Ikke lenge igjen til termin, og slimproppen har ikke gått! Når gikk den hos dere??

Hormonella91

Blir kjent med forumet
Jeg har termin etter ordinær UL 9. November, og etter 3D UL 4. November. Men slimproppen har ennå ikke gått!! Begynner å tro at jeg kommer til å gå sykt lenge over tida her.. Skjønner ikke hvorfor den ikke går når hodet allerede er festa og magen har sonket noe SINNSYKT! Noen som har erfaringer med hvordan man kan få den til å gå, eller når det er vanlig at den går i forhold til fødsel?

hehe, jeg tror den går når kroppen er klar for det. Jeg også har UL termin 9 nov, å min gikk i dag. Da hadde jeg tatt fullvask av leiligheten, med støvsuging å vasking av alle gulv, å vask av bad og kjøkken. så var rimelig sliten etterdet, å hekkan så vondt i rygg/bekken og mage under å etterpå[8D] når jeg gikk på do etterpå kom den. Tilfeldighet, ikke vet jeg[8D] Kanskje du og skal sette i gang meg husarbeid[:D]

Merket aldri at slimproppen gikk sist jeg.. Så ingen "fasit" å komme med desverre [;)]

Den MÅ jo ikke gå heller da! Merka ingenting til noen slimpropp jeg i forrige svangerskap. Plutselig våknet jeg ei natt av at vannet gikk bare [:D]

vaske hele huset gjorde jeg i går :S Hadde til og med ute de store mattene vi har på golvene her, og de veier litt skal jeg si dere! Alt for å få fødselen i gang :P Har til og med begynt med bringebærblad te og bringebærblad kapsler! Så her prøves alt mulig rart :P Begynner å bli utolmodig nå!! :P

Fødselen kan starte selv om ikke slimproppen har gått [:)] ¨Så ikke mist håpet helt enda, babyen din kommer nok uansett snart [:)]

Jeg har mista trua på hele slimproppen jeg, den går jeg ikke å venter på i grunn.. [8D][:D]
Mulig den har gått uten at jeg har merka det da men... [:)]

Slimproppen trenger slettet ikke gå før du er i fødsel, og OM den skulle gå betyr det slettes ikke at ting nærmer seg..er nok bare å smøre seg med tolmodighet!

Så ikke no til slimproppen sist gang, og venter den ikke denne gangen heller. [:)]

Er vel ikke alle som merker at den går... Min gikk på søndag for en uke siden, men har ikke blitt noe fødsel på meg ennå.

Står her i BAM bladet;

Uke 39.
Rundt denne tiden kan slimproppen gå. Slimproppen er en klumt med blankt slim som sitter i mormunnen din. Mormunnen gjør seg "klar" for fødsel ved å bli mykere, forkortet og den begynner å åpne seg så slimproppen kan løsne. Noen kvinner opplever ikke noe forskjell ved at mormunnen modnes, andre opplever dette først idet fødselen starter. Andre igjen opplever slimproppen som økt utflod de siste ukene av svangerskapet.

[:)] da fikk jeg svar på mitt eget spm også [8D]

Jeg merka eller så aldri noe til slimproppen i forrige svangerskap og har ikke gjort det nå heller. Har termin 6.novmeber [:)]

Meina min gjekk same dagen som vatnet gjekk sist eg va gravid, på termindag!! Men hugsar ikkje heilt... 3 år sida [:)]

ORIGINAL: surk

Meina min gjekk same dagen som vatnet gjekk sist eg va gravid, på termindag!! Men hugsar ikkje heilt... 3 år sida [:)]

Samme her,men det er snart 9 år siden.Med nr 2 merket jeg ikke noe til slimproppen heller.Så det er ikke noe garanti for å komme i fødsel.

Min har ikke gått, og det er 2 dager igjen til termin.
Men jeg regner med hun kommer når hun er klar, det hjelper ikke å "stresse" med å få disse babyene ut.
Jeg tror de kommer når man MINST venter det, og er avslappet[:D]

Venter 3. barnet nå, og har aldri sett noe til denne berømte slimproppen... Men ingen av de har blitt der inne for godt, så du får baby selv om du ikke ser noe til slimproppen... [8D]

Hadde termin igår og ingen slimpropp i sikte.
Sist gikk den samtidig med vannet (som gikk da jeg hadde 8 cm åpning).

Min mor har født 3 barn og har aldri sett slimproppen. Og vannet ble tatt på sykehuset hver gang.

Tror slimproppen bare er en myte, jeg [8D]
Neida, men virker som alle opplever den forskjellig. Sist troooor jeg at jeg bare fikk litt ekstra tykt utflod *grøss* men det var i uke 37, og jeg fødte ikke før uke 42.
Mange merker den jo ikke en gang, tror det er sånn som med vannet, hos noen går det ikke, noen får litt og litt, mens andre får et splæsj [8D]

Med min første merket jeg aldri noe til slimproppen, fødselen startet med rier og de tok vannet like før han kom ut.

Så det kan godt hende du ikke går overtid selv om den ikke viser seg altså! [:)]

ORIGINAL: Krøsamaia

Merket aldri at slimproppen gikk sist jeg.. Så ingen "fasit" å komme med desverre [;)]

Back
Topp