Ikke lov å ta nesespray?

Nevarine

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Leste akkurat på felleskatalogen av gravide frarådes å bruke otrivin nesespray. Noen som har noe erfaring med dette? Andre steder står det at det går fint. Har ikke legetime på en stund, hadde vært takknemlig for svar da jeg er litt "avhengig" av nesespray for å sove godt...

Jeg forsøkte alt anna enn i forrge svangerskap, men måtte gi tapt til otrivin. Står at den kan brukes med forsiktighet.. Så brukte minimalt den gang. Og alt gikk flott :-)
Vært potte tett nå igjen, og tatt en dose to kvelder før jeg la meg. Redda både natt og dag! Anbefales ikke i mengder. Og er siste utvei! Men blir ikke bedre uten søvn:-)

Tenker litt i samme baner. Bør kanskje bruke saltvannsspray på dagtid (mener det ikke er skadelig), og til nøden bruke vanlig otrivin da. Men for min del fungerer saltvannspray dårlig... :( Blir helt galen om jeg er tett om natten (noe jeg ofte er pga allergi), og ble nesten rådvill nå :(

whaaat!
horfor skal man ikke kunne bruke nesespray?
jeg bruker den med mentol. men kun en gang når jeg legger meg, og en gang når jeg står opp. hvis ikke får jeg ikke puste :P

Sniker litt, men mener det er pga stoffer i den som går over i blodet.

Er bedre å bruke rhinox, og helst den for barn hvis den funker bra nok. Funka fint for meg når jeg hadde behov ;)
Men ville nok likevel prøvd å begrense til kveldsbruk ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Finnes en for gravide, som er bedre enn saltvann og mildere enn otrivin. Dexyl heter den. Forrige svangerskap brukte jeg en annen. Så det finnes flere gode nesesprayer der ute ;)

Tusen takk for tips! Skal ta en tur på apoteket :)

Back
Topp