Jeg har fått sykemelding når jobben ikke har kunnet tilrettelegge. Det fikk jeg også under koronapandemien. Jeg er lærer på barneskole. Det blir litt det samme, men inne helt. Da jeg fikk sykemelding i koronaperioden var det delvis begrunnet med at legen ikke ønsket at jeg skulle stå i jobb og ende opp med å føde med korona. Det kunne vel vært svangerskapspenger, men det ble gitt som sykemelding.
Vi blir en del av den dystre statistikken av kvinner som oftere er sykemeldt, men det finnes jo ingen alternativ.
Uansett, bekkenløsning er grusomt. Det er vondt å sitte på gulvet, det er mange ting man bør unngå (eks: løfting, mye ståing) det er gode grunner til å redusere litt. Her sier mannen: husk at våre barn er viktigere for oss enn andres barn. Joda, men neida. Uansett, du får sykemelding, om legen skriver det som svangerskapspenger kan dere jo diskutere. Ellers kan du jo kontakte bedriftsjordmor, hun (oftest dame), kommer til jobbe og snakker med deg, sammen med en i ledelsen og finner ut hva som skal til for å tilrettelegge best mulig.
Lykke til!