Ikke planlagt nr 3

Freya

Elsker forumet
Da var jeg visst gravid! Har en på 3 år og en på 10 måneder, og nå sitter jeg med positiv g-test i hånda. Dette var jo ikke planlagt, så jeg vet ikke hva jeg skal føle akkurat nå. Vi har noen ganger snakket om at vi kanskje skal prøve på en nr 3, men ville jo vente ett år til i hvert fall. Det kommer til å bli tøft å gå gravid og ha en baby å passe på i tillegg tror jeg. Noen som har erfaringer å komme med, og som har tette barn?

Beregnet termin er 9. juni, ut i fra unnfangelse. Mulig jeg hadde eggløsning noen dager senere...
 
Da var jeg visst gravid! Har en på 3 år og en på 10 måneder, og nå sitter jeg med positiv g-test i hånda. Dette var jo ikke planlagt, så jeg vet ikke hva jeg skal føle akkurat nå. Vi har noen ganger snakket om at vi kanskje skal prøve på en nr 3, men ville jo vente ett år til i hvert fall. Det kommer til å bli tøft å gå gravid og ha en baby å passe på i tillegg tror jeg. Noen som har erfaringer å komme med, og som har tette barn?

Beregnet termin er 9. juni, ut i fra unnfangelse. Mulig jeg hadde eggløsning noen dager senere...

Da var jeg visst gravid! Har en på 3 år og en på 10 måneder, og nå sitter jeg med positiv g-test i hånda. Dette var jo ikke planlagt, så jeg vet ikke hva jeg skal føle akkurat nå. Vi har noen ganger snakket om at vi kanskje skal prøve på en nr 3, men ville jo vente ett år til i hvert fall. Det kommer til å bli tøft å gå gravid og ha en baby å passe på i tillegg tror jeg. Noen som har erfaringer å komme med, og som har tette barn?

Beregnet termin er 9. juni, ut i fra unnfangelse. Mulig jeg hadde eggløsning noen dager senere...
Jeg er "kun" gravid med nr 2, men har en gutt på litt over 8 måneder. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan dette skal bli. (Om alt går bra!) Jeg synes også det kunne vært fint og høre noen andres erfaringer med to tette barn, og om dere har noen tips eller råd! :)
 
Ringte akkurat mannen. Han var overrasket, men samtidig litt gira. Det var jo koselig. :) Han synes det var like greit at vi fikk en til nå, for da er vi tidligst mulig ferdig med denne tøffe tida med lite søvn. Og det er jo sant. Det kan jo hende vi ville bestemt oss for å få en til om noen år, og da måtte man ha startet helt på nytt. Også hadde det jo vært moro om det ble en gutt denne gangen.... Har to jenter fra før. ;)
 
Det går nok bra! Greit å bli ferdig med den slitsomme småbarnstida først som sist ;) Her blir det to år mellom de to første, og satser på tredjemann to år etter det. Ikke så tett som dine yngste da, men føler for å slå tre fluer i en smekk :D De kommer jo til å få masse glede av hverandre, siden de er så tette. Det vil gjøre ting enklere for dere etter hvert. Blir sikkert slitsomt i starten, men minsten begynner vel i barnehage om ikke så lenge, og det skjer jo ofte noe magisk rundt ettårsalderen, med tanke på soving om netterne.. Bare å ha gode rutiner, og prioriter søvn, slik at dere ikke blir utslitte.
 
Det går nok bra! Greit å bli ferdig med den slitsomme småbarnstida først som sist ;) Her blir det to år mellom de to første, og satser på tredjemann to år etter det. Ikke så tett som dine yngste da, men føler for å slå tre fluer i en smekk :D De kommer jo til å få masse glede av hverandre, siden de er så tette. Det vil gjøre ting enklere for dere etter hvert. Blir sikkert slitsomt i starten, men minsten begynner vel i barnehage om ikke så lenge, og det skjer jo ofte noe magisk rundt ettårsalderen, med tanke på soving om netterne.. Bare å ha gode rutiner, og prioriter søvn, slik at dere ikke blir utslitte.

Ja, du har rett i det. Greit å bli ferdig med den "verste" tida med en gang! :p
Søvn ja.... Alfa og omega! Jeg har etter 3,5 år med lite søvn begynt å klare meg på mindre. Håper det fortsetter, selv om jeg er redd for at det kommer til å bli ille i graviditeten. Husker jeg var supertrøtt begge graviditetene. Sovnet nesten på jobb, og slet med å kjøre hjem fra jobben igjen.
 
Gratulerer med graviditeten! :)

Jeg tenker jo som så at når man har ubeskyttet sex vet man om sjansen for en graviditet. Men skjønner godt det kom overraskende likevel.

Det blir nok en spennende, flott og litt krevende tid. Deilig å bli tidlig ferdig tidlig med bleier ol. Og de små vil sikkert ha stor glede av jevnaldrende lekekamerater årene dom kommer. Dere får det nok supert med tre små :)

Håper sjokket har lagt seg og at dere gleder dere! Spennende med en liten en på vei:)
 
Back
Topp