
Back
Topp