Ikke ligge flatt...?

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Leser at det ikke er anbefalt å ligge på magen etter uke 16, pga økt trykk på vener som fører blodet tilbake til hjertet. Noen som har problemer med dette?

Foreløpig går det helt fint her, 16+2 i dag, merker ikke noe. Og så lenge man ikke kjenner ubehag, kan det vel ikke være farlig?

Edit: Jeg mente å ligge flatt på ryggen...

Last edited:
De sier vel det at så lenge det ikke er ubehagelig så går det helt fint å ligge på magen. nyt det, det blir fort nok ubehagelig :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du kan ligge på ryggen så lenge det ikke er ubehagelig, du kjenner det veldig godt når du ikke skal ligge på ryggen lengre

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er 17 uker å jeg kjenner det e ubehagelig å ligge på ryggen..merkelig følelse i kroppen å få kynnere med en gang :/ så her ligger jg på sidene med pute mellom beina :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg merker ikke noe når jeg ligger på ryggen..

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt. Her er jeg i uke 38 og har akkurat begynt for noen uker siden å føle at å ligge på ryggen er umulig. Man merker det veldig raskt når svimmelhet og kvalme etc gjør at du ikke klarer det.

Har alltid ligget på ryggen i alle mine sv.skap - helt til fødsel. Så dette er individuelt :)

Går fint an å ligge på ryggen så lenge det ikke kjennes ubehagelig

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har alltid hatt ubehag ved å ligge på ryggen..dette er svangerskap nr 4!.. merkelig det der..

Æ ligg kun på magen æ ,så har itj tenkt over det.... :)

Ligger på magen og ryggen; litt avhengig av om jeg får bygget opp med puter eller ikke. Kjenner jo kulen, men er rimelig slapp over alt når jeg sover og sover vanligvis hvorsomhelst, nårsomhelst, hvordansomhelst, så jeg tenker det har litt å si hvordan anatomi og søvnhjerte du har. Som nevnt over; det er jo i utgangspunktet ikke før vi blir ganske store at det skal være "farlig" eller ukomfortabelt å ligge på ryggen. :)

Jepp :) Ongan min ligg langt bak,så får aldri stor mage før heilt på slutten :)

Deilig det da.. her kommer magen så fort jeg tisser på en test..hehe... kanskje ikke så ille men den kommer fort..nå er magen rimelig stor så å sove på magen er umuulig for min del :(

Jeg ligger fortsatt på magen i uke 42.
Synes der er ubehagelig å logge på ryggen da jeg ble stor, nettopp pga presset på innvollene.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp