Ikke lov å slå Sigurd...

@ne

Gift med forumet
"Ikke lov.  Nei, sa Elisabeth.  Haakon slå Sigurd.  Ikke slå alle barna.  Sigurd skrike.  Haakon snill.  Jaaaa."

Sånn gikk omtrent monologen i bilen på vei hjem fra barnehagen i dag...  Så da har jeg altså en sønn som har smelt til en annen gutt i barnehagen i dag[&:]  Håper bare at han har lært, og at han er så snill som han påstår at han er selv[8|] fremover...  De skjønner jo ikke så mye av det her med empati når de er så små, men er jo ikke noe morsomt likavel...

Phhuuu... nå sover ihvertfall ??sjarmøren?? søtt, og mor koser seg med X-factor og snart senkveld[:)]  Håper dere har en fin kveld jenter[:)]

Ikke helt ukjent [;)] Foreløbig ikke med Håvard (selv om jeg vet han slår av og til, men har ikke språk til å si det enda [8|]). Det begynte en ny gutt i bhg da Magnus var 2,5 år. Magnus sa stort sett hele tiden "Jeg og Jonas leker, IKKE xxx" Jeg og Jonas disser, xxx IKKE LOV" [8|] Var ikke noe hyggelig det, for det var ikke bare noe han sa, den nye gutten ble virkelig ikke integrert i leken!! [&o] 

Så kjedelig, begge situasjonene her! [&o] Hvordan gripe det an, liksom?

Her er det litt andre veien da, men ikke med Tobias, med Ida. Hun begynte jo i ny bhg i august, og hun har flere ganger sagt at "**** og **** sa jeg ikke fikk leke med dem, så da måtte jeg leke alene" og lignende ting... Er ikke så artig å være mamma på den siden av saken heller.

Vi snakket iallefall mye med barnehagen om det og gav helt klart inntrykk av at vi synes det ikke var greit! [>:] Prøvde det vi kunne å inkludere denne gutten i alle mulige positive vendinger hjemme (bodde ikke i nabolaget med snakket positivt om han), MEN her var ikke foreldrene særlig møtende i garderoben, så ble ikke noe dialog med dem [8|]

Nå er vi litt på andre siden av gjerde, gutta har bytta barnehage og på Magnus sin avdeling er det en veldig etablert guttegruppe, han får leke med de, stortsett, men har vanskelig for å finne sin plass i gruppen...Heldigvis er foreldrene her imøtekommende, så de er veldig opptatt av at Magnus skal bli en av gutta! Glad for det [:)] Går seg nok til etterhvert, men han savner gamle barnehagen sin fryktelig [:(]

Back
Topp