Vi har ikke gått over til vanlig melk til maten enda, bruker flaske med nan 4 ganger dagen enda. Men skal snart begynne å prøve litt og litt mer vanlig melk. Hun er elendig på å drikke vann da, så blir melk til alle måltidene foreløpig (nå spiser hun ikke så mye enda heller da, selv om det nå ser ut til å ha løsnet litt så hun spiser mer og mer). Det er jo en god del næringsstoffer i den og vil helst prøve at vi selv prøver ut melka og ikke når vi har barnevakt. Kommer senere til å gi melk til frokost og lunsj og evt kveldsmat (er egentlig ganske ofte det ikke er kveldsmat på de små her, siden middagen slutter som oftest når det er klart for å gå på badet). Jeg synes det er ganske viktig at de små drikker melk til brødmåltidene, så kan de heller drikke annet til middagen. Men det er jo masse viktige næringsstoffer i melka. Jeg drikker ikke melk selv, siden jeg ikke akkurat er så overbegeistret for det som drikk, men sørger for å få i meg en del av de samme tingene gjennom melkeprodukter.
Når det gjelder grøt, gir vi fremdeles babygrøt til frokost og kvelds og kommer til å gjøre det ei stund til. Hun kommer nok til å slutte med frokostgrøten når hun starter i barnehagen, men kveldsgrøten kommer vi til å gi til hun blir lei den. Det er klart det er billigere med annen grøt, men babygrøtene er veldig enkle (jeg gidder rett og slett ikke legge mer energi i å lage det) og babygrøtene er jo tilsatt blant annet jern og andre viktige ting for de små som de ikke så lett får i seg gjennom annen grøt. Så vi gir babygrøt lengst mulig. Snuppa sluttet da hun var litt over 1,5 år.