ikke NAN men.....

*LilleNille*

Forelsket i forumet
vanlig melk fikk lillemor i kveldsflasken sin idag[:)]
Så får se åssen det går med magen hennes i natt...

Så nå er hun ikke babybaby lenger[:o]

fler som har begynt med vanlig melk?

jepp her får hun kun vanlig melk.. det er siden hun kun har 1 flaske i døgnet..[;)]

ORIGINAL: 04og09

jepp her får hun kun vanlig melk.. det er siden hun kun har 1 flaske i døgnet..[;)]

Malin får også bare 1 flaske i døgnet.. så jeg lurer på om ikke jeg rett å slett skal kutte helt ut med nanen om dette går fint[:)]

ORIGINAL: ~RenateMor~

hvorfor kveldsflaske? aldri skjønt den[8|] siden de får grøt liksom.. her får ikke vesla melk hver dag.. hun får grøt til kveld med vann til 

nei hvorfor kveldsflaske... det er egentlig et godt spm.. men det har bare blitt sånn.. hun vil gjerne ha melk om kvelden. hun vil ikke ha på dagen...

ORIGINAL: PernilleT

hvorfor kveldsflaske? aldri skjønt den[8|] siden de får grøt liksom.. her får ikke vesla melk hver dag.. hun får grøt til kveld med vann til 

nei hvorfor kveldsflaske... det er egentlig et godt spm.. men det har bare blitt sånn.. hun vil gjerne ha melk om kvelden. hun vil ikke ha på dagen...

aha.. ser bare det er så mange som gir kveldsflaske. ikke skjønt hvorfor, hehehe.. her tar hun når hun får, så hun kunne drukket flaske til hvert måltid, men det får hun ikke[8D] hun får innimellom etter ene duppen sin[8D][:)]

Kunne virkelig ønske det var sånn her også... har ei skikkelig bestemt frøken som veit hva hun vil jeg... det kan være slitsomt i lengden, men hun spiser hvertfall alt hun får.. det eneste hun ikke liker er vel rømme.. hehe..
men det er sikkert ikke så lenge til vi skal slutte med grøten heller tror jeg.. synes liksom ikke hun trenger den mer når hun har blitt 1år[:)]

Håper hun ikke får magevondt av melken. Om hun gjør, så er det kanskje greiere å blande 50/50 MME og vanlig kumelk, bare så kroppen får vent seg til det. Krysser fingrene.[:)]
Spurte HS på mandag når jeg var der, om ku melk. "Ja nei det er en mnd til han kan få det ja"... (Han er 11 mndr og 3 dager.)
Jeg bare "å ja"! Han får litt hver dag som jeg har blandet ut med vann, gadd bare ikke ta den diskusjonen med henne.[8D]
Jeg gir en, innimellom 2 flasker om dagen. En innimellom til lunsj, og en fast på kvelden. Her får han grøt til frokost bare.
De anbefaler å fortsette med jernberiket grøt, ihvertfall en stund til. Er ingen grunn til å slutte med det selv om de er blitt ett år. De trenger fortsatt mye jern i kosten. men man kan kanskje gå over til vanlig havregrøt istede, koster jo en brøkdel i forhold til barnegrøtene...
Man finner vel ut av hva som er best for seg og sitt uansett.[:)]

Her er det også melk i flaska på kvelden. Bruker nan3 enda da, men er jo melk. Er jo vanlig å drikke melk til maten for de små, og det er vell ikke heldig for benbygging og tenner om de ikke får i seg nok kalsium i løpet av en dag, så jeg er den som ikke skjønner at noen dropper helt melka en dag.

ORIGINAL: Jadasåneida

Håper hun ikke får magevondt av melken. Om hun gjør, så er det kanskje greiere å blande 50/50 MME og vanlig kumelk, bare så kroppen får vent seg til det. Krysser fingrene.[:)]
Spurte HS på mandag når jeg var der, om ku melk. "Ja nei det er en mnd til han kan få det ja"... (Han er 11 mndr og 3 dager.)
Jeg bare "å ja"! Han får litt hver dag som jeg har blandet ut med vann, gadd bare ikke ta den diskusjonen med henne.[8D]
Jeg gir en, innimellom 2 flasker om dagen. En innimellom til lunsj, og en fast på kvelden. Her får han grøt til frokost bare.
De anbefaler å fortsette med jernberiket grøt, ihvertfall en stund til. Er ingen grunn til å slutte med det selv om de er blitt ett år. De trenger fortsatt mye jern i kosten. men man kan kanskje gå over til vanlig havregrøt istede, koster jo en brøkdel i forhold til barnegrøtene...
Man finner vel ut av hva som er best for seg og sitt uansett.[:)]

tenkte jeg skulle gå over til det om en mnd..[:)]

ORIGINAL: karaoke

Her er det også melk i flaska på kvelden. Bruker nan3 enda da, men er jo melk. Er jo vanlig å drikke melk til maten for de små, og det er vell ikke heldig for benbygging og tenner om de ikke får i seg nok kalsium i løpet av en dag, så jeg er den som ikke skjønner at noen dropper helt melka en dag.

Signerer denne jeg..er vel ikke om og gjøre og kutte ut melk, for det skal dem jo ha daglig til vi blir gamle alle mann[:-] Her kommer vi ALLTID til og drikke melk til måltid, som tørste drikke, akkurat slik det blir i bhg også, erstatet av vann til frukt og middag evt[:)]

ORIGINAL: kniberg

ORIGINAL: karaoke

Signerer denne jeg..er vel ikke om og gjøre og kutte ut melk, for det skal dem jo ha daglig til vi blir gamle alle mann[:-] Her kommer vi ALLTID til og drikke melk til måltid, som tørste drikke, akkurat slik det blir i bhg også, erstatet av vann til frukt og middag evt[:)]

Kommer aldri til å slutte med melk her heller.. er bare nanen vi har sluttet med å heller erstattet den med kumelk.. tenkte å slutte med grøt etterhvert å heller erstatte den med vanlig havregrøt/gryn[;)]

begynt med en skvett til måltidene på dagtid [:)]

Vi har ikke gått over til vanlig melk til maten enda, bruker flaske med nan 4 ganger dagen enda. Men skal snart begynne å prøve litt og litt mer vanlig melk. Hun er elendig på å drikke vann da, så blir melk til alle måltidene foreløpig (nå spiser hun ikke så mye enda heller da, selv om det nå ser ut til å ha løsnet litt så hun spiser mer og mer). Det er jo en god del næringsstoffer i den og vil helst prøve at vi selv prøver ut melka og ikke når vi har barnevakt. Kommer senere til å gi melk til frokost og lunsj og evt kveldsmat (er egentlig ganske ofte det ikke er kveldsmat på de små her, siden middagen slutter som oftest når det er klart for å gå på badet). Jeg synes det er ganske viktig at de små drikker melk til brødmåltidene, så kan de heller drikke annet til middagen. Men det er jo masse viktige næringsstoffer i melka. Jeg drikker ikke melk selv, siden jeg ikke akkurat er så overbegeistret for det som drikk, men sørger for å få i meg en del av de samme tingene gjennom melkeprodukter.

Når det gjelder grøt, gir vi fremdeles babygrøt til frokost og kvelds og kommer til å gjøre det ei stund til. Hun kommer nok til å slutte med frokostgrøten når hun starter i barnehagen, men kveldsgrøten kommer vi til å gi til hun blir lei den. Det er klart det er billigere med annen grøt, men babygrøtene er veldig enkle (jeg gidder rett og slett ikke legge mer energi i å lage det) og babygrøtene er jo tilsatt blant annet jern og andre viktige ting for de små som de ikke så lett får i seg gjennom annen grøt. Så vi gir babygrøt lengst mulig. Snuppa sluttet da hun var litt over 1,5 år.

Ella får flaske med Collett etter hvert måltid, men det er fordi hun er veldig småspist.

Back
Topp