Ikke pent

Hvis du ser bort fra luene så er det en del plagg der som sikkert er populære blant folk som er veldig interesserte i og fascinerte av mote. Det er ikke nødvendigvis laget for å appellere til de store massene. Selv likte jeg godt jakken på bilde nummer 15, tror jeg det var (det var muligens også den mest kommersielle i hele kolleksjonen).

Ellers så jeg ikke så mye jeg kunne tenke meg å gå i selv, men som jeg likevel kan sette pris på å se på andre, siden det ville være en forfriskende avveksling fra den homogene Bik Bok- og Cubus-massen.

Det er forresten det som er så fint med designerklær og merker som henvender seg til et smalere publikum - de tilbyr ikke nødvendigvis klær fordi det skal være "pent", men fordi de vil gi kjøperen mulighet til å uttrykke andre sider ved personligheten sin, enn det evinnelige "pene". Hvorfor skal vi alltid se pene ut? Kan det ikke være kult at noen vil se rar, skummel, sær, uformelig, mektig, utenomjordisk (!) ut? Jeg synes det gir håp til hele klesbransjen.

Det er jo sjelden akkurat de klærne på catwalken folk går i da, men de representerer mer den kunstneriske delen av selve snittet og stilen.

Dani California skrev:
Det er jo sjelden akkurat de klærne på catwalken folk går i da, men de representerer mer den kunstneriske delen av selve snittet og stilen.

Akkurat denne kolleksjonen er ready-to-wear, så plaggene blir å finne i butikker ganske så nøyaktig slik de fremstår på bildene.

Dani California skrev:
Ooooh in that case må jeg iallefall få meg en sånn lue

Kjempelurt og praktisk; den kan nemlig også vikariere som stringtruse.

her ser du et resultat av snikislamisering.... 

Men altså det er alltid dratt til ytterpunktene på catwalken da - det er til inspirasjon for lagingen av de klærne som havner i butikkene. det er stilen, snittene, stemningen osv ikke direkte plaggene i seg selv som er moten.

Back
Topp