Ikke lett denne bleieavvendinga.

Helene...

Forumet er livet
Nå har han vært kjempeflink i et par uker , og i grunn vært bleiefri her hjemme på dagtid. De to siste dagene har det derimot blitt en del uhell, noe han bare ler av og virker helt uanfekta av. [&:] Igrunn bra det at han ikke blir flau, lei seg osv, men kan jo ikke ha tiss over hele huset heller. Så istad prata jeg litt forsiktig med ham om at det er viktig og gå til potta når man må tisse osv. Prøvde og være oppmuntrende og ikke kritisere, men gutten gikk jo sporenstreks og henta seg en bleie, og gikk med det resten av dagen. [&o] Han var veldig fornøyd da, og syntes nok han hadde funnet en god løsning. Noen som har litt tips til meg gjennom denne perioden? Føler ikke jeg bør tvinge han heller til å gå uten bleie, det fører vel kanskje bare til flere tisseepisoder!? Hadde dere mange slike uhell før potta/do ble en selvfølge?

xxxxxxxx for at vi er tilbake i trusemodus i morgen igjen. [;)]

Vi har hatt ett uhell til nå, og det var fordi hun var så ivrig med å hoppe og danse, at hun ikke rakk fram.
Sier fra på barnehagen, og hadde faktisk klart å holde seg til de kom til barnhegen igjen, en dag de var på tur! [;)]
Men har vel hatt et par uhell der også, tror jeg.

Vet ikke hva råd jeg skal gi, da dette er helt ferskt for oss ennå.
Må vel bare prøve og feile litt!

Jeg bestemte meg bare for at nok var nok og kuttet ut hele bleia. (Bare på dagen foreløpig da.)
Han fikk ikke lov til å bruke bleie noe mer og jeg hadde kjøpt et sånt dolokk med bilde av delfiner på både utenpå og inni, så da ble det plutselig veldig moro å gå på do. For sønnen min er så glad i delfiner og fisker. Artig. Han sluttet rundt påsketider med bleie på dagen og har bare hatt 2-3 uhell siden da. Er kjempe fornøyd med det. Nå har han også kuttet ut bleia på natta. Jeg vekker han bare om natten når jeg selv våkner for å gå på do, tar han med meg på do og lar han tisse hvis han må. Prøver også å ikke gi han så mye drikke før han skal legge seg. Deilig at det går fremover[:)]

Back
Topp