Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som vet hva som skjer om man ikke rekker fristen for å levere bacheloroppgave? Er det bedre å ikke levere fremfor å levere en som er uferdig?
Tusen takk for svar.Hei Det kommer nok an på hvor og hva du studerer. Enkelte studier kan ha spesielle regler. På generelt grunnlag kan jeg si følgende:
1) Du stryker ikke i faget, men du får heller ikke karakter. Det vil ikke komme på vitnemålet at du ikke har levert når du leverer neste gang.
2) Det vil telle som ett forsøk - det er vanlig å ha inntill 3 forsøk på en eksamen og er man meldt opp, men ikke leverer (eller møter opp til eksamen) telles det som et forsøk og man har da to forsøk igjen. Det vil si at hvis du ikke leverer nå, men leverer neste gang, men ikke er fornøyd med karakteren og vil skrive en ny oppgave- har du da kun ett forsøk igjen på å forbedre karakter.
3) Hvis du leverer nå, men ønsker å forbedre karakter må du skrive en helt ny oppgave. Du kan ikke levere en forbedret versjon av den oppgaven du allerede har levert inn. Altså hvis du IKKE leverer nå, så kan du fortsette å jobbe med samme oppgaven.
4) Du må ikke søke om å ta den opp igjen, du melder deg bare opp i faget på nytt. Hvis du trenger hjelp kan du snakke med studieveileder der du studerer og få hjelp der. De kjenner til alle regler for ditt studie. Det jeg skriver her er jo ikke nødvendigvis riktig for den linjen som du går på.
Helt til slutt- hvis du ikke får levert pga sykdom kan du få legeerklæring fra legen din. Da har du krav på mer tid for å kunne fullføre oppgaven. Sjekk litt opp i hvordan reglene for eksamen er ved ditt universitet eller høyskolen du går på. Da vet du nøyaktig hva du har å forholde deg til.
Masse lykke til! Vet ikke hvor lang tid du har på deg, men erfaringsmessig så lønner det seg ofte å stå på den siste tiden. Det er utrolig hvor mye man får gjort på kort tid. Du skal ikke se bortifra at det går veldig fint med deg- du må bare holde motet oppe
Tusen takk for svar.
Nå ble jeg litt klokere iallfall. Da trenger jeg ikke å være redd for at alt er kjørt nå.
Fristen har gått ut. Jeg stod på den siste tiden, men jeg hadde rett og slett ikke nok sider.
Tusen takkDa må du ha masse lykke til neste gang Hvis du ikke hadde nok var det nok lurt av deg å ikke levere denne gangen - hvis du ikke hadde bestått måtte du jo ha skrevet en helt ny oppgave. Nå kan du i det minste jobbe videre med den oppgaven du allerede har. Men sjekk opp i reglene ved din utdanningsinstitusjon. Det kan være andre regler der.