Ikke lenge igjen nå..

Kveita

Flørter med forumet
Sommerfuglene
JuniJubel2021
Flere med litt småpanikk? Jeg kjenner meg litt på tuppene her, siste innspurt med å få ryddet i flyttelasset fra oktober... Har ikke hatt energien før nå.. Så er det å få på plass alt til den lille. Vaske klær, hente vogn og skru opp soveplass. Og ikke minst forberede seg mentalt til fødsel og barseltid. Har bare hatt vinter og vår babyer, men det er så lenge siden at jeg føler meg som nybegynner igjen. Hjelp hvordan skal dette gå?:scared001
 
Ja, det går skremmende fort. Så mye vi også burde fikset før den tid. Står midt i en totalrenovering :happy093
 
Huff har ikke startet på rydding og finne frem klær enda... får nok dårlig tid plutselig... så ja går fort men samtidig sent
 
Flere med litt småpanikk? Jeg kjenner meg litt på tuppene her, siste innspurt med å få ryddet i flyttelasset fra oktober... Har ikke hatt energien før nå.. Så er det å få på plass alt til den lille. Vaske klær, hente vogn og skru opp soveplass. Og ikke minst forberede seg mentalt til fødsel og barseltid. Har bare hatt vinter og vår babyer, men det er så lenge siden at jeg føler meg som nybegynner igjen. Hjelp hvordan skal dette gå?:scared001
Jeg var egentlig ikke så veldig stresset, helt frem til igår. Da våknet vi opp til en kjeller FULL av overflatevann som hadde kommet inn etter uvær natt til igår. I kjelleren vår er det bokstaveligtalt bombet av ting og tang, på grensen til pinlig. Jeg har masse flytteesker som jeg ikke har fått gått igjennom, vi har også baderomsinnredningen til badet vi holder på å bygge stående der + en del babyutstyr + en del skrap som vi skal kvitte oss med. Vår plan for påsken var at vi skulle prøve å få bygget ferdig soverommene til de to eldste barna våre, samt en gang for å komme inn til rommene. Men nå fikk vi jo brått en veldig stor jobb i kjelleren :wideyed: Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har heldigvis forsikring, så vi står han nok av økonomisk sett. Men det kommer til å bli en sykt stor jobb å tømme hele kjelleren for alt... Vil jo helst bli ferdig med soverommene til de store barna, sånn at vi kan få ordnet eget rom til 1 åringen vår på et av de rommene som de store barna bruker... Så ja, nå kjenner vi definitivt på stresset :nailbiting:
 
Jeg var egentlig ikke så veldig stresset, helt frem til igår. Da våknet vi opp til en kjeller FULL av overflatevann som hadde kommet inn etter uvær natt til igår. I kjelleren vår er det bokstaveligtalt bombet av ting og tang, på grensen til pinlig. Jeg har masse flytteesker som jeg ikke har fått gått igjennom, vi har også baderomsinnredningen til badet vi holder på å bygge stående der + en del babyutstyr + en del skrap som vi skal kvitte oss med. Vår plan for påsken var at vi skulle prøve å få bygget ferdig soverommene til de to eldste barna våre, samt en gang for å komme inn til rommene. Men nå fikk vi jo brått en veldig stor jobb i kjelleren :wideyed: Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har heldigvis forsikring, så vi står han nok av økonomisk sett. Men det kommer til å bli en sykt stor jobb å tømme hele kjelleren for alt... Vil jo helst bli ferdig med soverommene til de store barna, sånn at vi kan få ordnet eget rom til 1 åringen vår på et av de rommene som de store barna bruker... Så ja, nå kjenner vi definitivt på stresset :nailbiting:
Å fyttikatta. Håper forsikringen kan fikse det meste❤️
 
Går fort nå ja! Her er alt klart :) Alle kriker og kroker er ryddet, babytøy er vasket og sortert. Tatt alt mens mini har vært i bhg. Tør ikke vente lenger pga litt kort livmorhals. Eneste som mangler er å sette sammen babysengen, pakke fødebagen og bestille nye dekk til hjulene på vogna.
 
Har omtrent ikke begynt på noe enda enn å tenke på om vi må ha noe nytt. Fått storebroren over fra sprinkel sengen til vanlig seng så den er hvertfall kale for lillebror da. Ellers har jeg en million rydde prosjekter jeg burde bli ferdig med før jeg finner frem alt til lillebror. Men jeg er veldig tiltakløs fortiden.
 
Her ble boligen solgt i går, med overtakelse i mai. Vi flytter fra Stavanger til Sørlandet da samboer har fått jobb der. Så vi vet enda ikke hvor vi skal bo, og jeg kjenner jeg blir superstressa av det :bored:
Vi leter etter både kjøpe- og leieobjekter, men renner ikke over av boliger på sørlandet når sommersesongen er i anmarsj! Så kjenner at stresset bygger seg godt opp, og er livredd for å måtte flytte inn hos svigers eller mine egne foreldre rundt babyens ankomst :arghh:
De er supersnille som tilbyr oss det såklart, men som førstegangsfødende, uten noe som helst peiling på hva vi går til, skulle jeg gjerne hatt mitt eget sted fremfor å være "på besøk" når vi skal bli kjent med baby.
Så krysser fingre og tær for at noe dukker opp veldig snart! Delen av meg som gjerne vil ha alt på plass får seg en skikkelig prøvelse nå i alle fall :hilarious:o_O
 
Her ble boligen solgt i går, med overtakelse i mai. Vi flytter fra Stavanger til Sørlandet da samboer har fått jobb der. Så vi vet enda ikke hvor vi skal bo, og jeg kjenner jeg blir superstressa av det :bored:
Vi leter etter både kjøpe- og leieobjekter, men renner ikke over av boliger på sørlandet når sommersesongen er i anmarsj! Så kjenner at stresset bygger seg godt opp, og er livredd for å måtte flytte inn hos svigers eller mine egne foreldre rundt babyens ankomst :arghh:
De er supersnille som tilbyr oss det såklart, men som førstegangsfødende, uten noe som helst peiling på hva vi går til, skulle jeg gjerne hatt mitt eget sted fremfor å være "på besøk" når vi skal bli kjent med baby.
Så krysser fingre og tær for at noe dukker opp veldig snart! Delen av meg som gjerne vil ha alt på plass får seg en skikkelig prøvelse nå i alle fall :hilarious:o_O
Gratulerer med salget og lykke med å finne ny bolig! Skjønner det stresser godt!
 
Ikke lenge igjen! 5 uker å jobbe etter påske :) har begynt nedtellingen :joyful: Med de to forrige gjorde jeg alt klart da jeg gikk ut i permisjon så gjør nok det denne gangen også. Koselig å styre litt da!
 
Ja plutselig var vi midt i siste innspurt!:hilarious: her er ingenting klart. Driver og pusser opp så det meste skal være klart for salg før babyen kommer. Regner ikke med å få gjort stort etterpå! Men begynner å bli ferdig med prosjektene og da kan jeg bare kose meg med å ordne ting til babyen :happy:
 
Ja, syns tia har gått så fort:) Vogna å klær etter de andre er klare, trengs bare en vask etterhvert. Kjenner jeg er litt tregere denne gangen, men er nok litt roligere siden det er sommerbaby i stede:) Sengen skrudde vi opp i helgen, men angrer allerede litt da den står i veien så jeg sliter med å komme meg ut av sengen hehe.. får finne på noe lurt der:) Vi vet ikke hva det blir, så stor shopping av klær tar vi igjen når den er født:) Kjøpt ammeinnlegg å bleier til å putte i fødebagen da, så den tenker jeg få gjort noe med i løpet av helgen:)
 
Begynner å bli stressa nå. Mangler å få istand/ pusse opp to soverom og vende minste til å sove på eget rom. Sengen er skrudd opp og søkenvognen er på plass. Tenkte å ta bagen etter påske. Vil ha minst mulig å gjøre når babyen er her kjenner jeg :)
 
Ligger langt bak ift. forrige svangerskap hvor det meste var klart ganske tidlig. Men prøver å ikke stresse med det. Det viktigste for ungen i starten er å ha en trygg plass å bo, melk, bleier, litt klær og aller viktigst: mammas (og ev. medforelderens) kjærlighet :Heartred
 
Back
Topp