Ikke min dag:(

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Fikk dopplderen min i går! JIPPI tenkte jeg... Men neeeei:( Ikke fant jeg hjertelyden i går og ikke nå når jeg våknet:/ 12 uker i dag..,

Kjøpte for morro en sånn test som kan indikere kjønnet på bebissen og den skal bli rosa ell blå, men forble ganske så hvit....

Nå ble jeg veldig bekymret, selvom det sikkert er VELDIG tullete.. Baaaah:/

Hmm trur det er vanlig at det er vanskelig å finne hjertelyd selv?. Her blir vi anbefalt å ikke kjøpe sånn rett og slett fordi vi ikke alltid finner lyden og det skaper falsk bekymring :-/ ikke god på de der men kanskje noen merker e bedre en andre?
Kanskje du kan vente et par dager? Ta den med deg til legen på kontroll så kan de kanskje vise deg åssen den brukes riktig?

Uff ikkje kjekt å være bekymret :-/ håper du uansett kan tenke at alt e bra for det er det nok ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Den testen tror jeg du skal ta med en stor klype salt, som de sier. ;) Leste litt om den, og ganske tilfeldig om den stemte eller ikke for de som hadde prøvd den.

Jeg har funnet hjertelyd med doppleren en gang, men når jeg prøvde igår igjen fant jeg ingenting. Så jeg ville ikke bekymret meg så veldig. :) Men hvis det gir deg mer ro så kan du jo snakke med helsesøster. :)

Om du finner hjertelyden tidlig har mye med hvor morkaken er plassert i livmoren din. En venninne hadde foranliggende morkake og fant ikke hjertelyden av den grunn før i uke 16. Ikke bekymre deg, legg den vekk noen dager og prøv igjen:)

Jente født 02.06.10
App taster :)

Dere er søte<3 Vet jo at det tullete, men man blir jo litt tullete når man driver med sånt;)

Jeg forstår deg. Hadde sikkert blitt sånn selv. Tiltross for at man bestemmer seg på forhånd om å ikke bli bekymret hvis man ikke finner den :P
Det er nok helt fint. Er jo en grunn til at jordmødre og leger ofte ikke vil lete etter den så tidlig. Og det står jo på mangen av dopplerene at de ikke skal brukes før uke 14. Nettopp pga vi ikke skal bli bekymret :)

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Må huske at den lille i magen flyter rundt og kan gjemme seg godt for doppleren vår. Det er ikke de kraftigste greiene vi har her hjemme, lille kan også gjemme seg bak morkaka, altså bak vår egen puls. Bruker ofte 10-20 min på å finne vår lille, må være tålmodig, generøs med olje/lotion og slappe av. Stresset du, stresser lille i magen også.

Disse kjønnstestene må tas med en klype salt, bare humbug og for gøy tenker jeg :)

Må huske at den lille i magen flyter rundt og kan gjemme seg godt for doppleren vår. Det er ikke de kraftigste greiene vi har her hjemme, lille kan også gjemme seg bak morkaka, altså bak vår egen puls. Bruker ofte 10-20 min på å finne vår lille, må være tålmodig, generøs med olje/lotion og slappe av. Stresset du, stresser lille i magen også.

Disse kjønnstestene må tas med en klype salt, bare humbug og for gøy tenker jeg :)

Vet at de testene bare er for gøy assa;) den ble til slutt rosa, så da får vi jo se om det stemmer at det er ei lita tulle inni her:)

Testen er det helt klart noe galt med og at du ikke finner hjertelyden skal du ikke bekymre deg for :)

Hvor leter du? Du må trykke den hardt ned (nesten vondt-hardt) rett over skambeinet gjerne nedover om du skjønner. Så må fu bruke masse gel/lotion og være tålmodig. Kan ta litt tid.
Og den testen ang kjønnn... vel, vet ikke hva jeg skal si. Jeg trur ikke det er noe i urin som kan avsløre kjønn så det er bare helt tilfeldig. Er jo 50% sjanse for at det er riktig, ergo er det 50% damer som påstår den virker. Men jeg trur ikke på det.

Men prøv å drikk masse så blæra blir full. Da presses livmora litt opp og det kan bli lettete å finne :)

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Jeg har fremovervendt livmor - hos legen i går (11 uker) fant han ikke hjertelyden. Jeg har funnet den selv om morgenen - har da letet helt nede med skambeinet og vendt doppleren nedover litt vondt/hardt som fruundercover sier. Slik fant jeg min - men den jeg fant var ganske svak og kunne ikke lytte i en evighet for det var akkurat som baby bevegde seg bort fra meg:)

Ang kjønnstest - kjøpte den eg også. Ble først lilla, og så rosa, så vet ikke het hva jeg skal tro. Haha!

Dette skal nok gå bra - du finner hjertelyden plutselig vet du:)

Hvor leter du? Du må trykke den hardt ned (nesten vondt-hardt) rett over skambeinet gjerne nedover om du skjønner. Så må fu bruke masse gel/lotion og være tålmodig. Kan ta litt tid.
Og den testen ang kjønnn... vel, vet ikke hva jeg skal si. Jeg trur ikke det er noe i urin som kan avsløre kjønn så det er bare helt tilfeldig. Er jo 50% sjanse for at det er riktig, ergo er det 50% damer som påstår den virker. Men jeg trur ikke på det.

Men prøv å drikk masse så blæra blir full. Da presses livmora litt opp og det kan bli lettete å finne :)

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Føler jeg leter overalt jeg:p Men nå er jeg bare 12 uker, så tror jeg skal legge den bort en ukes tid, står jo fra 14 uker på esken...

Finner ingen hjerte lyd jeg heller. Jeg tenker bare som så at den lille knøtten inni der gjemmer seg nok godt en stund enda. Å at vi får vente til jordmor eller lege har prøvd seg. Så kan man jo prøve å huske hvordan de gjorde det.
Vi må ikke tillate oss å bli bekymret for slike ting, er så mye anna som bekymrer oss også. Det er jo bare en billig ting som ikke er i nærheten av så sterk som de jordmødrene bruker.

Legg den vekk en ukes tid, prøv igjen. Gjerne når du just har våknet, da er du avslappet og rolig i kroppen.

Å disse dumme testene er jo sannsynligvis bare noe lureri for å tjene noen slanter. Ser den ble rosa til slutt. Så du skal nok bare slappe av.
Nyt den lille bønna di som flyter rundt inni der og koser seg ❤️

Desember 2014

Bruker App

Jeg er nesten tretten uker, og da jeg var hos jordmor i dag sa hun det var meget mulig hun ikke kom til å kunne finne hjertelyden så tidlig! Hun fant den men sa det var bare flaks egentlig

Lurt å legge den litt vekk. Det gjorde jeg også. Og så tenker jeg at det bare er flaks at baby har vert i nærheten når jeg har prøvd. Babyen din har sikkert funnet en superkoselig krok som den bare ligger å koser seg i og ikke vil gå ut av :)

Fikk dopplderen min i går! JIPPI tenkte jeg... Men neeeei:( Ikke fant jeg hjertelyden i går og ikke nå når jeg våknet:/ 12 uker i dag..,

Kjøpte for morro en sånn test som kan indikere kjønnet på bebissen og den skal bli rosa ell blå, men forble ganske så hvit....

Nå ble jeg veldig bekymret, selvom det sikkert er VELDIG tullete.. Baaaah:/

Jeg kjøpte også sånn kjønn greie, den var først hvit.. Så ikke ut som urinen trakk seg ned.. Men det viste seg at jeg bare måtte ta mer urin oppi.. Så ble den rosa ;) Prøvde du det?

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Sist hørte jeg ikke hjertelyden hos lege før uke 16 ;) så ikke vær redd:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har bestemt meg for å ikke skaffe meg doppler. Fastlegen sa også at jeg ikke burde det, for da vil jeg bekymre meg og sjekke hele tida. :P

sendt fra mobilen via BV-appen

Back
Topp