Ikke lenge til

BabyBluum

Elsker forumet
Himmelbarn
*Aprilbaby 2018*
Septemberlykke 2024
For mange av oss er det under ti uker til termin. Pluss/minus et par uker så sitter man der med babyen i henda og ikke i magen. Er så utrolig rart når man tenker seg om hva vi og babyene har gått gjennom disse syv månedene. Tenk at vi har skapt liv?! Tenk at celleklumpene som festet seg i livmora er blitt til små mennesker[emoji44] Biologi er så fascinerende.
Tenker det kanskje blir rart å ikke ha/kjenne babyen i magen de første dagene. Men herregud som jeg gleder meg til å endelig få holde han[emoji847]
Hva slags tanker sitter dere med som lik meg venter sitt første? Hvordan er det for dere som har barn fra før?

Husket sist gang at jeg savnet skikkelig sparkene i magen etter fødselen men hadde da gutten i armene istede [emoji173] og at det var rart å kjenne på magen min for det var liksom noe som mangler [emoji23] et hulrom ble det.
Nå er det bsre 7 uker igjen før min del og gleder meg til å se han/hun [emoji7]

ja, tenk det damer :D Nå er det jammen ikke lenge igjen! Tiden kan føles lang og kort på samme tid, men når man tenker tilbake har tiden gått fort for de fleste :) Så nyt den siste tiden før den lille kommer :)

"Bare" 7 uker til termin her ca, men det føles som en evighet til. Kjennes ut som jeg har gått gravid i flere år, så nå kjenner jeg at jeg er ganske lei.
Vil bare han ham ut, samtidig som jeg vil hoppe over de første ukene pga de skremmer meg litt.

Dette er mitt 4. svangerskap siden våren 2014, og 3. fullgått (snart), og følte meg egentlig ferdig etter forrige fødsel.

Etter eldste følte jeg meg ikke ferdig i det hele tatt, men savnet ikke å være gravid heller, men det hadde nok mest med å gjøre at jeg kjente lite liv osv.
Mye mer sliten denne gangen, og skulle ønske jeg kunne hoppet frem til sommeren [emoji14]

Med nr 1 gikk jeg bare og ventet på å få møte henne, med nr 2 gikk tiden egentlig veldig fort, og nå med nr 3 kunne det ikke gått saktere :o

Jeg gleder meg veldig til å møte lillebror, ikke minst vise han fram til storesøsken og pappan hans. Blir deilig å dele han med noen andre:happy:;) jeg er veldig klar for å få kroppen min tilbake og gleder meg også veldig til å gå tilbake til vanlige klær, trene og spise som jeg vil:p gleder meg til livet som 3 barns mor, og er 100% sikker på at jeg ikke vil savne magen og svangerskapet. Det er tungt for meg å gå gravid med hormoner m.m.:wtf: barr 9 uker til igangsetting hvis han ikke kommer før...

7 uker igjen!
Jeg synes det er både koselig og magisk, men og såååå kjedelig å være gravid!

Gleder meg så til å holde hun og gi henne sine første stryk over kinnene <3
Det jeg merker jeg gjør noen ganger er å tenke at det blir som med storebror, det bør jeg slutte å gjøre.

Er førstegangs og har VELDIG blanda følelser over at fødselen nærmer seg.

På en måte er jeg drittlei av å være gravid (har vært og er mye dårlig) og jeg vil bare ha kroppen min tilbake og spise masse morrpølse og spekeskinke [emoji85] Men på den annen side så håper jeg de siste ukene ikke går så fort fordi jeg føler ikke at jeg har kost meg så mye med graviditeten og magen som jeg skulle ønske. Og jeg har litt panikk for at det snart er en liten baby som er 100% avhengig av meg/oss og at jeg ikke er like «fri» lenger.. Men jeg gleder meg jo veldig til lille kommer og alt som venter oss [emoji4]

Så det er en skrekkblanda fryd over å ha kommet så langt i svangerskapet. Vil gjerne både kunne stoppe tiden litt av og til, og spole litt framover andre ganger [emoji12]

Her er det 8.58 uke igjen til lillegull skal komme. <3 Jeg er så spent, gru gleder meg. Det er min første, så jeg er spent på fødsel og de første ukene etterpå. Gleder meg sånn til å holde og kose med han!
I motsetning til mange av dere andre så syns jeg tiden har gått kjempe fort, og håper de neste ukene går litt tregere. Alt det praktiske er på plass, men jeg trenger litt tid på å forberede meg mentalt til fødsel og det å skulle bli mamma. Har vært så heldig å hatt en skikkelig enkel og fin graviditet, med minimalt med plager. Jobber fortsatt 100%, kanskje derfor tiden går så fort. Men kjenner nå at jeg begynner å bli tung, skal bli godt å få kroppen sin tilbake, samtidig som jeg tror jeg kommer til å savne å kjenne lille T inni magen. <3 Lykke til allesammen! :(

10 uker igjen på dagen her! [emoji1] gleder meg utrolig mye til å møte vidunderet vårt [emoji7]
Men kjenner på det jeg også at det kommer til å bli rart å ikke ha baby i magen lenger, det er jo det eneste av morsrollen jeg har gjort hittil, så en forandring blir rart og deilig på samme tid.
Er utrolig spent på hvem det er vi får møte, hvordan er personligheten hans og hvordan ser han ut [emoji4]
Det er stor glede og mye frykt på samme tid! Snart får vi møte ham, men kommer jeg til å få til å amme, får jeg til alt som venter meg.. mange tanker, og er egentlig umulig å være helt forberedt; vi må bare ta det som det kommer [emoji4] størst av alt er nok den utrolige kjærligheten jeg kjenner på allerede, og det er så rart å tenke at jeg kan elske en person så høyt uten å ha truffet ham enda! [emoji173]

ja, tenk det damer :D Nå er det jammen ikke lenge igjen! Tiden kan føles lang og kort på samme tid, men når man tenker tilbake har tiden gått fort for de fleste :) Så nyt den siste tiden før den lille kommer :)

Ja tiden har gått utrolig fort siden positiv test til tross for utrolig mange plager underveis. Og nå føles det ut som tida går fort men ikke fort nok på samme tid. Er vel bare å nyte de siste månedene med å ha de i magen og kjenne bevegelsene hver dag:)

10 uker igjen på dagen her! [emoji1] gleder meg utrolig mye til å møte vidunderet vårt [emoji7]
Men kjenner på det jeg også at det kommer til å bli rart å ikke ha baby i magen lenger, det er jo det eneste av morsrollen jeg har gjort hittil, så en forandring blir rart og deilig på samme tid.
Er utrolig spent på hvem det er vi får møte, hvordan er personligheten hans og hvordan ser han ut [emoji4]
Det er stor glede og mye frykt på samme tid! Snart får vi møte ham, men kommer jeg til å få til å amme, får jeg til alt som venter meg.. mange tanker, og er egentlig umulig å være helt forberedt; vi må bare ta det som det kommer [emoji4] størst av alt er nok den utrolige kjærligheten jeg kjenner på allerede, og det er så rart å tenke at jeg kan elske en person så høyt uten å ha truffet ham enda! [emoji173]

Åja! Man føler jo et bånd til det mennesket allerede. Og båndet blir fornyet igjen når de kommer ut på en måte og da er det plutselig hele den spedbarnstida da. Amming, lite søvn, nye rutiner og bli kjent med dette nye mennesket. Så mye å se fram til[emoji5]

Jeg kan ikke vente med å bli ferdig!:rolleyes: Gleder meg til hun kommer ut, og jeg kan bli kjent med henne på en helt ny måte:joyful: Gleder meg til alle milepælene, og til å se babyen og storebror sammen:D Samtidig som jeg er litt redd for at storebror skal føle seg tilsidesatt..:nailbiting::(

Gleder meg til å bare "komme i gang" med det nye kapittelet i livet vårt:D
Og til å få kroppen min tilbake, og at formen blir bedre:p

Åja! Man føler jo et bånd til det mennesket allerede. Og båndet blir fornyet igjen når de kommer ut på en måte og da er det plutselig hele den spedbarnstida da. Amming, lite søvn, nye rutiner og bli kjent med dette nye mennesket. Så mye å se fram til[emoji5]

Hadde ikke fått med meg svaret ditt her [emoji85]
Ja, sant det! Ser virkelig frem til barselstiden med alt som hører til [emoji7]

Har begynt å kose meg med sparkene på en helt annen måte nå, for det har blitt så tydelig at han søker kontakt når jeg stryker på magen. Kan stryke ham på ryggen og kjenner han prøver å strekke beina for å komme nærmere, er en helt fantastisk følelse [emoji7] kommer nok til å savne det en del, men du verden hvor jeg gleder meg til å møte ham også [emoji173]

Merker jeg gleder meg mer og mer til selveste fødselen og til å få babyen i armene. Jeg har hatt mye plager og smerter hele veien, men (uten å ta fødselen i betraktning) vil si at dette kunne jeg gjort igjen om noen år. Så får vi se hva jeg sier under fødselen[emoji38] men merker at jeg begynner å bli klar for neste fase nå som terminen nærmer seg. Også vil jeg liksom dele babyen med mannen og.
Andre ting jeg ser fram til er at det er vår når babyen kommer. Gleder meg til å kle på/av meg uten vansker. Gå i vanlige klær (har kommet så masse fint i butikkene), spørs bare om jeg må kjøpe litt nye klær i større str. jeg gleder meg til trilleturene med baby og hund i sommer. Gleder meg til å spise spekemat, diverse oster, godt rødt kjøtt som ikke trenger å stekes i hjel og sushi[emoji16] gleder meg til å bli mamma!!![emoji85]

Merker jeg gleder meg mer og mer til selveste fødselen og til å få babyen i armene. Jeg har hatt mye plager og smerter hele veien, men (uten å ta fødselen i betraktning) vil si at dette kunne jeg gjort igjen om noen år. Så får vi se hva jeg sier under fødselen[emoji38] men merker at jeg begynner å bli klar for neste fase nå som terminen nærmer seg. Også vil jeg liksom dele babyen med mannen og.
Andre ting jeg ser fram til er at det er vår når babyen kommer. Gleder meg til å kle på/av meg uten vansker. Gå i vanlige klær (har kommet så masse fint i butikkene), spørs bare om jeg må kjøpe litt nye klær i større str. jeg gleder meg til trilleturene med baby og hund i sommer. Gleder meg til å spise spekemat, diverse oster, godt rødt kjøtt som ikke trenger å stekes i hjel og sushi[emoji16] gleder meg til å bli mamma!!![emoji85]
Sushi kan du spise da

Back
Topp