Ikke melkespreng lenger

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Fødte sønnen forrige lørdag. Torsdag kom melken ordentlig i gang, gigabryster som var harde og vanskelig å suge av. I går og i dag er det ingen spreng, puppene kjennes tomme og slappe. Han suger, men roer seg ikke etterpå. Han har også vondt i magen. Er så redd for å miste melka. Virker som at melka er tjukkere enn den har vært, hele døgnet. Nesten litt slimaktig. Bruker skjold.

Jeg har heller aldri spreng, hvis det er noen trøst. Melka kommer nok til å stabilisere seg etter hvert. Bare legg han til så ofte han trenger og så lenge han trenger, så vil produksjonen øke.

Jeg har heller aldri spreng, hvis det er noen trøst. Melka kommer nok til å stabilisere seg etter hvert. Bare legg han til så ofte han trenger og så lenge han trenger, så vil produksjonen øke.
Jeg aner ikke hvordan det skal være, siden dette er første. Er så fortvilet, og redd for å miste melken. Men det er en trøst å lese om at det finnes andre som ikke har spreng. Kjenner du ikke spreng selv om det går mange timer mellom ammingene?

Nei, ingen spreng i det hele tatt. Det hender de begynner å klø litt, men jeg har aldri ubehag. Han sover ofte 6-7 timer om natten også. Første uka vi var hjemme fikk jeg skikkelig spreng og det var vondt. Kjøpte ei pumpe og fikk løsnet litt på det, men den gang kom det nesten ikke noe ut. Da jeg skulle pumpe for 1,5 uke siden sprutet det ut masse.

Jeg har aldri hatt spreng og min la på seg 2,5 kg første fem ukene, så det trenger ikke bety at du mister melka:)

Tre uker siden fødsel her, og jeg kjenner spreng rett som det er. Spesielt kjenner jeg det i den venstre, hvis hun suger på høyre, og omvendt. Og hvis det går en stund mellom hvert måltid. Men hvis hun vil ha ofte, får jeg ikke spreng. Men det er allikevel melk der:) sålenge barnet har våte bleier og avføring så får den det den skal ha :-)

Har og mistet sprengen og var redd jeg holdt på og miste melken. Godt og se det er flere som har det sånn

Nå er jenta mi 1 år og jeg har aldri opplevd sprengte pupper:p har fortsatt melk den dag i dag og ammer enda:) det er helt normalt at de plutselig føles tomme ut, det er bare fordi melkemengden har stabilisert seg:)

Oppdatering: melka mi begynte å bli borte. Vi har brukt skjold, og ungen har sugd ineffektivt så puppene mine har trodd at han ikke trenger mer. Nå har vi ammet hver tredje time, pumpa og gitt nan siden mandag. Ungen er en helt annen, mett og fornøyd. Men siden han har lært å suge med skjold siden fødsel, så vil han ikke ha pupp uten skjold. Nå får han kun nan og melk som jeg pumper.

Oppdatering: melka mi begynte å bli borte. Vi har brukt skjold, og ungen har sugd ineffektivt så puppene mine har trodd at han ikke trenger mer. Nå har vi ammet hver tredje time, pumpa og gitt nan siden mandag. Ungen er en helt annen, mett og fornøyd. Men siden han har lært å suge med skjold siden fødsel, så vil han ikke ha pupp uten skjold. Nå får han kun nan og melk som jeg pumper.
Bra han er mett og fornøyd nå:) ja det er det som negativt med skjold.. Det ødelegger for produksjonen.. Prøv igjen uten skjold senere, plutselig er det greit da:)

Kjennes puppene slappe ut da?

Ikke hatt spreng, er to mnd og har kun ammet. Og puppene kjennes ofte slappe ut og jeg tenker det kan ikke være noe i de... Så klemmer jeg litt og jammen er det melk selv om de er superslappe;) slapp av melken forsvinner lettere om du stresser

Back
Topp